REPUBLIKA HRVATSKA






VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE









Zagreb, 1. listopada 2014.

Z A P I S N I K

s 43-14 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 1. listopada 2014. 

Započeto u 13:06
PRISUTNI:
Mirjana Rakić, Damir Hajduk, Suzana Kunac, Alemka Lisinski (od 13:18), Vesna Roller, Gordana Simonović i Robert Tomljenović
OSTALI

PRISUTNI:
Tomislav Pupačić i Natalija Balen
Sjednicu je otvorila predsjednica Vijeća Mirjana Rakić i konstatirala da postoji kvorum za donošenje pravovaljanih odluka te predložila sljedeći:

DNEVNI RED

1. Nadzor nad radom nakladnika

2. Razno

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen 
Ad. 1.
a) 
Predstavljena je analiza programa temeljem pritužbe građana zbog neprikladnog vremena emitiranja emisije „Ubi me dosada“ na HRT 2 koja je emitirana 6. rujna 2014. u 11:15 sati.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Nakladniku HRT 2 uputit će se zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 26. stavka 1. i 3. ZEM-a  i kršenja odredbe članka 8. st. 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika vezano uz objavu programa koji može ozbiljno narušiti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika i neoznačavanja programa grafičkom oznakom.
b)
Predstavljena je analiza programa temeljem redovitog nadzora zbog prikrivenog oglašavanja u središnjem Dnevniku na HRT 1 koji  je emitiran 15. rujna 2014. od 19:28:33-20:04:34. Uprilogu o povratku hrvatskog tenisača s natjecanja US Open, Marina Čilića gledatelji su upoznati s informacijom da će tenisač svoj reket pohraniti u vremenski trezor. Vremenski trezor je kampanja Zagrebačke banke povodom 100-te godišnjice.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku HRT 1 uputit će se zahtjev za očitovanjem zbog kršenja članka 16. st. 2. ZEM-a  vezano za prikrivenu audiovizualnu komercijalnu komunikaciju.
c)

Predstavljena je analiza programa temeljem redovitog nadzora na kanalu HRT2, sportska emisija Olimp, koja je prikazana 21. rujna 2014. od 15:58:24-16:44:16 sati. U emisiji su gostovali boksačica Ivana Habazin i njen trener Vlado Božić. Oboje su nosili majice s istaknutim imenima i logotipima sponzora cijelo vrijeme trajanja intervjua. Vijeće je utvrdilo da nema kršenja odredbi ZEM-a.

Predmetna analiza prima se na znanje.

d)

Predstavljena je analiza sadržaja temeljem pritužbe građana na portal www.index.hr radi objavljenog teksta o Škotima, povodom referenduma o nezavisnosti Škotske. Vijeće je utvrdilo da nema kršenja odredbi ZEM-a, ali je uočeno neprimjereno i neprofesionalno pisanje novinara.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Radi neprimjerenog i neprofesionalnog pisanja novinara predmet se prosljeđuje na postupanje Vijeću časti Hrvatskog novinarskog društva.
e)

Predstavljena je analiza programa temeljem pritužbe građana zbog političke promidžbe i nezastupljenosti različitih mišljenja u emisiji  Grad po mjeri svojih stanovnika nakladnika Radio Križevci d.o.o. – Radio Križevci koja je emitirana 25. kolovoza 2014. od 9:11:01-10:10:57 u kojoj je gostovao gradonačelnik Križevaca g. Branko Hrg. 
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Radio Križevci d.o.o. uputit će se dopis da pojasne da li je emisija Grad po mjeri svojih stanovnika sponzorirana.
f)

Predstavljena je analiza programa temeljem redovitog nadzora zbog neprimjerenih prizora u emisiji Divlji boravak nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. – RTL Kockica.  Epizode serijala Divlji boravak emitirane su poslije 21 sat 24. i 30. kolovoza i reprizirane 25. i 31. kolovoza 2014., a sadrže priloge koji bi mogli ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika. Emisije nisu bile označene primjerenim simbolom propisanim Pravilnikom o zaštiti maloljetnika.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Od nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 8. st. 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika vezano za neoznačavanje programa grafičkom oznakom.
 g)

Predstavljeno je očitovanje portala www.sbplus.hr vezano za vrijeđanje dostojanstva čovjeka u tekstu „Načelnik Karlik, dakako, nije kurvin sin“.
Predmetno očitovanje prima se na znanje.

