REPUBLIKA HRVATSKA






VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE









Zagreb, 4. rujna 2014.

Z A P I S N I K

s 39-14 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 4. rujna 2014. 

Započeto u 10.25
PRISUTNI:
Damir Hajduk, Suzana Kunac, Alemka Lisinski, Vesna Roller, Gordana Simonović
ODSUTNI: 
Mirjana Rakić i Robert Tomljenović
OSTALI

PRISUTNI:
Tomislav Pupačić i Natalija Balen
Sjednicu je otvorio zamjenik predsjednica Vijeća Damir Hajduk i konstatirao da postoji kvorum za donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći:

DNEVNI RED

1. Nadzor nad radom nakladnika

2. Prijedlog Javnog natječaja za raspodjelu sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija po Javnom natječaju broj 06/14 

3. Prijedlog Odluke o poništenju postupka bagatelne nabave

4. Drugi plan d.o.o. – zahtjev za davanje dopuštenja temeljem članka 79. ZEM-a za vrijeme trajanja Weekend media festivala

5. Razno

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen 
Ad. 1.
a) 
Predstavljena je analiza programa temeljem pritužbe građana zbog sponzoriranja emisije vijesti na Radio postaji Ploče koja je emitirana 2. lipnja 2014. na početku i na kraju emisije „Vijesti“.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Nakladniku Radio postaja Ploče d.o.o. – Radio postaja Ploče uputit će se zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 17. stavka 4. ZEM-a vezano uz sponzoriranje vijesti. 
b)
Predstavljena je analiza programa temeljem pritužbe građana zbog uznemiravajućih ratnih prizora u informativnim emisijama nakladnika Hrvatske radiotelevizije, Nova TV d.d. i RTL Hrvatska koje su emitirane 31. srpnja 2014. U sklopu nadzora programa za razdoblje od 28. srpnja do 3. kolovoza 2014. pregledane su sve informativne emisije nakladnika HRT1 (Dnevnik1, Dnevnik, Dnevnik3), Nove TV (Vijesti Nove TV, Dnevnik Nove TV) i RTL Televizije (RTL Vijesti, RTL Danas). Nadzorom je uočeno da su komercijalne televizije, RTL Televizija i Nova TV upozoravale gledatelje na uznemiravajuće prizore kada je to bilo potrebno. Javna televizija HRT1 nije niti jednom upozorila na uznemiravajuće prizore rata u pojasu Gaze.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Hrvatska radiotelevizija uputit će se zahtjev za očitovanjem zbog kršenja članka 4. Pravilnika o zaštiti maloljetnika vezano uz obvezu upozorenja o uznemiravajućim ili nasilnim scenama u informativnom programu.
c)

Predstavljena je analiza programa temeljem pritužbe građana na termin emitiranja serije Lovci na natprirodno, tijekom ljetne sheme, na kanalu HRT2 u 15:00 sati.

U sklopu nadzora programa pregledano je deset epizoda u razdoblju od 28. srpnja do 11. kolovoza 2014. U njih devet pronađeno je niz scena nasilja za koje postoji vjerojatnost da bi mogle štetiti fizičkom, mentalnom ili moralnom razvoju maloljetnika.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Hrvatska radiotelevizija uputit će se zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 26. st. 3. ZEM-a te članka 8. i 9. Pravilnika o zaštiti maloljetnika, vezano uz objavljivanje programa za koje je vjerojatno da bi mogli narušiti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika i obvezu da ih je moguće prepoznati pomoću vizualnih simbola za cijelo vrijeme njihova trajanja. 
d)

Predstavljena je analiza sadržaja temeljem pritužbe građana na portal www.radiong.hr i portal www.sbplus.hr radi objavljenih tekstova koji pokušavaju iskoristiti elementarnu nepogodu u zapadnom dijelu Brodsko-posavske županije za širenje nacionalne netrpeljivosti. Utvrđeno je da portal www.radiong.hr nije upisan u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa – Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
· Portalu www.sbplus.hr uputit će se zahtjev za očitovanje radi kršenja članka 26. st. 1. ZEM-a vezano uz objavljivanje priloga koji vrijeđaju dostojanstvo čovjeka.
· U odnosu na portal www.radiong.hr predmet će se uputiti Povjerenstvu za elektroničke publikacije koje treba utvrditi da li je navedeni portal medij. 

