
REPUBLIKA HRVATSKA 
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
IZVJEŠĆE HRVATSKOMU SABORU 

 
O RADU VIJEĆA ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 

 
U RAZDOBLJU 

 
OD 01. STUDENOGA 2006. DO 31. PROSINCA 2007. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zagreb, rujna 2008. 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 2 

 
 
SADRŽAJ 
 
 
 
1. Uvod             3 
 
2. Rad Vijeća            7 
 
3. Javni natječaji za dodjelu koncesija za obavljanje djelatnosti radija 

i/ili televizije            8 
 

4. Prijenosi koncesija i promjene vlasničke strukture     12 
 
5. Poništavanje odluke o dodjeli koncesije      14 
 
6. Utvrđivanje povreda odredaba Zakona o elektroničkim medijima  18 
 
7. Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija  27 
 
8. Promjena/dopuna programske osnove      38 
 
9. Osiguranje nadzora nad provedbom odredaba o programskim 

načelima i obvezama (monitoring)       39 
 
10. Očevidnik nakladnika elektroničkih publikacija     59 
 
11. Upravni postupci         60 
 
12. Podzakonski akti         61 
 
13. Suradnja s državnim tijelima        62 
 
14. Međunarodna suradnja        63 
 
15. Ostale stručne aktivnosti        65 
 
16. Financijsko izvješće Vijeća za elektroničke medije     67 
 
17. Zaključak           72 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 3 

 
 
1. UVOD 
 

Vijeće za elektroničke medije kao samostalna i nezavisna pravna osoba s javnim 

ovlastima, u području elektroničkih medija sukladno članku 58. stavku 6. Zakona o 

elektroničkim medijima,  objavljuje godišnje izvješće o svom radu i podnosi ga Hrvatskom 

saboru. 

 
Ovo izvješće o radu Vijeća obuhvaća razdoblje od 01. studenoga 2006. do 31. prosinca 

2007. godine. Kako prethodno tako i ovo Izvješće obuhvaća dio prethodne godine zbog toga  

što se početak rada Vijeća nije poklapao s početkom kalendarske godine. Ovim će se 

Izvješćem uskladiti rokovi te će se buduća izvješća odnositi na rad za razdoblje samo jedne 

kalendarske godine  kao što je Zakonom i predviđeno. Financijsko izvješće obuhvaća 

razdoblje od 01. siječnja do 31. prosinca 2007. godine. 

 
Vijeće ima sedam članova koje imenuje Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike 

Hrvatske na vrijeme od pet godina. Sredstva za rad Vijeća se osiguravaju iz iznosa od 0,5% 

od ukupnog godišnjeg bruto prihoda koji u prethodnoj godini obavljanjem djelatnosti radija 

i televizije ostvare nakladnici elektroničkih medija. 

 

Temeljna zadaća Vijeća provođenje je Zakona o elektroničkim medijima kojim se  uređuju 

prava, obveze i odgovornosti pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost proizvodnje i 

objavljivanja programskih sadržaja i programskih usluga putem elektroničkih medija.  

 

U smislu Zakona elektronički su mediji televizijski i radijski programi, te elektroničke 

publikacije. 

 
Televizijski i radijski programski sadržaji su informacije svih vrsta (vijesti, mišljenja, 

obavijesti, poruke i druge informacije), te autorska djela koja se objavljuju putem 

elektroničkih medija u svrhu obavješćivanja i zadovoljavanja kulturnih, obrazovnih i ostalih 

potreba te javne komunikacije. 

 

Elektroničke publikacije su programski sadržaji koje fizičke ili pravne osobe prenose 

putem informacijsko-komunikacijskih veza na način da su dostupni širokoj javnosti bez 

obzira na njihov opseg. Informacijsko-komunikacijske veze su veze uspostavljene uz pomoć 

telekomunikacijske i druge tehničke opreme koje omogućuju prijenos, odašiljanje i/ili prijam 

znakova, signala, pisanog teksta, slika, govora i zvukova ili priopćenja bilo koje naravi 

između korisnika. 

 

Nakladnik elektroničkih medija  je fizička ili pravna osoba koja ima uredničku 

odgovornost za sastavljanje rasporeda radijskog ili televizijskog programa u okviru značenja 

djelatnosti radija i televizije, te koja prenosi programe ili ih za nju prenose treće osobe. 

Nakladnik je svaki koncesionar radija i televizije, Hrvatska radiotelevizija, te fizička ili 

pravna osoba koja proizvodi i/ili objavljuje elektroničke publikacije 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 4 

 

 

Djelatnost radija i televizije je početni prijenos i/ili objavljivanje sadržaja radijskih i 

televizijskih programa namijenjenih javnosti, žičnim ili bežičnim putem, uključujući i 

satelitski prijenos, u kodiranom ili nekodiranom obliku. Ovim pojmom obuhvaćeni su i 

oblici međusobnog posredovanja ili razmjene radijskih i televizijskih programskih sadržaja 

između pojedinih nakladnika u svrhu njihova priopćavanja javnosti. Prijenos ne obuhvaća 

komunikacijske usluge pružanja pojedinih informacija ili drugih poruka na pojedinačni 

zahtjev, kao što su kopiranje na daljinu (telekopiranje), elektroničke baze podataka i druge 

slične usluge. 

 
Vijeće za elektroničke medije nadležno je za djelatnost komercijalnih nakladnika 

radijskog i televizijskog programa, elektroničke publikacije te za Hrvatsku radioteleviziju 

kao javnu ustanovu izuzev u onim pitanjima koja su posebnim zakonom o HRT data u 

nadležnost drugim tijelima.  

 

U Republici Hrvatskoj do zaključenja ovog izvješća, bez Hrvatske radiotelevizije, bilo je 

156 nakladnika radijskog programa, 23 nakladnika televizijskog programa, te 230 pravnih i 

fizičkih osoba koje su upisane u očevidnik nakladnika elektroničkih publikacija koji se vodi u 

Vijeću. 

 

Prema razini koncesije u Republici Hrvatskoj je sljedeći broj komercijalnih nakladnika 

radijske djelatnosti: 

 
- Državna razina     3 nakladnika, 

- Regionalna razina     3 nakladnika  

- Županijske razine   17 nakladnika 

- Šire područje grada  25 nakladnika 

- Gradska razine   87 nakladnika 

- Općinska razina   14 nakladnika 

- Lokalna razina     5 nakladnika  
 

Komercijalni su nakladnici televizijske djelatnosti prema razini koncesije u Republici 

Hrvatskoj:  

 
- Državna razina    2 nakladnika  

- Regionalna razina    1 nakladnika 

- Županijska razina    7 nakladnika 

- Gradska razina   13 nakladnika  
 

Osim podjele nakladnika po razinama koncesije oni se dijele i po kriteriju ostvarivanja 

sredstava za svoj rad kao profitni, koji ostvaruju sredstava od marketinške djelatnosti, i 

neprofitni nakladnici koji se ne financiraju iz marketinga nego iz drugih izvora kao što su 

sponzorstva, donacije i sl. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 5 

 

 

U Hrvatskoj trenutno djeluju četiri neprofitna radija (Osnovna škola „S. Cvrkovića“ – 

Radio Cvrčak, Fakultet političkih znanosti – Radio Student, Udruga Radio Marija, Hrvatski 

katolički radio), a postoji interes za osnivanje  novih radija na neprofitnoj osnovi. 