h)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Domaći radio d.o.o. – Domaći radio temeljem analize programa u razdoblju od 31. ožujka do 6. travnja 2014. Utvrđeno je kako je došlo do promjene programske osnove za više od 10% njezina sadržaja bez prethodna suglasnost Vijeća, utvrđen je nedostatak vlastite proizvodnje i utvrđeno je kako nije ostvareno 10 posto tjednog vremena objavljivanja posvećenog priopćavanju informacija i obavijesti s područja koncesije.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Nakladniku Domaći radio d.o.o. – Domaći Radio izriče se upozorenje zbog kršenja članka 23. st. 5. ZEM-a, članka 38. st. 2. ZEM-a i članka 36. st. 6. ZEM-a vezano za promjenu programske osnove koja se odnosi na više od 10% njezinog sadržaja bez prethodno pribavljene suglasnosti Vijeća za elektroničke medije, vlastitu proizvodnju i lokalne informacije, uz obvezu usklađivanja u roku od 30 dana. 
i)
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Hrvatske radiotelevizije na prilog o uznemiravajućim snimkama u Dnevniku HRT 1 od 31. srpnja 2014. vezano za sukobe u pojasu Gaze.  Utvrđeno je kako je naprijed navedeni prilog emitiran bez upozorenja o uznemirujućim ili nasilnim scenama, a što je obaveza sukladno članku 4. Pravilnika o zaštiti maloljetnika („Narodne novine“ broj 60/10).
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Hrvatska radiotelevizija izriče se upozorenje zbog kršenja članka 4. Pravilnika o zaštiti maloljetnika uz obvezu poštivanja profesionalnih normi i odredbi Pravilnika o zaštiti maloljetnika.

j)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Hrvatska radiotelevizija vezano uz emitiranje serije Lovci na natprirodno u neprimjerenom terminu. Serija se više ne emitira. Nakladnik naglašava da će se ubuduće više pažnje posvetiti na primjerenost termina prilikom eventualnog stavljanja na program ove serije.
Predmetno očitovanje prima se na znanje.
k)
Predstavljeno je očitovanje portala www.index.hr vezano za objavljeni tekst  Počelo je: Prodavač peciva u Varaždinu napao parazite iz porezne, javnost mu čestitala. Utvrđeno je da nema kršenja odredbi ZEM-a, ali je uočeno neprimjereno i neprofesionalno pisanje novinara.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Radi neprimjerenog i neprofesionalnog pisanja novinara predmet se prosljeđuje na postupanje Vijeću časti Hrvatskog novinarskog društva.

l)
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Miroslav Kraljević d.o.o. – Soundset Požega vezano uz analizu 7 dana programa od 26. svibnja do  1. lipnja 2014. Nakladnik navodi da je nedostatak udjela vlastite proizvodnje, posebno u danima vikenda rezultat trenutnog usklađivanja koje se dovršava novom prijavom programske osnove i izmijenjene programske sheme, a koja će biti dostavljena AEM najkasnije 2. listopada.

Predmetno očitovanje prima se na znanje.
m)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio postaja Ploče d.o.o. – Radio Ploče vezano za sponzoriranje informativnih emisija Vijesti u razdoblju od 2. do 6. lipnja 2014. Utvrđeno je kako je emisija Vijesti bila sponzorirana od strane tvrtke Građa Opuzen, a što je u suprotnosti s odrednom članka 17. stavka 4. ZEM-a kojom je propisano kako vijesti i program o tekućim događajima ne smiju biti sponzorirani. 

JEDNOGLASNO je zaključeno:
Nakladniku Radio postaja Ploče d.o.o. – Radio Ploče izriče se upozorenje zbog kršenja članka 17. st. 4. ZEM-a uz obvezu poštivanja odredbi ZEM-a.
n)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Infantinfo d.o.o. – Radio Maestral vezano za analizu 7 dana programa od 2. do 8. lipnja 2014. Utvrđeno je kako je došlo do promjene programske osnove za više od 10% njezina sadržaja bez pribavljene prethodna suglasnost Vijeća, utvrđen je  nedostatak vlastite proizvodnje, te da nakladnik nije ostvario 10 posto tjednog vremena objavljivanja posvećenog priopćavanju informacija i obavijesti s područja koncesije. Nakladnik moli kratki rok za reorganizaciju i korekciju zapaženih nepravilnosti koje bi u sklopu jesenske programske sheme koja počinje 1. listopada 2014. bile u potpunosti uklonjene.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Infantinfo d.o.o. – Radio Maestral izriče se upozorenje radi kršenja članka 23. st. 5., članka 38. st. 2. i članka 36. st. 6. ZEM-a vezano za promjenu programske osnove za više od 10% njezinog sadržaja, udjela vlastite proizvodnje i obvezu objavljivanja programa u propisanom vremenu uz obavezu usklađivanja u roku od 30 dana.    

Ad. 2.
Predsjednica Vijeća Mirjana Rakić naglasila je da je potrebno napraviti reviziju Upisnika pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa po usvojenim Preporukama o upisu pružatelja elektroničkih publikacija u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa koje su objavljene u „Narodnim novinama br. 109 od 11. rujna 2014., a stupile su na snagu 19. rujna 2014. 

Dovršeno u 14:45
Zapisnik sastavila






Predsjednica Vijeća
Natalija Balen






Mirjana Rakić
PAGE  
2

