7. Dani medijske pismenosti
Sedmi Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se od 22. do 28. travnja 2024., s aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga.
Dosadašnji Dani medijske pismenosti privukli su veliki interes diljem Hrvatske, te su organizirana brojna događanja (predavanja, radionice, projekcije), vezana uz medijsku pismenost. Prošlogodišnje, šesto izdanje Dana medijske pismenosti, održano pod sloganom „U ravnoteži – online i offline“ obuhvatilo je više od 605 događanja i više od 1500 aktivnosti u 185 gradova i mjesta diljem Hrvatske, kroz koje se više od 30 tisuća građana, ponajviše djece i mladih, bavilo razvojem vještina medijske pismenosti.
Agencija za elektroničke medije i UNICEF pozivaju sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, medije, udruge i druge društvene dionike da im se i ove godine pridruže u promicanju medijske pismenosti te organiziraju predavanja, radionice, okrugle stolove, filmske projekcije i druge aktivnosti – uživo ili putem interneta. Svi organizatori mogu prijaviti svoje aktivnosti, kako bi one bile najavljene u Rasporedu događanja na portalu medijskapismenost.hr, glavnoj komunikacijskoj platformi Dana medijske pismenosti.
Važan aspekt Dana medijske pismenosti je i razvoj i objavljivanje materijala za medijsko obrazovanje. Tako su na portalu medijskapismenost.hr za besplatno preuzimanje već dostupna 33 obrazovna materijala i 30 videolekcija, koji su do sada preuzeti ukupno više od milijun puta. Na temelju tih materijala, namijenjenih odgojiteljima, nastavnicima, knjižničarima i drugim edukatorima te roditeljima, mogu se organizirati radionice za djecu i mlade, njihove roditelje, ili pak osobe treće životne dobi, kao i pokrenuti razgovori o medijima u obitelji. Prošle godine objavljena su i 3 digitalna edukativna kviza namijenjena izravno mladima. U pripremi su i novi obrazovni materijali o umjetnoj inteligenciji, koji će uskoro također biti dostupni za preuzimanje.
Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom svake godine organiziraju i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce, a ovog puta naziv natječaja je “Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima“.
Glavni ciljevi Dana medijske pismenosti i dalje ostaju isti – osnaživanje građana (posebice djece i mladih) vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju brojnih društvenih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti, te podrška odgajateljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.
Sve informacije o Danima medijske pismenosti pratite na portalu medijskapismenost.hr.