 
Koncesije za obavljanje radijske i televizijske djelatnosti dodjeljuju se putem javnog 

natječaj na rok od 8 do 15 godina, sukladno odredbama Zakona o izmjenama i dopunama 

Zakona o elektroničkim medijima, s mogućnošću ravnopravnog natjecanja za obnovu 

koncesije nakon isteka roka korištenja. 

 

U ovom izvještajnom razdoblju dodijeljene su ukupno 63 koncesije za obavljanje 

djelatnosti radija, od čega su 61 obnovljene koncesija, a 2 su nove koncesije i 2 obnovljene 

koncesije za obavljanje djelatnosti televizije. 

 

Vijeće je do sada raspisivalo javni natječaj za svaku slobodnu frekvenciju ili više 

frekvencije koje mogu činiti zasebnu koncesiju, a što utvrđuje Hrvatska agencija za 

telekomunikacije. Međutim tijekom 2007. godine Ministarstvo financija dalo je naputak 

davateljima koncesija da se prije dodijele koncesije mora izraditi procjena opravdanosti 

dodjele, pri čemu se posebno treba procijeniti društvena korist predmetne koncesije, 

financijski učinak na državni proračun ili proračun jedinica lokalne i regionalne samouprave. 

Vijeće smatra da će ove promjene u postupku dodjele koncesija pozitivne te da će, između 

ostalog, spriječiti i daljnje gospodarski neopravdano usitnjavanje tržišta elektroničkih medija.  

 

Godišnja koncesijska naknada svih komercijalnih nakladnika radija i televizije u 

Hrvatskoj iznosi =3.954.680,00 kn. 

 

Ukupan broj zaposlenih u svim tvrtkama radijske i televizijske djelatnosti u Republici 

Hrvatskoj je 5973 od čega je u komercijalnim radijima 1373 u komercijalnim televizijama 941 

te u Hrvatskoj radioteleviziji 3659 zaposlenih.  

 
Vlasnička struktura komercijalnih nakladnika radijske i televizijske djelatnosti je, prema 

dostupnim podacima,  sljedeća: 

 
- Privatno vlasništvo   72 nakladnika, 

- Državno vlasništvo   13 nakladnika, 

- Mješovito vlasništvo, 

gdje uz privatno vlasništvo 

sudjeluju jedinice lokalne 

uprave i samouprave   71 nakladnika. 
 

Jedna od osnovnih zadaća Vijeća je osiguravanje nadzora nad provedbom odredbi o 

programskim načelima i obvezama nakladnika elektroničkih medija. Vijeće provodi nadzor 

neposredno ili posredno putem ovlaštenih tvrtki. U ovom izvještajnom razdoblju Vijeće je 

obavilo 5 neposrednih te 44 posredna nadzora (monitoring) kod 24 nakladnika. Rezultati 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 6 

nadzora koji ukazuju na poštivanje, odnosno nepoštivanje odredbi o programskim načelima 

i obvezama dati su u nastavku ovoga izvješća u posebnom poglavlju kao i podatci o 

poduzetim mjerama prema onim nakladnicima za koji je utvrđeno da su počinili određene 

prekršaje. 

 

U kolovozu 2007. godine stupio je na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o 

elektroničkim medijima („Narodne novine“, broj 79/07) koji je unio niz promjena u rad Vijeća 

za elektroničke medije. Sukladno odredbama ovoga Zakona predsjednik Vijeća u 

propisanom je roku podnio zahtjev za upis u sudski registar Agencije za elektroničke medije 

kao nove pravne osobe koja preuzima svu imovinu, prava i obveze Vijeća za elektroničke 

medije te radnike Vijeća koji obavljaju administrativne, tehničke i stručne poslove. Također je 

pokrenut i postupak utrnuća Vijeća za elektroničke medije kao pravne osobe kako bi se 

Vijeće za elektroničke medije kao pravna osoba brisala iz sudskog registra. Slijedom toga 

naglašavamo da je ovo posljednje izvješće o radu koje Saboru dostavlja Vijeće za elektroničke 

medije kao samostalno tijelo, a već iduće godine pred ovim će se tijelom naći izvješće o radu 

Agencije za elektroničke medije te Vijeća koje upravlja Agencijom kao upravno vijeće u 

skladu s odredbama Zakona o ustanovama.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 7 

 
 
2. RAD VIJEĆA  
 

Vijeće radni na sjednicama koje su javne. Javnost rada Vijeća se osigurava, također, 

davanjem javnih priopćenja te drugim oblicima komuniciranja s javnošću.  

 

Sukladno članku 60. Zakona o elektroničkim medijima, Vijeće: 

- provodi postupak dodjele koncesije, 

- donosi odluku o oduzimanju koncesije, 

- vodi očevidnik nakladnika elektroničkih medija, 

- osigurava nadzor nad provedbom odredbi o programskim načelima i obvezama, 

te donosi godišnji plan nadzora (monitoringa), 

- provodi postupak utvrđivanja nepoštivanja ili kršenja odredbi Zakona o 

elektroničkim medijima, 

- razmatra pritužbe građana na postupanje nakladnika, 

- podnosi izvješće nadležnim tijelima, 

- donosi propise za donošenje kojih je ovlašteno ovim Zakonom, 

- potiče samoregulaciju i koregulaciju radi provedbe ovoga Zakona, 

- donosi poslovnik o svom radu te 

- obavlja i druge poslove propisane zakonom. 

 

Vijeće je od 1. studenoga 2006. do 31. prosinca 2007. godine održalo 51 sjednicu.  

 

 Uz sjednice Vijeće redovito održava i radne sastanke na kojima se pripremaju materijali i 

odluke za sjednice Vijeća, a organiziraju se i stručne radne grupe koje rade na izradi stručnih 

dokumenata.  

 

Dana 30. travnja 2007. godine istekao je mandat članovima Vijeća gospođi Ireni 

Vuksanović i gospodinu Nebojši Gladoviću, a za članove Vijeća Hrvatski sabor imenovao je 

gospođu Olgu Ramljak i gospodina mr. sc. Zdravka Kedžu.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 8 

 
 
3. JAVNI NATJEČAJI ZA DODJELU KONCESIJA ZA OBAVLJANJE 

DJELATNOSTI RADIJA I/ILI TELEVIZIJE 
 

Vijeće raspisuje javne natječaje za dodjelu koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili 

televizije na temelju članka 62. Zakona o elektroničkim medijima ("Narodne novine", broj 

122/03 i 79/07). Tim je člankom propisano da Vijeće raspisuje javni natječaj za dodjelu 

koncesije za obavljanje djelatnosti radija i televizije na tehničkoj podlozi koja se utvrđuje 

prema posebnom propisu. Javni natječaj raspisuje se za svaku slobodnu frekvenciju ili 

frekvencije koje mogu činiti zasebnu koncesiju, a sadržaj i postupak javnog natječaja 

propisuje ministar na prijedlog Vijeća. 

