REPUBLIKA HRVATSKA






VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE









Zagreb, 18. studenog 2014.

Z A P I S N I K

s 49-14 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 18. studenog 2014. 

Započeto u 12:09
PRISUTNI:
Mirjana Rakić, Suzana Kunac, Alemka Lisinski, Gordana Simonović, Robert Tomljenović
ODSUTNI: 
Damir Hajduk i Vesna Roller 
OSTALI

PRISUTNI:
Nenad Zlatović i Natalija Balen
Sjednicu je otvorila predsjednica Vijeća Mirjana Rakić i konstatirala da postoji kvorum za donošenje pravovaljanih odluka te predložila sljedeći:

DNEVNI RED

1. Nadzor nad radom nakladnika
2. Prijedlog za odabir trgovačkog društva za kupnju računala
3. Razno

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen 
Ad. 1.
a) 
Predstavljena je pritužba Pučke pravobraniteljice na portal Dnevnik.hr, zbog diskriminirajućih komentara o Romima, koji nisu uklonjeni dulje vremensko razdoblje a svojim sadržajem predstavljaju kršenje članka 12. Stavka 2. ZEM-a. 
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Od pružatelja elektroničke publikacije Dnevnik.hr zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 12. stavka 2. ZEM-a. 
b)
Predstavljena je pritužba građana na više tekstova na portalu Dnevno.hr zbog vrijeđanja i govora mržnje. Tekstovi su objavljeni u rubrici Komentari.
JEDNOGLASNO je zaključeno:
U navedenim tekstovima nije došlo do kršenja odredbi ZEM-a. Radi se o neprofesionalnim i pretencioznim tekstovima kao loš pokušaj satire.

c)
Predstavljena je analiza portala Dnevno.hr  u sklopu redovitog nadzora, vezano za objavu uznemiravajuće fotografije, koju je pružatelj objavio bez ikakvog upozorenja i to na naslovnici portala, što predstavlja kršenje članka 26. stavka 3. ZEM-a i kršenje članka 15. stavka 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Od pružatelja elektroničke publikacije Dnevno.hr zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 26. stavka 3. ZEM-a i kršenja članka 15. stavka 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika.
d)

Predstavljena je analiza programa nakladnika Hrvatske radiotelevizije u sklopu redovitog nadzora, vezano uz natjecateljski koncipiran talk show Piramida, koji je emitiran 14.10.2014. na HRT1 u vremenu od 20:08:26-21:08:38 sati. U emisiji je tema bila budućnost Golog otoka tj. Goli otok za gayeve. Gost u emisiji g. Hodak iznio svoje mišljenje o gđi. Teršelić i g. Šerbedžiji. 

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Za sljedeću sjednici Vijeća pripremit će se podatak o odluci Vijeća za zadnja tri slučaja govora mržnje te će se donijeti odluka o daljnjem postupanju. 

e)

Predstavljena je analiza programa nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. u sklopu redovitog nadzora, vezano uz emitiranje filma Igre gladi koji sadrži prizore koji bi mogli ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika, koji je emitiran u neprimjerenom terminu, bez oznake ni upozorenja, što predstavlja kršenje članka 26. stavka 3. ZEM-a i kršenje članka 8. stavka 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Od nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 26. Stavka 3. ZEM-a i kršenja članka 8. Stavka 1. I 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika.
f)
Ponovno je predstavljeno očitovanje nakladnika Hrvatske radiotelevizije zbog emitiranja u neprimjerenom terminu emisije Ubi me dosada na kanalu HRT2 radi donošenja odluke temeljem kronologije postupanja prema nakladniku u slučajevima zaštite maloljetnika.