· Postupak po utvrđivanju činjenice da portali nisu upisani u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa – Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija (dalje u tekstu: Upisnik) je sljedeći: 
Pritužbe na portale za koje se utvrdi da njegov pružatelj nije upisan u Upisnik , obrađivat će se u Odjelu za nadzor i praćenje programskih sadržaja u Stručnoj službi AEM. Informacije o portalu Stručna služba prosljeđuje Povjerenstvu za elektroničke publikacije koje treba utvrditi da li je riječ o portalu koji udovoljava kriterijima za upis te njegov pružatelj mora podnijeti prijavu. Po utvrđivanju, prijedlog zaključka Povjerenstva šalje se Vijeću za elektroničke medije. Vijeće može izreći upozorenje radi kršenja članka 80. st. 2. ZEM-a, i/ili poslati poziv za prijavu za upis u Upisnik. Odluku o podnošenju optužnog prijedloga zbog nepodnošenja prijave za upis u Upisnik, ukoliko je riječ o portalu koji jest medij, Vijeće za elektroničke medije može donijeti ako je portal objavom sadržaja grubo prekršio ZEM ili druge pozitivne propise RH.
e)

Predstavljena je analiza sadržaja temeljem pritužbe građanke na portal www.muf.com.hr koja tvrdi da je portal pornografskog naziva te da je grafički sadržaj na portalu eksplicitno pornografski i da samim ulaskom na portal na postoji nikakvo upozorenje o sadržaju. Navodno sporan sadržaj na koji se pritužba odnosi nije pronađen, međutim utvrđeno je da portal www.muf.com.hr  nije upisan u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa – Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

· U odnosu na sadržaj portala www.muf.com.hr  nije došlo do kršenja ZEM-a.

· Predmet će se uputiti na Povjerenstvo za elektroničke publikacije radi utvrđivanja da li je isti medij.

f)

Predstavljena je analiza 7 dana programa nakladnika Infantinfo d.o.o. – Radio Maestral od 2. do 8. lipnja 2014. Nakladnik je dostavio očevidnike, koji nisu u skladu s emitiranim programom. Utvrđeno je da je nakladnik promijenio programsku osnovu za više od 10% njezinog sadržaja, nije izvršio obvezu o propisanom udjelu vlastite proizvodnje te nije izvršio obvezu objavljivanja obavijesti i informacija s područja koncesije u propisanom udjelu. 
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Od nakladnika Infantinfo d.o.o. – Radio Maestral zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 23. st. 5. ZEM-a, članka 38. st. 2.ZEM-a i članka 36. st. 6. ZEM-a vezano uz odstupanje od programske osnove, udjela vlastite proizvodnje i lokalnih vijesti. Nakladniku će se ukazati na obvezu vođenja očevidnika sukladno članku 15. Pravilnika o minimalnim uvjetima za obavljanje audio i audiovizualnih medijskih usluga i vođenju očevidnika.
 g)

Predstavljena je analiza 7 dana programa nakladnika Miroslav Kraljević d.o.o. nakon neposrednog nadzora od 25. srpnja 2014. Analizirane su snimke emitiranog programa od 26. svibnja do 1. lipnja 2014. Utvrđeno je da je nakladnik promijenio programsku osnovu za više od 10% njezinog sadržaja te nije izvršio obvezu o propisanom udjelu vlastite proizvodnje posebno u dane vikenda. Prilikom neposrednog nadzora direktor i odgovorna osoba nakladnika izjavio je da nakladnik nema zaposlenih. 
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Od nakladnika Miroslav Kraljević d.o.o. zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 23. st. 5. I  članka 38. St. 2 ZEM-a vezano uz programsku osnovu i udio vlastite proizvodnje. Nakladnika se obvezuje na dostavu dokaza o ispunjavanju minimalnih kadrovskih uvjeta (izvadak iz evidencije HZMO) te preslike Ugovora o radu, sukladno članku 11. Pravilnika o minimalnim uvjetima za obavljanje audio i audiovizualnih medijskih usluga i vođenju očevidnika.
h)

Predstavljena je analiza udjela lokalnih vijesti i obavijesti nakladnika Radio Đurđevac d.o.o. – Podravski radio. Nakladnik ukupno tjedno objavljuje 12,8% lokalnih informacija. Nema kršenja odredbi ZEM-a.
Predmetna analiza prima se na znanje.
i)
Predstavljena je analiza izvješća o otvaranju trgovačkog centra IKEA u informativnim emisijama nacionalnih televizijskih nakladnika Hrvatska televizija (HRT1, HR1), RTL Hrvatska d.o.o., Nova TV d.d. i lokalnih televizijskih nakladnika Otvorena televizija Zagreb d.d. (Jabuka TV), Z1 Televizija d.o.o. (Z1 Televizija) i Nezavisna televizija d.o.o. (Net). Na temelju pregledavanja i preslušavanja izdvojenih emisija utvrđeno je da su svi nakladnici u načinu izvještavanja naglasak stavljali na gospodarsku važnost, vrijednost investicije, političku važnost i poslovna očekivanja. U izvješćima su nastojali izbjeći kadrove logotipa lanca kao i podatke o proizvodima i cijenama, u nekim su prilozima povlačili paralelu s konkurentskim  trgovačkim lancima i tržišnoj utakmici. Primjetna je razlika u vremenu koje je posvećeno izvještavanju o otvaranju u kojem prednjači HRT. Nema kršenja ZEM-a.
Predmetna analiza prima se na znanje.