 
 
Javni natječaj 01/07 
 
 

Na 129. sjednici održanoj 05. travnja 2007. godine Vijeće je donijelo Odluku o dodjeli 

koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije, a na temelju provedenog Javnog 

natječaja broj 01/07. Javni natječaj objavljen je u "Narodnim novinama" broj 08/07 od 22. 

siječnja 2007. godine, a u konkretnom slučaju radilo se o raspisivanju javnog natječaja za 

dodjelu koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije nakladnika koji obavljaju 

djelatnost radija i televizije.  

 
 
Redni 
broj 

Područje koncesije Naziv nakladnika koji obavlja 
djelatnost radija ili televizije po 

Odluci Vijeća  

1. dio grada Zagreba (D-ZG1) Fakultet političkih znanosti – Radio 
Student 

2. grad Zagreba (G-ZG2) Zagrebački radio Plavi 9 d.o.o. 

3. grad Umag (G-UM) Studio Minsk d.o.o. 

4. Vukovarsko-srijemska županija (Z-VU) Hrvatski radio Vukovar d.o.o. 

5. Sisačko-moslavačka županija (Z-SK) S-Tel d.o.o.  

6. Ličko-senjska županija (Z-GS) Hrvatski radio – Radio Gospić d.o.o. 

7. Virovitičko-podravska županija (Z-VT) Informativni centar Virovitica 

8. Požeško-slavonska županija (Z-PZ) Miroslav Kraljević d.o.o. 

9. Šibensko-kninska županija (Z-SI) Županijski radio Šibenik d.o.o. 

10. šire područje Grada Čakovca (G-CK) Mijor d.o.o. 

 
 
Javni natječaj 02/07 
 
 

Na 146. sjednici održanoj 27. srpnja 2007. godine donijeta je Odluka o dodjeli koncesija za 

obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije po Javnom natječaju broj 02/07, a koji je objavljen u 

"Narodnim novinama", broj 58/07 od 06. lipnja 2007. godine. Raspisani Javni natječaj 

obuhvaćao je, između ostalih, i tri (3) nova koncesijska područja za obavljanje djelatnosti 

radija te jedno (1) novo koncesijsko područje za televizijsku djelatnost. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 9 

 
 
Redni 
broj 

Područje koncesije Naziv nakladnika koji obavlja 
djelatnost radija ili televizije po 

Odluci Vijeća  

1. Općina Blato (M-BL) Radio Blato d.o.o. 

2. regija Krapinsko-zagorska županija, 

Zagrebačka županija i grad Zagreb (R-

KR) 

Radio Kaj d.o.o. 

3. Općina Maruševec (M-MR) Radio Max d.o.o. 

4. Općina Marija Bistrica (M-MB) Radio Marija Bistrica d.o.o. 

5. Općina Pitomača (M-PM) Radio Pitomača d.o.o. 

6. šire područje Grada Duga Resa (G-DR) Radio Mrežnica d.o.o. 

7. Grad Zagreb 1 (G-ZG1) Udruga Radio Marija 

8. Grad Ilok (L-IL) Ilok ton d.o.o. 

9 Općina Kotoriba (M-KB) Međimurje Donat d.o.o. 

10. Varaždinska županija (Z-VZ) Radio Varaždin d.o.o. 

11. Osječko-baranjska županija (Z-OS) Glas Slavonije d.d. 

12. Koprivničko-križevačka županija (Z-

KC) 

Radio Koprivnica d.o.o. 

13. Grad Virovitica (G-VT) Šumar d.o.o. 

14. Zagrebačka županija i Grad Zagreb (Z-

ZG) 

Otvorena televizija d.o.o. 

 
 

Po ovom je Javnom natječaju Vijeće donijelo Odluku da na temelju članka 21. stavka 1. 

točke 1. Pravilnika o javnom natječaju za dodjelu koncesije za obavljanje djelatnosti radija i/ili 

televizije („Narodne novine“, broj 138/04) poništava dio Javnog natječaja 02/07 za dodjelu 

koncesije za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije za područje – Općine Sutivan (M-SU) 

jer jedini ponuditelj Udruga Crno Bili Svit nije podnijela prijavu koja ispunjava sve uvjete 

propisane Javnim natječajem budući da joj nedostaje programska osnova s obrazloženom 

programskom orijentacijom, nazivom, opisom i trajanjem pojedinih emisija, a sve u skladu s 

odredbama članaka 11. do 37. Zakona o elektroničkim medijima i međunarodnih ugovora 

koje je Republika Hrvatska potvrdila, podatci o strukturi vlasništva, podatci o financijskoj 

sposobnosti ponuđača u skladu s Pravilnikom o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti 

radija i televizije. 

Također je poništen i dio Javnog natječaja koji se odnosio na područje Općine Murter, 

Brodsko-posavske županije, Grada Čabra i Grada Rijeke budući da nitko nije zatražio 

natječajnu dokumentaciju.  

 
 
Javni natječaj 03/07 
 
 

Dana 19. studenoga 2007. održana je 156. sjednica Vijeća na kojoj je raspisan Javni natječaj 

broj 03/07 za davanje koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije, a koji je objavljen 

u "Narodnim novinama", broj 121/07 od 26. studenoga 2007. godine. Ovaj Javni natječaj za 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 10 

davanje koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije temelji se na koncesijskim 

područjima na kojima nakladnici već obavljaju radijsku i televizijsku djelatnost.  

 
 
Redni 
broj 

Područje koncesije Naziv nakladnika koji obavlja 
djelatnost radija ili televizije po 

Odluci Vijeća  

1.  Regija Dalmacija (R-DLM) Radio Dalmacija d.o.o. 

2.  Grad Crikvenica (L-CR)  Radio D.J. Crikvenica d.o.o. 

3.  Grad Daruvar (L-DA) Radio Daruvar d.o.o. 

4.  Grad Donji Miholjac (L-DM) Radio Donji Miholjac d.o.o. 

5.  Grad Ludbreg (L-LU) Radio Ludbreg d.o.o. 

6.  Grad Našice (L-NA) Radio Našice d.o.o. 

7.  Šire područje Grada Županje (L-ZU) Hrvatski radio Županja d.o.o. 

8.  Grad Senj (G-SE) Radio Senj d.o.o. 

9.  Šire područje Grada Dugog Sela (L-DS) MT Eter d.o.o. 