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Hrvatska radiotelevizija izriče se opomena radi kršenja članka 26. stavka 3. ZEM-a, te kršenja članka 9. Pravilnika o zaštiti maloljetnika, zbog toga što nije primjerenim vizualnim simbolom označila predmetni program te sukladno tome nije emitirala program u za to određenom terminu.

g)

Predstavljeno je očitovanje nakladnika Hrvatske radiotelevizije vezano uz sponzorstvo ili oglašavanje u dokumentarnom filmu Vjetar u kosi, koja se očitovala da se u konkretnom slučaju radilo o plasmanu proizvoda (eng. product placement) te je to bilo označeno oznakom „PP“. Utvrđeno je da Aleksandar Stanković u dokumentarnom serijalu nastupa kao novinar dokumentarnog programa, a ne kao novinar informativnog programa.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

U predmetnom slučaju nije utvrđeno kršenje odredbi ZEM-a ni Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji.
h)

Predstavljeno je izvješće o provedenoj reviziji Upisnika pružatelja elektroničkih publikacija. Utvrđeno je da su 103 pružatelja elektroničkih publikacija u skladu s Preporukom o upisu pružatelja elektroničkih publikacija u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa („Narodne novine“ br. 109/14). 
Za 14 pružatelja predložen je ispis iz Upisnika jer im portali nisu aktivni ili nisu ispunjeni temeljni uvjeti ili nisu u duljem razdoblju ažurirali stranice novim sadržajem.
Za 47 pružatelja utvrđeno je da na dan pregleda nisu udovoljavali svim uvjetima i kriterijima iz Preporuka, od čega 31 pružatelj nije imao najmanje 3 autorska teksta, 4 pružatelja nisu imala označen izvor sadržaja, odnosno nepotpisivanje autora, 10 pružatelja nemaju impressum ili impressum ne sadrži sve potrebne podatke,  1 pružatelj objavljuje skraćene tekstove s uputom na tiskano izdanje ili pretplatu na internetsko izdanje i 1 pružatelj ima neaktivnu internetsku stranicu koji je prijavio.  
Za 

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Donosi se odluka o ispisu iz Upisnika pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa za sljedeće pružatelje elektroničkih publikacija:
1. DAREKS d.o.o.

2. PTZ Martes

3. Novinarsko izdavačka ustanova "JEDNOTA"

4. Planmedia d.o.o.

5. VIPnet d.o.o.

6. Javno.hr d.o.o.

7. More i To d.o.o.

8. Tjedno d.o.o. (Obrt za poslovNE i druge usluge „Agencija Frankie)

9. Udruga Zebra-Za Europu bratstva

10. Udruga za razvoj interNEta i novih medija ImoNEt

11. Barkun d.o.o.

12. Agencija za promicanje i razvoj političke kulture, demokracije i hrvatskog nacionalnog i kulturnog identiteta „Politika“

13. STOLISNIK d.o.o.

14. Medijske mape d.o.o.

15. Kulturno društvo Bošnjaka Hrvatske "Preporod"

16. Adria Media Zagreb d.o.o.

17. Glas naroDA

18. Europa digital d.o.o.

19. Bjelovarac d.o.o.

20. Udruga Hrvatska sloga

21. TELEDOM d.o.o.
22. Gradski radio d.o.o. Nova Gradiška

23. Informativni centar Virovitica d.o.o.
24. Hangar 7 d.o.o.

25. Kulturni klub (kazaliste.hr)
26. Kenova

27. Kulturni klub (Klasika.hr)
28. Udruga za promoviranje humanosti i urbaNE kulture - HUK

29. KopMedija, zadruga za medije

30. Senior NEt j.d.o.o.

31. Monitor plus d.o.o.

32. Ideo d.o.o.

33. PARENTIUM MEDIA, izdavaštvo i marketing

34. Novogradiški godišnjak d.o.o

35. TWIN

36. Otvorena računalna radionica „Svi smo protiv“

37. Info Grupa d.o.o.

38. Moja Akcija d.o.o.

39. Kulturni klub (Plesnascena.hr)
40. Udruga Đakovo Danas

41. Hrvatsko kulturno vijeće

42. Srpsko privredno društvo "Privrednik"

43. Medijska mreža d.o.o. (profitiraj.hr)
44. Udruga Radio Student

45. Radio 101 d.o.o.
46. Adria media Zagreb d.o.o.
47. Alecta j.d.o.o.

48. Udruga Slobodni Filozofski

49. Udruga Cenzura Plus

50. 2x1 komunikacije d.o.o.