j)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Nova TV vezano uz prekoračenje dopuštenog vremena oglašavanja u svibnju i lipnju 2014. (izvješća AGB Nielsena). Nakladnik navodi da se u svim pobrojenim slučajevima radi o programima pod pokroviteljstvom „Dove“. Budući da je zaključkom sa sjednice Vijeća za elektroničke medije od 13. lipnja 2014. utvrđeno da predmetni spot „Dove“ predstavlja oglasni sadržaj, što je o odgovoreno AGB Nielsenu na njihov upit, ne prihvaćaju se navodi iz očitovanja nakladnika prema kojima se Vijeću spočitava nedosljednost u tumačenju oglašavanja i sponzorstva.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

 Nakladniku Nova TV izriče se upozorenje zbog kršenja članka 32. St. 1. ZEM-a vezano uz oglasne sadržaje.
k)
Predstavljeno je očitovanje nakladnika HRT vezano uz prekoračenje dopuštenog vremena oglašavanja u svibnju 2014. (izvješća AGB Nielsena). Nakladnik navodi da je do prekoračenje došlo isključivo tijekom emitiranja programa i zbog pomicanja programa.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Hrvataka televizija izriče se upozorenje zbog kršenja članka 37. st. 2. Zakona o HRT-u vezano uz prekoračenje dopuštenog vremena oglašavanja. 

U 11:40 sjednica je prekinuta zbog pauze. 

U 12:00 sjednica je nastavljena.

l)
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Media Centar d.o.o. – Radio Centar vezano uz analizu 7 dana programa od 12. do 18. svibnja 2014. Nakladnik navodi da će zbog novih sadržaja koje namjeravaju uskoro pokrenuti i dovođenja novih djelatnika, nastojati ostvariti potrebnu količinu vlastite proizvodnje  i lokalnih informacija.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Media Centar d.o.o. – Radio Centar izriče se upozorenje zbog kršenja članka 38. st. 2. ZEM-a, članka 36. st. 6. ZEM-a i članka 23. st. 5. ZEM-a vezano za vlastitu proizvodnju i lokalne informacije te dopunu programske osnove koja se odnosi na više od 10% njezinog sadržaja bez prethodno pribavljene suglasnosti Vijeća za elektroničke medije, uz obvezu usklađivanja u roku od 60 dana. 
Ad 2)
JEDNOGLASNO je odlučeno:
Raspisuje se JAVNI NATJEČAJ broj 06/14 za raspodjelu sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija - neprofitni pružatelji medijskih usluga - televizije i radija iz članka 19. i 79. ZEM-a, neprofitni pružatelji elektroničkih publikacija i  neprofitni proizvođači audiovizualnog  i radijskog programa.

Tekst javnog natječaja čini sastavni dio ovog Zapisnika.

Ad 3)

Zamjenik predsjednice Vijeća za elektroničke medije Damir Hajduk dao je na glasovanje prijedlog Odluke o poništenju postupka bagatelne nabave za uslugu poticanja medijske pismenosti na temu nacionalne manjine u RH, propisanu ZEM-om za Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Članovi Vijeća za elektroničke medije glasali su na način da su tri člana glasali ZA (Damir Hajduk, Alemka Lisinski i Gordana Simonović), jedan članica bila je SUZDRŽANA (Vesna Roller), a jedna članica glasala je PROTIV (Suzana Kunac).

Odluka o poništenju postupka bagatelne nabave za uslugu poticanja medijske pismenosti na temu nacionalne manjine u RH, propisanu ZEM-om za Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija nije donesena.

Ad 4)

JEDNOGLASNO je odlučeno:

Daje se trgovačkom društvu Drugi plan d.o.o., Heinzelova 62A, ZAGREB, OIB: 89573771255, dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski prijenos i druge dopuštene oblike prijenosa audiovizualnog programa za dane od 18. do 21. rujna 2014.

Tekst Odluke čini sastavni dio ovog Zapisnika.

Ad 5)

Zamjenik predsjednice Vijeća za elektroničke medije Damir Hajduk izvijestio je članove Vijeća da je pri kraju Plan programa za 7. Dane elektroničkih medija, 20. Dane radija, 7. Dane televizija, 7. Dane interneta.

Dovršeno u 12.46
Zapisnik sastavila






Zamjenik predsjednice Vijeća
Natalija Balen






Damir Hajduk
PAGE  
5