10.  Grad Zlatar (L-ZL) Radio Zlatar d.o.o. 

11.  Grad Garešnica (L-GA) Krugoval 93,1 MHz Garešnica d.o.o. 

12.  Brodsko-posavska županija (Z-SB) Slavonska posavina d.o.o. 

13.  Općina Murter (M-MU) Otočni radio Kornati d.o.o. 

14.  Grad Križevci (L-KZ) Radio Križevci d.o.o. 

15.  Grad Sisak (L-SK) Radio Sisak d.o.o. 

16.  Grad Nova Gradiška (L-NG) Radio postaja Nova Gradiška d.o.o. 

17.  Šire područje Grada Donje Stubice (L-

DT) 

Radio Donja Stubica d.o.o. 

18.  Grad Split 2 (G-ST2) KL Eurodom d.o.o. 

19.  Grad Poreč (L-PO) Radio centar studio Poreč d.o.o. 

20.  Šire područje Otoka Brača (L-BR) Supetar d.d. 

21.  Grad Beli Manastir (L-BM) Radio Baranja d.o.o. 

22.  Grad Vinkovci (L-VK) Novosti d.o.o. 

23.  Grad Sv. Ivan Zelina (L-ZE) Radio Sveti Ivan Zelina d.o.o. 

24.  Grad Vrbovec (L-VC) Radio Vrbovec d.o.o. 

25.  Grad Zadar (L-ZD) Media centar d.o.o. 

26.  Grad Novi Marof (L-NM) Radio Novi Marof d.o.o. 

27.  Grad Ivanec (L-IV) Radio Ivanec d.o.o. 

28.  Grad Grubišno Polje (L-GP) Radio Grubišno Polje d.o.o. 

29.  Grad Čazma (L-CZ) IC Hrvatska radio postaja Čazma d.o.o. 

30.  Grad Ivanić Grad (L-IG) Obiteljski radio Ivanić d.o.o. 

31.  Grad Jastrebarsko (L-JA) Radio Jaska d.o.o. 

32.  Šire područje Grada Kutine (L-KT) Moslavački list d.o.o. 

33.  Šire područje Grada Čakovca (G-CK) Radio postaja Nedelišće d.o.o. 

34.  Šire područje Grada Ogulina (L-OG) Radio Ogulin d.o.o. 

35.  Grad Vis (L-VS) Nautic radio d.o.o. 

36.  Grad Đurđevac (L-DD) Radio Đurđevac d.o.o. 

37.  Šire područje Grada Hvara (L-HV) Megamix d.o.o. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 11 

 
 
Redni 
broj 

Područje koncesije Naziv nakladnika koji obavlja 
djelatnost radija ili televizije po 

Odluci Vijeća  

38.  Šire područje Grada Biograda na moru 

(L-BI) 

Croatia d.o.o. 

39.  Grad Drniš (L-DN) Radio postaja Drniš d.o.o. 

40.  Grad Slavonski Brod (L-SB) Radio Brod d.o.o. 

41.  Grad Rijeka (G-RI1) Televizija Primorja i Gorskog Kotara 

 
 
 

U ovom su javnom natječaju bile raspisane i koncesija za obavljanje djelatnosti radija na 

području: 

 

- Općine Donji Lapac (M-LD), no ovaj je dio Javnog natječaja za obavljanje djelatnosti 

radija poništen jer ponuda ponuditelja Srpskog kulturnog društva „Prosvjeta“ – 

Pododbor Vrhovine nije ispunjavala sve uvjete propisane Javnim natječajem. 

Utvrđeno je da ponudi nedostaju podatci o tehničkoj, prostornoj, financijskoj i 

kadrovskoj sposobnosti ponuđača u skladu s Pravilnikom o posebnim tehničkim, 

prostornim, financijskim i kadrovskim uvjetima za obavljanje djelatnosti radija i 

televizije (Narodne novine broj 111/07); 

- Grada Makarske (L-MA), a ovaj je dio Javnog natječaja za obavljanje djelatnosti radija 

poništen budući da su dostavljeni krivi tehnički parametri.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 12 

 
 
4. PRIJENOSI KONCESIJA I PROMJENE VLASNIČKE STRUKURE 
 

a) Prijenosi koncesija 
 

Na temelju članka 63. stavka 5. Zakona o elektroničkim medijima, Vijeće je odobrilo 

prijenos koncesije na drugu pravnu osobu zajedno s imovinom, pravima i obvezama prijeko 

potrebnim za neprekinuti nastavak ostvarivanja koncesije sljedećim pravnim osobama: 

- trgovačko društvo Media-M d.o.o., Bjelovar prenijelo je koncesiju na 

trgovačko društvo Radio Terezija d.o.o., Bjelovar 

- trgovačko društvo Stil d.d., Bjelovar, prenijelo je koncesiju na trgovačko 

društvo Radio Ragusa d.o.o., Dubrovnik 

- trgovačko društvo Kružić d.o.o., Malinska prenijelo je koncesiju na trgovačko 

društvo Radio Trsat d.o.o., Malinska 

- trgovačko društvo RI-TV d.o.o., Rijeka prenijelo je koncesiju na trgovačko 

društvo Televizija Primorja i Gorskog Kotora d.o.o., Rijeka 

- trgovačko društvo Zagorje 89 d.o.o., Oroslavlje prenijelo je koncesiju na 

trgovačko društvo Fjaka d.o.o., Zagreb 

- trgovačko društvo Miaro d.o.o., Zagreb prenijelo je koncesiju na trgovačko 

društvo Mosor studio d.o.o., Zagreb 

- trgovačko društvo Ultravox d.o.o., Čakovec prenijelo je koncesiju na 

trgovačko društvo M-Media d.o.o., Čakovec 

 
 

b) Promjene vlasničke strukture 
 

Sukladno članku 49. stavku 1. Zakona o elektroničkim medijima svaku promjenu 

vlasničke strukture nakladnik elektroničkog medija mora pisanim putem prijaviti Vijeću za 

elektroničke medije i Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja. Vijeću su u ovom razdoblju 

obavijest o promjeni vlasničke strukture dostavili: 

- Radio Ivanec d.o.o.,  

- Radio Drava d.o.o., 

- Radio Koprivnica d.o.o.,  

- TV Šibenik d.o.o., 

- Radio Pitomača d.o.o., 

- Lekenik d.o.o. – RTL radio,  

- OAR d.o.o. – Osječka televizija,  

- Zagorska sportska mreža d.o.o., 

- Hrvatski radio Čakovec d.o.o., 

- Televizija Dalmacija d.o.o. 

