Logo Logo

Rezultati prvih Dana medijske pismenosti u Hrvatskoj

VIŠE OD 6500 DJECE UČILO O MEDIJSKOJ PISMENOSTI

Zagreb, 8. svibnja 2018. – U prvim Danima medijske pismenosti, koje su u suradnji s partnerima organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF, sudjelovalo je više od 6 i pol tisuća djece iz cijele Hrvatske. Škole, knjižnice, mediji, udruge i vrtići uključili su se u projekt organizacijom 130 događanja i aktivnosti u čak 60 gradova.

Procjenjuje se da je u aktivnostima i predavanjima Dana medijske pismenosti sudjelovalo više od 5 i pol tisuća djece i mladih, a njih još tisuću iz 90 osnovnih i srednjih škola posjetilo je medijske kuće u Osijeku, Rijeci, Splitu, Zadru i Zagrebu u sklopu aktivnosti Djeca upoznaju medije. U medijskim kućama za djecu su organizirane radionice na kojima su se upoznala s načinom funkcioniranja medija i nastanka vijesti, te i sama dobila priliku napraviti vlastite priloge i članke.

„Iznimno smo zadovoljni odazivom i raznovrsnošću društvenih dionika koji su se uključili u Dane medijske pismenosti. Odaziv i interes, kao i povratne informacije djece i nastavnika, potvrđuju da je važnost medijske pismenosti široko prepoznata i da nam je ovakav projekt itekako potreban. Projekt je zamišljen kao dugoročna platforma koja će osigurati stalan rad na podizanju medijske pismenosti koja je danas važnija više nego ikad prije. Stoga  ćemo  nastaviti raditi, nastojeći i dalje širiti krug uključenih dionika i partnera“, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

Materijali za vrtiće i škole, slikovnica o medijskoj pismenosti za najmlađu djecu i knjižica „Djeca i mediji“ za roditelje, koje su osmislili domaći stručnjaci, preuzeti su s portala medijskapismenost.hr više od 15 000 puta. Tiskano je 10 000 knjižica „Djeca i mediji“ i 3000 slikovnica, koje su već poslane u 288 institucija, uključujući škole, vrtiće, knjižnice i udruge, a prijave se i dalje zaprimaju.

„Velika količina informacija kojoj su djeca svakodnevno izložena kroz različite medije stavlja pred nas odgovornost da ih podržimo u razvoju vještina medijske pismenosti. Sretni smo zbog velikog interesa za ovu važnu temu i vjerujemo da će sljedeće godine sudjelovati još više djece i mladih iz cijele Hrvatske”, kazala je Valentina Otmačić, predstojnica ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Cilj Dana medijske pismenosti bila je edukacije i informiranja djece, roditelja, nastavnika i odgajatelja o važnosti medijske pismenosti, koja se smatra jednom od najvažnijih vještina za život u 21. stoljeću, a održani su  pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Partneri na projektu bili su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Carnet, Hrvatski filmski savez, Hrvatska radiotelevizija, Nova TV, RTL, Večernji list, Jutarnji list, Glas Slavonije, Slobodna Dalmacija, Novi list, tportal, Media servis i Yammat FM.

Infografika