REPUBLIKA HRVATSKA






VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE









Zagreb, 4. prosinca 2014.

Z A P I S N I K

s 53-14 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 4. prosinca 2014. 

Započeto u 11:18
PRISUTNI:
Mirjana Rakić, Damir Hajduk, Suzana Kunac, Alemka Lisinski, Vesna Roller, Gordana Simonović i Robert Tomljenović
 
OSTALI

PRISUTNI:
Tomislav Pupačić i Natalija Balen
Sjednicu je otvorila predsjednica Vijeća Mirjana Rakić i konstatirala da postoji kvorum za donošenje pravovaljanih odluka te predložila sljedeći:

DNEVNI RED
1. Nadzor nad radom nakladnika
2. Razno

Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen 
Prije rasprave po točkama dnevnog reda predsjednica Vijeća Mirjana Rakić zamolila je voditelja Odjela za nadzor i praćenje programskog sadržaja Tomislava Pupačića da pojasni stanje nakladnika VOX d.o.o. – VOX TV. Utvrđeno je da VOX TV i dalje emitira.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Analiza programa VOX TV napravit će se po pozivu za dostavu programskih snimki.

Ad. 1.
a) 
Predstavljena je analiza nakladnika OAR d.o.o. – Osječka TV, na inicijativu članice Vijeća Vesne Roller, reakcije HND-a, pritužbe i nadzora, vezano uz emisiju Bujica u kojoj je gostovao neprocesuirani ratni zločinac Vojislav Šešelj. Iako je Vojislav Šešelj u emisiji zastupao velikosrpske ideje kao i u svim svojim javnim nastupima, ne može se govoriti o govoru mržnje. Drugo je pitanje (ne)primjerenost izbora gosta, no to spada pod novinarske slobode i uredničku odgovornost. Utvrđeno je da nema kršenja ZEM-a. HND je javno reagirao vezano uz moguću neprofesionalnost.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Predmetna analiza prima se na znanje.

b)
Predstavljena je analiza nakladnika Hrvatska radiotelevizija, na kanalu HRT 1, na inicijativu građanina vezano za središnji Dnevnik koji je emitiran 18. studenog 2014. Građanin se žali na uređivačku politiku urednika središnjeg Dnevnika HRT-a Stipe Alfiera, jer u prilog o Danu sjećanja na žrtve Vukovara nije uključio poruke dubrovačkog biskupa Mate Uzinića. Tim povodom je pokrenuta peticija za smjenu Stipe Alfiera s mjesta urednika središnjeg Dnevnika koju je potpisalo 7775 ljudi. U njihovo ime pristigle su pritužbe na adresu Agencije. Nema kršenja ZEM-a.
JEDNOGLANO je zaključeno:

Nadzorom je utvrđeno da urednik središnjeg Dnevnika HRT-a, Stipe Alfier, nije u prilog o Danu sjećanja na žrtvu Vukovara uključio izjave dubrovačkog biskupa Mate Uzinića. No to je stvar njegove uredničke procjene, odnosno slobode izbora.
Mišljenje Vijeća objavit će se na web stranici AEM.

c)

Predstavljena je analiza televizijskih nakladnika na inicijativu Pravobraniteljice za djecu i građanina vezano uz reklamu Tele 2. U reklami mobilnog operatera vidljivo je kako dijete uzima novac iz očevog novčanika, a on na to gleda s odobravanjem jer ga dijete troši u „humanitarne svrhe“. Podnositelji pritužbi vide problem u odobravanju krađe bez obzira koja je njena svrha. Završni dio reklame u kojemu bijela ovčica uzima novac iz Gregorovog novčanika. Djevojčica i ovca hodaju okićenim gradskim ulicama i dijele novac ljudima koje sretnu. Crna ovca (otac) ih raznježen gleda iz prikrajka. Kasnije, kada ih kod kuće vidi da potajice uzimaju novac iz njegovog novčanika, ne reagira na to. Reklama završava s porukom „Po darivanju se Božić poznaje“.
SA 5 GLASOVA ZA I 2 GLASA PROTIV zaključeno je:

Nema kršenja Zakona o elektronički medijima. Pritužba će se proslijediti na razmatranje HURA-i, uz napomenu da nema kršenja ZEM-a.
d)
Predstavljena je analiza elektroničke publikacije Eupopa digital d.o.o./Jutarnji list portal, na inicijativu Centra za socijalnu skrb Zaprešić, vezano uz objavu teksta JUTARNJI S OBITELJI PRODANE DJEVOJČICE „Nije prodana! Željela je otići s tim dečkom“ i KUĆA UŽASA U ZAPREŠIĆU „Lagali su mi da im je rođakinja. Nisam znala da je robinja i da je Jasmin siluje“ Centar za socijalnu skrb Zaprešić poslao je pritužbu zbog kršenja prava djeteta tj. u ovom slučaju djece obitelji Sadiku koja je korisnik prava u sustavu socijalne skrbi. Riječ je o obitelji u kojoj se poduzimaju mjere obiteljsko pravne zaštite. Portal Jutarnji list je objavom imena, prezimena i fotografije otkrio identitet maloljetnika koji je trenutno osumjičenik za izvršavanje kaznenog djela.

JEDNOGLASNO je zaključeno:
Od pružatelja elektroničke publikacije Europa digital d.o.o./Jutarnji list portal zatražit će se očitovanje radi kršenja članka 12. stavka 3. ZEM-a i kršenja članka 3. stavka 2.Pravilnika o zaštiti maloljetnika zbog otkrivanja identiteta dviju maloljetnih osoba.
e)

U predmetu nakladnika Hrvatska televizija vezano uz natjecateljski koncipiran talk show Piramida, koji je emitiran 14.10.2014. na HRT1 u vremenu od 20:08:26-21:08:38 sati, u kojem je gost bio g. Zvonimir Hodak, pristupa se glasovanju.
SA 5 GLASOVA ZA I 2 GLASA PROTIV zaključeno je:

U predmetnoj emisiji nema govora mržnje, pa prema tome ni kršenja odredbi ZEM-a.
f)

Predstavljena je informacija o nepostupanju nakladnika Infantinfo d.o.o. – RADIO MAESTRAL. Na  sjednici VEM-a od 1. listopada 2014. nakladniku je Vijeće izreklo mjeru upozorenja zbog odstupanja programske osnove za više od 10%, nedostatka vlastite proizvodnje te nedostatka lokalnih informacija. Nakladnik je morao uskladiti program te dostaviti snimke i očitovanja o načinu usklađivanja.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Nakladniku Infantinfo d.o.o. – RADIO MAESTRAL uputit e se dopis za očitovanje koje je potrebno dostaviti u roku od 3 dana.
g)
Predstavljeno je očitovanje Portala Dnevno d.o.o. zbog objave uznemirujuće fotografije na naslovnici portala. Pružatelj se očitovao da objavom fotografije bez upozorenja nisu imali namjeru kršiti bilo kakve pozitivne propise RH, posebno ne one koji se tiču zaštite maloljetnika te da će se trudit da neprimjerene slike i sadržaje ubuduće ne objavljuju bez upozorenja. Utvrđeno je da pružatelj opetovano krši odredbe ZEM-a.
JEDNOGLASNO je zaključeno:

Pružatelju elektroničke publikacije Portal Dnevno d.o.o. izriče se opomena radi kršenja članka 26. stavka 3. ZEM-a i kršenja članka 15. stavka 1. i 2. Pravilnika o zaštiti maloljetnika.
Ad. 2.

Predsjednica Vijeća Mirjana Rakić je izvijestila članove Vijeća da je potrebno organizirati radne sastanke vezane za sljedeće teme:
· Raspisivanje javnog natječaja za Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija
· Istraživanje radijskog tržišta

· Revizija elektroničkih publikacija

· Etički kodeks članova Vijeća za elektroničke medije

· Rebalans financijskog plana

· Revizija Pravilnika o zaštiti maloljetnika.

Članovima Vijeća dostavit će se pozivi na radne sastanke.

Dovršeno u 12:26
Zapisnik sastavila






Predsjednica Vijeća
Natalija Balen






Mirjana Rakić
PAGE  
3