 
 

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provodi postupak utvrđivanja nedopuštene 

koncentracije u području medija te je zatražila stručno mišljenje Vijeća u slijedećim 

slučajevima: 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 13 

 
 

a) koncentracija poduzetnika DTR TV i radio difuzija d.o.o. – utvrđeno je da 

nakladnik DTR TV i radio difuzija (Radio zona Buzet) ima pravovaljani Ugovor o 

korištenju koncesije za obavljanje djelatnosti radija na području Grada Buzeta, a 

nakladnik Infantinfo d.o.o. (Radio Maestral) pravovaljani Ugovor o korištenju 

koncesije za obavljanje djelatnosti radija na području Grada Pule. Kako se u ovom 

konkretnom slučaju radi o nakladnicima koji ne djeluju na istom području 

utvrđeno je da nema nedopuštene koncentracije na području medija 

b) koncentracija poduzetnika VTV d.o.o. – utvrđeno je da nakladnik VTV d.o.o. ima 

Ugovor o korištenju koncesije za obavljanje djelatnosti radija na području 

Vukovarsko-srijemske županije te da nema zapreka za preuzimanjem udjela u 

nakladniku OAR d.o.o. jer se ne radi o istom području te u konkretnom slučaju 

nema nedopuštene koncentracije vlasništva.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 14 

 
 
5. PONIŠTAVANJE ODLUKE O DODJELI KONCESIJE 
 
 A) TRAJNO ODUZIMANJE KONCESIJA ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI RADIJA 
 

a) Radio Pirovac d.o.o. 
 

Na temelju članka 65. stavka 1. točke 2. Zakona o elektroničkim medijima Vijeće za 

elektroničke medije na svojoj 136. sjednici održanoj 28. svibnja 2007. donijelo je odluku o 

trajnom oduzimanju koncesije za obavljanje djelatnosti radija na području Općine Pirovac 

(M-PI) nakladniku Radio Pirovac d.o.o. 

 

Vijeće za elektroničke medije na svojoj 16. sjednici održanoj dana 27. listopada 2004. 

godine donijelo je Odluku o raspisivanju Javnog natječaja broj 01/04 za dodjelu koncesija za 

obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije. Javni natječaj objavljen je u "Narodnim novinama" 

od 03. studenoga 2004. godine i u propisanom roku na javni je natječaj ponudu dostavio 

ponuditelj Radio Pirovac iz Pirovca. Vijeće je razmatranjem i ocjenom zaprimljene ponude 

utvrdilo da ponuditelj ispunjava uvjete propisane Javnim natječajem te je tajnim glasovanjem 

na 27. sjednici Vijeća održanoj 12. siječnja 2005. godine odlučeno da se koncesija za obavljanje 

djelatnosti radija na području općine Pirovac dodjeli ponuditelju Radio Pirovac.  

 

Istom su odlukom bili određeni rokovi za podnošenje zahtjeva za obavljanjem tehničkog 

pregleda i za potpisivanje ugovora o koncesiji za obavljanje djelatnosti radija. Hrvatska 

agencija za telekomunikacije dopisom je obavijestila Vijeće za elektroničke medije da je 

trgovačko društvo Radio Pirovac obavilo tehnički pregled te je dana 11. studenoga 2005. 

godine potpisan Ugovor o koncesiji za obavljanje djelatnosti radija na području Općine 

Pirovac (M-PI) br. R- 033/05.  

 

Vijeće je utvrdilo da je trgovačko društvo Radio Pirovac d.o.o. prekinulo sa 

ostvarivanjem koncesije dulje od 48 sati, a što je u suprotnosti s odredbom članka 65. stavka 

1. točke 2. Zakona o elektroničkim medijima te se sukladno zakonskim propisima mora 

trajno oduzeti koncesija za obavljanje djelatnosti radija na području Općine Pirovac – 

trgovačkom društvu Radio Pirovac.  

 
 

b) Jastreb Panorama d.o.o. 
 

Na temelju članka 65. stavka 1. točke 2. Zakona o elektroničkim medijima Vijeće za 

elektroničke medije je na svojoj 144. sjednici održanoj 10. srpnja 2007. donijelo  odluku o 

trajnom oduzimanju koncesije za obavljanje djelatnosti radija na području Općine Žumberak 

(L-ZM) nakladniku Jastreb Panorama d.o.o. 

 

Vijeće za elektroničke medije na svojoj 82. sjednici održanoj 05. travnja 2006. godine 

donijelo je Odluku o raspisivanju Javnog natječaja broj 02/06 za dodjelu koncesija za 

obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije. Javni natječaj objavljen je u "Narodnim novinama" 

broj 39/06 od 10. travnja 2006. godine i u propisanom roku na javni su natječaj ponude  



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 15 

 

dostavili ponuditelji: Jastreb Panorama d.o.o., Sedam d.o.o. i Alien d.o.o. Vijeće je 

razmatranjem i ocjenom zaprimljenih ponuda utvrdilo da ponuditelji ispunjavaju uvjete 

propisane Javnim natječajem te je tajnim je glasovanjem na 97. sjednici Vijeća održanoj 21. 

lipnja 2006. godine odlučeno da se koncesija za obavljanje djelatnosti radija na području 

Žumberka dodijeli ponuditelju Jastreb Panorama d.o.o. 

 

Istom su odlukom bili određeni rokovi za podnošenje zahtjeva za obavljanjem tehničkog 

pregleda i za potpisivanje ugovora o koncesiji za obavljanje radijske djelatnosti. Hrvatska 

agencija za telekomunikacije dopisom je obavijestila Vijeće za elektroničke medije da je 

trgovačko društvo Jastreb Panorama obavilo tehnički pregled te je 30. listopada 2005. godine 

potpisan Ugovor o koncesiji za obavljanje djelatnosti radija na području Žumberka (L-ZM) 

br. R – 017/06.  

 

Vijeće je, u suradnji sa Hrvatskom agencijom za telekomunikacije, utvrdilo da trgovačko 

društvo Jastreb Panorama d.o.o. dana 26. travnja 2007. godine još ne emitira program na 

frekvenciji od 97,2 MhZ. Nadalje je utvrđeno da taj rok premašuje razuman rok od devedeset 

(90) dana za početak ostvarivanja koncesije, a što je u suprotnosti s odredbom članka 65. 

stavka 1. točke 2. Zakona o elektroničkim medijima. 

 

Vijeće je zatražilo i očitovanje nakladnika Jastreb Panorame d.o.o. o korištenju 

frekvencije, a na taj način i o ostvarivanju programske osnove na temelju koje je dobivena 

koncesija za obavljanje djelatnosti radija. Nakladnik je u svom očitovanju naveo da je imao 

tehničkih problema zbog vlasnika objekta u kojem se nalazi studio te da emitira šest (6) sati 

programa dnevno. Iz očitovanja nije razvidno zašto se nikada nije obratio Vijeću i izvijestio 

ga o tom problemu. Nakon zaprimanja očitovanja Vijeće je još jednom provelo postupak 

utvrđivanja emitiranja programskog sadržaja te je utvrđeno da se emitira isključivo glazba, a 

što je u suprotnosti sa odredbama Zakona o elektroničkim medijima koji propisuje obvezu 

nakladnika da objavljuje i ostale programske sadržaje. Sukladno zakonskim propisima 

utvrđeno je da se nakladniku Jastreb Panorami d.o.o. mora trajno oduzeti koncesija za 

obavljanje djelatnosti radija na području Žumberka.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 16 

 
 

B) PRIVREMENO ODUZIMANJE KONCESIJE ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI  
 RADIJA 

 
 

a) Zagorska sportska mreža d.o.o. – Radio 049 
 

Na temelju članka 65. stavka 1. točke 2. Zakona o elektroničkim medijima i članka 281. 

stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, Vijeće za elektroničke medije je na 153. 

sjednici održanoj 30. listopada 2007. te na 155. sjednici održanoj 14. studenoga 2007. godine 

donijelo odluku o privremenom oduzimanju koncesija za obavljanje djelatnosti radija na 

području Grada Krapine – nakladniku Zagorska sportska mreža d.o.o. – Radio 049 ako 

nakladnik u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke ne uskladi svoje poslovanje s 

odredbama Zakona o elektroničkim medijima. 