51. Radio 047 d.o.o.
52. Kudos studio d.o.o.

53. Prima media d.o.o.

54. VIDI-TO d.o.o.

55. Zagorjeinfo

56. Medijska mreža d.o.o.
57. Z Mreža

58. INEO d.o.o.

59. Grad Rijeka

60. Udruga P.O.I.N.T.
i)
Predstavljeni su prijedlozi odluka za upis ili neupis 46 prijava pružatelja elektroničkih publikacija sukladno kriterijima iz Preporuka o upisu pružatelja elektroničkih publikacija u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa („Narodne novine“ br. 109/14).

JEDNOGLASNO je zaključeno:

Odobrava se upis u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa, u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija za sljedeće neprofitne pružatelje elektroničkih publikacija:

1. Centar za cjeloviti razvoj

2. Udruga Javno

3. Pregrada.info
Odobrava se promjena statusa u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa, u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija za neprofitnog pružatelja elektroničkih publikacija NG-Buntovnici.
Odbija se prijava za upis u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa, u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija za sljedeće podnositelje prijave:
1. Artexpress

2. Informativna udruga Kaštela

3. Medijski informativni centar

4. Udruga Kulturama

5. Hrvatsko društvo za edukacijsku tehnologiju

6. Tip Kolektiva

7. Udruga žena Romkinja

8. Diakons media d.o.o.

9. Udruga BURA

10. Terracon d.d.

11. Karlovački tjednik d.o.o.

12. Horse

13. Udruga Progressio

14. Centar media doo

15. Mali prst doo

16. Dušan Tončić

17. Udruga za informatiku "N. Gradiška"

18. TV Požega

19. VOX Media doo

20. Udruga SBDALJE

21. JAVNO.HR.doo

22. Matić savjetovanje doo
23. Veterina.com.hr
24. Kulturni klub

25. Uslužni obrt Studio TiM

26. Oktal Pharma doo 

27. Agencija za promicanje i razvoj političke kulture, demokracije i hrvatskog nacionalnog i kulturnog identiteta „Politika“
28. HIDK

29. Roberto usluge jdoo

30. Zagrebačka udruga potrošača/FIDES

31. Domino

32. Grain doo

33. Ekonomski fakultet Zg

34. Umjetnička akademija Osijek

35. Ekonomski fakultet Zg

36. Partnerstvo za društveni razvoj

37. Ekonomski fakultet Zg

38. Agramer info

Prihvaća se povlačenje prijave za upis u Upisnik pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa, u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija za sljedeće podnositelje prijave:
1. Mirovna grupa mladih Dunav

2. Suvremene poslovne komunikacije doo

Odobrava se zahtjev za ispis iz Upisnika pružatelja medijskih usluga, elektroničkih publikacija i neprofitnih proizvođača audiovizualnog i/ili radijskog programa, u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija za podnositelja prijave Imonet.
Za donošenje odluke o podnositelju prijave HUK Udruga za promoviranje humanosti i urbane kulture raspravit će se na idućoj sjednici.

Ministarstvu kulture uputit će se dopis radi pojašnjenja kako postupati s profitnim pružateljima elektroničkih publikacija budući da ZEM spominje samo neprofitne pružatelje elektroničkih publikacija vezano za brisanje iz Upisnika.

Za iduću sjednicu dostavit će se pojašnjenje vezano za upis elektroničkih publikacija na stranom jeziku.

Ad. 2.

Predstavljene su ponude za nabavu 7 stolnih računala i 3 monitora. Ponude su dostavili:

ARHITEH d.o.o.  sa cijenom ponude 36.790,00 kn sa PDV-om

CS Computer Systems d.o.o. sa cijenom ponude 39.970,00 kn sa PDV-om

LINKS d.o.o. sa cijenom ponude 42.616,00 kn sa PDV-om.

Predloženo je da se odabere najpovoljnija ponuda ARHITEH d.o.o. 
JEDNOGLASNO je zaključeno:
Za nabavu 7 stolnih računala i 3 monitora odabire se ponuda ponuditelja ARHITEH d.o.o. sa cijenom od 36.790,00 kn sa PDV-om.
Dovršeno u 13:51
Zapisnik sastavila






Predsjednica Vijeća
Natalija Balen






Mirjana Rakić
PAGE  
2