 
Vijeće za elektroničke medije na svojoj je 40. sjednici održanoj 19. travnja 2005. godine 

donijelo Odluku o raspisivanju Javnog natječaja broj 01/05 za dodjelu koncesija za obavljanje 

djelatnosti radija i/ili televizije. Javni natječaj objavljen je u "Narodnim novinama" broj 53/05 

od 25. travnja 2005. godine i u propisanom su roku na javni natječaj ponude dostavili 

ponuditelji: Oroprom 3 d.o.o., Netgate d.o.o. i Gradski radio d.o.o. Vijeće je razmatranjem i 

ocjenom zaprimljene ponude utvrdilo da ponuditelji ispunjavaju uvjete propisane Javnim 

natječajem te je tajnim  glasovanjem na 51. sjednici Vijeća održanoj 27. lipnja 2005. godine 

odlučeno da se koncesija za obavljanje djelatnosti radija na području Grada Krapine dodjeli 

ponuditelju Oroprom 3 d.o.o. Istom su odlukom bili određeni rokovi za podnošenje zahtjeva 

za obavljanje tehničkog pregleda i za potpisivanje ugovora o koncesiji za obavljanje 

djelatnosti radija. Ponuditelj je u zadanim rokovima obavio sve potrebne radnje te je 

sklopljen Ugovor o koncesiji za obavljanje djelatnosti radija na području Grada Krapine (G-

KR) br. R – 050/05.  

 

Dana 12. listopada 2007. godine Vijeće je zaprimili obavijest nakladnika o promjeni imena 

trgovačkog društva Oroprom 3 d.o.o. u Zagorska sportska mreža d.o.o. Vijeće je dana 16. 

listopada 2007. godine zaprimilo anonimnu prijavu i snimke programa, kojom su izneseni 

prigovori na rad nakladnika Zagorska sportska mreža d.o.o. – Radio 049. Kako je, sukladno 

Zakonu, Vijeće dužno utvrditi točnost navoda i anonimne prijave zaključeno je da se obavi 

neposredni nadzor nad radom nakladnika Zagorska sportska mreža d.o.o. – Radio 049.  

 

Neposredni nadzor je obavljen 23. listopada 2007. godine te je utvrđeno da je prostor 

nakladnika u Krapini na adresi A. Mihanovića 4 zatvoren i prazan, a kontakt s nakladnikom 

nije bilo moguće u to vrijeme ostvariti ni na koji način. 

 

U okviru nadzora obavljeno je praćenje i analiza programskog sadržaja nakladnika 

Zagorska sportska mreža d.o.o. – Radio 049 u razdoblju od 18. do 20. listopada, pri čemu je 

utvrđeno da program nije sukladan odobrenoj programskoj shemi. Utvrđeno je da je mahom 

riječ o programu drugog radija, Radija 1 iz Oroslavlja, pri čemu je rijetko bilo moguće čak i 

locirati nužnu identifikaciju, a kada je i locirana, bila je riječ o tzv. Zajedničkom programu 

Radija 1 i Radija 049, što bi u smislu članka 35. Zakona o elektroničkim medijima 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 17 

predmijevalo programsku mrežu, ali ona kao takva nije odobrena od strane Vijeća. Također 

je utvrđeno da udjel vlastite proizvodnje nakladnika nije zadovoljavajući. Cjelokupni 

program uglavnom je bio posvećen domaćoj glazbi, a informativni program trajao je  

ukupno 13 minuta dnevno.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 18 

 
 
6. UTVRĐIVANJE POVREDA ODREDABA ZAKONA O ELEKTRONIČKIM 

MEDIJIMA  
 

 

Sukladno odredbama Zakona o elektroničkim medijima Vijeće za elektroničke medije 

provodi postupak utvrđivanja nepoštivanja ili kršenja odredaba Zakona. Stoga Vijeće, kada 

utvrdi, nepoštivanje ili kršenje može podnijeti zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka ili 

izreći opomenu nakladniku. Zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka podnosi se u 

slučajevima propisanim u članku 70. Zakona, a u ostalim se slučajevima izriče opomena.  

 
 

a) Pokretanje prekršajnog postupka 
 

Dana 20. lipnja 2007. godine Vijeće je podnijelo zahtjeve za pokretanje prekršajnog 

postupka protiv nakladnika: 

 
1) Hrvatske radiotelevizije – zato što u programu 9. lipnja 2007. godine Hrvatska 

radiotelevizija-Hrvatska televizija nije emitirala treću (3) utakmicu završnice doigravanja 

košarkaškog prvenstva Hrvatske između KK „Cibone“ i KK „Zadar“.  

 

Zakonom o elektroničkim medijima propisano je da Vijeće za elektroničke medije 

utvrđuje popis događaja koje na temelju dobivenih isključivih prava prenosi nakladnik čiji 

televizijski program može pratiti više od 60% stanovništva Republike Hrvatske, a za praćenje 

toga programa nije potrebno dodatno plaćanje (naplatna TV), osim pristojbe propisane 

posebnim zakonom. Vijeće je taj popis usvojilo i objavilo u Narodnim novinama broj 66/06, a 

u popisu su navedene i ključne utakmice u završnici košarkaškog prvenstva Hrvatske.  

 

Prema dobivenim podacima utvrđeno je da nakladnik Hrvatska radiotelevizija nije 

postupila sukladno odredbama članka 34. stavka 1. Zakona o elektroničkim medijima jer 

ponudom prijenosa utakmice na HRT+ ne bi omogućila značajnom dijelu gledatelja praćenje 

toga događaja, a nije omogućila ni prijenos utakmice na HTV2 te su vlasnici prava odustali 

od prijenosa utakmice. Naime suprotno je Zakonu o elektroničkim medijima da događaj na 

temelju dobivenih isključivih prava prenosi nakladnik čiji televizijski program može pratiti 

manje od 60% stanovništva Republike Hrvatske ili je za praćenje toga programa potrebno 

dodatno plaćanje (naplatna TV), osim pristojbe propisane posebnim zakonom. 

 

Dana 23. srpnja 2007. godine podnesen je zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka 

protiv nakladnika: 

 
2) NOVE  TV – zato što je u nakladnik Nova TV u programu u razdoblju od 1. do 31. 

svibnja 2007. godine: 

- emitirao promidžbene spotove u ukupnom trajanju dužem od 12 minuta u jednom satu 

programa, čime je počinio prekršaj iz članka 19. stavak 1. i 2., kažnjiv po članku 70. stavak 

1. točka 8. Zakona o elektroničkim medijima. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 19 

 
 

Dana 20. srpnja 2007. godine Vijeće je podnijelo zahtjeve za pokretanje prekršajnog 

postupka protiv nakladnika: 

 

3) Televizije Sljeme d.o.o. – zato što je 30. lipnja 2007. godine emitirala programski sadržaj 

pod pokroviteljstvom političke zaklade – Zaklade hrvatskog državnog zavjeta čiji je 

zakladnik Hrvatska demokratska zajednica, a što je u suprotnosti s člankom 21. stavak 3., 

kažnjivo po članku 70. stavak 1. točka 10. Zakona o elektroničkim medijima 

 

Dana 22. kolovoza 2007. godine podnijeti su zahtjevi za pokretanje prekršajnog postupka 

protiv nakladnika: 

 
a) VOX d.o.o., Zadar 

b) Slavonsko-brodska televizija d.o.o., Slavonski Brod 

c) KA-Vision d.o.o. – Televizija 4 rijeke, Karlovac 

d) VTV d.o.o., Vinkovci 

e) Televizija Primorja i Gorskog Kotara d.o.o., Rijeka 

f) Nezavisna istarska televizija d.o.o., Pazin 

g) Televizija Dalmacija d.o.o., Split 

h) Mijor d.o.o. – Čakovečka televizija, Čakovec 

 
zato što su dana 30. lipnja 2007. godine emitirali programski sadržaj pod pokroviteljstvom 

političke zaklade – Zaklade hrvatskog državnog zavjeta čiji je zakladnik Hrvatska 

demokratska zajednica – signal je preuzet od nakladnika TV Sljeme, a što je u suprotnosti s 

člankom 21. stavak 3., kažnjivo po članku 70. stavak 1. točka 10. Zakona o elektroničkim 

medijima. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 20 

 
 

b) Izricanje opomene  
 

1) nakladnik televizijske djelatnosti – Nezavisna televizija – NET  
 

Na temelju članka 60. stavka 1. točka 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće je na svojoj 128. sjednici 

održanoj 26. ožujka 2007. godine donijelo Odluku o izricanju opomene nakladniku 

Nezavisna televizija - NET. 

 

Utvrđeno je da je nakladnik emitirao programski sadržaj pornografske naravi pod 

nazivom „Taboo“, a što je u suprotnosti s odredbom  članka 15. stavka 2. Zakona o 

elektroničkim medijima kojim se zabranjuje objavljivanje priloga koji vrijeđaju dostojanstvo 

čovjeka, a osobito nemoralnog i pornografskog sadržaja.  

 

 

Pri donošenju odluke Vijeće je uzelo u obzir prije svega činjenicu kako emisija „Taboo“ 

samim svojim konceptom, a onda i sadržajem ugrožava javni moral te da može ozbiljno 

ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika.   

 
 

2) nakladnik televizijske djelatnosti – Hrvatska radiotelevizija – Hrvatska 
televizija 

 
Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i Zakonom o Hrvatskoj 

radioteleviziji, Vijeće je na 139. sjednici održanoj 13. lipnja 2007. godine donijelo Odluku o 

izricanju opomene nakladniku Hrvatska radiotelevizija – Hrvatska televizija. 

 

Vijeće za elektroničke medije provedbom je nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i Zakonom o Hrvatskoj 

radioteleviziji te njihovom analizom neosporno utvrdilo da je nakladnik Hrvatska 

radiotelevizija – Hrvatska Televizija dana 11. lipnja 2007. godine emitirala plaćeni oglas za 

knjigu Radimira Čačića Ostvarenja sedam (7) puta i to: 

 

- prije Vijesti u 12.00 sati – trajanje promidžbene poruke 6,5 sekundi, 

- prije Vijesti iz kulture u 11.00 sati – trajanje promidžbene poruke 4 sekunde, 

- prije Podnevnog Dnevnika – trajanje promidžbene poruke 6,5 sekundi, 

- prije Vijesti u 17.30 sati – trajanje promidžbene poruke 6,5 sekundi, 

- prije Dnevnika u 19.30 sati – trajanje promidžbene poruke 18,5 sekundi, 

- prije emisije Latinica u 20.10 sati – trajanje promidžbene poruke 8,8 sekundi, 

- prije emisije Otvoreno u 22.10 sati – trajanje promidžbene poruke 7 sekundi. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 21 

 

 

Zakonom o elektroničkim medijima (članak 18. stavak 7.) i Zakonom o Hrvatskoj 

radioteleviziji (članak 12. stavak 6.) zabranjeno je oglašavanje političkih stranaka izuzev u 

vrijeme izborne promidžbe sukladno odredbama posebnog zakona. 

 

Protokol o izmjenama Europske konvencije o prekograničnoj televiziji („Narodne novine 

– Međunarodni ugovori“, broj 11/01) u članak 4. propisuje da oglašavanje podrazumijeva 

bilo kakvo javno oglašavanje u zamjenu za novac ili nešto tome srodno, ili pak 

samopromidžbu, u cilju pospješenja prodaje, kupovine ili najma nekog proizvoda ili usluge, 

također u cilju promoviranja neke stvari ili ideje, ili za ostvarivanje nekog drugog učinka po 

želji oglašavatelja ili pak same televizijske kuće.  

 

U plaćenom oglasu objavljeno je da se radi o knjizi jednog od vodećih menadžera, 

političara iza kojeg stoje mjerljivi rezultati koji u knjizi Ostvarenja predstavlja svoje političke 

projekte i vizije razvoja Hrvatske u 21. stoljeću.  

 

U konkretnom slučaju radi se o knjizi čiji je izdavač Hrvatska narodna stranka koja je na 

svojim službenim web stranicama objavila izjavu gosp. Radimira Čačića – „da će sredinom 

lipnja na kioscima biti u prodaji knjiga Čačić - Ostvarenja, koju je pisalo dvadesetak autora, 

politički orijentiran program, ostvarenja i modele kako doći do cilja, s provedbenim 

instrumentarijem.“ Također HNS je istodobno izvijestio javnost da će se predizborna 

kampanja financirati između ostaloga i izdavačkom djelatnošću.  

 

Objavom plaćenoga oglasa za spomenutu knjigu nakladnik je javno oglašavao u zamjenu 

za novac, a cilj je oglašavanja poticanje prodaje knjige (proizvoda) kojom se promoviraju 

ideje (politički program HNS – LD). 

 

Uvidom u dostavljene snimke i analizu snimki i zakonskih propisa utvrđeno je da je 

nakladnik postupio suprotno odredbi članka 18. stavka 7. Zakona o elektroničkim medijima i 

članka 12. stavka 6. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji jer je u svom programu emitirao 

plaćeni oglas za promociju knjige „Čačić – Ostvarenja – Jedan čovjek čini razliku“, a čiji je 

izdavač politička stranka te se na taj način reklamiraju političke ideje i programi. 

 

 
3) nakladnik televizijske djelatnosti – RTL Televizija 

 
Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće je na 140. sjednici održanoj 

20. lipnja 2007. godine donijelo odluku o izricanju opomene nakladniku RTL Televizija zato 

što je 5. svibnja 2007. godine s početkom u 8.45 sati emitirao film pod nazivom „Krajnja 

granica“ („The Blackout“), a što je u suprotnosti s člankom 15. stavkom 3. Zakona o 

elektroničkim medijima. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 22 

 

 

Vijeće za elektroničke medije provedbom nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i analizom istih, a po 

prijavi građana, neosporno je utvrdilo da je nakladnik RTL Televizija postupila suprotno 

odredbi članka 15. stavka 3. Zakona o elektroničkim medijima jer je u svom programu 

emitirao film – programski sadržaj koji može štetiti fizičkom, psihičkom ili moralnom 

razvoju djece i mladeži a koji je bio na rasporedu kada su ga djeca i mladež zbog vremena 

objavljivanja vjerojatno gledali, te prije njihova objavljivanja nakladnik nije objavio 

odgovarajuće upozorenje. 

 

Naime, riječ je o filmu „Krajnja granica“ („The Blackout“) redatelja Abela Ferrare iz 1997. 

godine, žanrovski određenom kao drama.  

 

Ne ulazeći u umjetničke vrijednosti ovoga filma, namijenjenog užem krugu gledatelja, 

Vijeće je utvrdilo da je njegov sadržaj potpuno neprimjeren djeci i mladeži. Primjerice, na 

Internet Movie Databaseu kao ključne riječi za opis sadržaja filma navedeno je: alkoholizam, 

golotinja, ovisnost o drogama. 

 

Vijeće je također utvrdilo da je u velikom broju zemalja spomenuti film također službeno 

proglašen neprimjerenim za djecu i mladež. U Velikoj Britaniji dobio je oznaku „18“ 

(primjereno samo za odrasle; nitko mlađi od 18 godina ne smije gledati film), u Španjolskoj 

također „18“ (primjereno samo za starije od 18 godina), kao i u Čileu. U Australiji nosi 

oznaku „R“ (ograničeno samo na starije od 18 godina), a u Sjedinjenim Američkim 

Državama, zbog snažno i uvjerljivo prikazane zloporabe droga,  psovki, seksualnog sadržaja 

i nasilja oznaku R (Restricted – praćenje mlađima od 17 godina omogućeno samo uz pratnju 

roditelja ili odraslog pratitelja). U Portugalu nosi oznaku „M/16“ (za osobe starije od 16 

godina; tako se označavaju sadržaji s aspektima seksualnosti te fizičkog i psihičkog nasilja),  

u Finskoj „K-16“ (samo za starije od 16 godina), kao i u Islandu. 

 

Utvrđeno je da je RTL Televizija, prikazavši spomenuti filmski sadržaj potpuno 

neprimjeren dobi gledatelja koji se u subotu u jutarnjim satima nalaze pred ekranima,  

Paradoksalno je da je nakladnik prekidao film radi objavljivanja oglasa za proizvode 

namijenjene djeci. 

 
 

4) nakladnik radijske djelatnosti – Radio 101 
 

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće je na svojoj 141. sjednici 

održanoj 26. lipnja 2007. godine donijelo odluku o izricanju opomene nakladniku Radio 101 

zato što je 20. lipnja 2007. godine u 10.40 sati u trajanju od 22 sekunde emitirao promidžbene 

poruke Foruma mladih SDP-a, a što je u suprotnosti s člankom 18. stavkom 7. Zakona o 

elektroničkim medijima. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 23 

 

 

Vijeće za elektroničke medije je provedbom nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i analizom istih 

neosporno utvrdilo da je nakladnik Radio 101 postupio suprotno odredbi članka 18. stavka 7. 

Zakona o elektroničkim medijima jer je u svom programu emitirao promidžbenu poruku 

Foruma mladih SDP-a u vremenu koje nije vrijeme izborne promidžbe sukladno posebnom 

zakonu. 

 
 

5) nakladnik televizijske djelatnosti – Nova TV 
 

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće je na 153. sjednici održanoj 

30. listopada 2007. godini donijelo Odluku o izricanju opomene nakladniku Nova TV zato 

što je 11. listopada 2007. godine s početkom u 20.00 sati emitirala programski sadržaj pod 

nazivom „Istraga“ te kao sastavni dio tog programskog sadržaja prilog pod nazivom „Boško 

Buha s Interneta“, a što je u suprotnosti s člankom 15. stavkom 4. Zakona o elektroničkim 

medijima i člankom 7. stavkom 3. Zakona o potvrđivanju Europske konvencije o 

prekograničnoj televiziji  

 

Vijeće za elektroničke medije je provedbom nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i analizom istih 

neosporno utvrdilo da je nakladnik Nova TV postupila suprotno odredbi članka 15. stavka 4. 

Zakona o elektroničkim medijima jer je u svom programu emitirao programski sadržaj za 

koji je vjerojatno da bi mogao ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika, a od 

strane nakladnika nije osigurano, odabirom vremena emitiranja ili bilo kojom tehničkom 

mjerom, da maloljetnici u području prijenosa neće, u uobičajenim okolnostima, čuti ili vidjeti 

taj program. 

 

Naime, riječ je o programskom sadržaju „Istraga“, a kao njegov sastavni dio  emitiran je 

prilog pod nazivom „Boško Buha s Interneta“. 

 

Iako prilog naglašava potrebu zaštite djece i mladeži od opasnosti koje pružaju upute za 

izradu bombe i slični sadržaji koji su dostupni na internetu, Vijeće je mišljenja da se 

emitiranjem ovog priloga, točnije temeljitim objašnjenjem nalaženja spomenutih uputa na 

internetu, zatim slijeđenjem uputa za izradu bombe, a konačno i prikazivanjem načina izrade 

bombe putem istih uputa, mogao izazvati upravo suprotan učinak, to jest da se putem 

najšire dostupnog medija (televizije) moglo zainteresirati, potaknuti i navesti djecu i 

maloljetne (no ne i samo maloljetne) gledatelje da na uže dostupnom mediju (internetu) 

potraže spomenute upute te da izrade ubojito sredstvo. 

 

Stoga je Vijeće zaključilo da je nakladnik postupio suprotno zakonu jer je spomenuti 

programski sadržaj emitiran s početkom u 20.00 sati, a nedvojbeno je riječ o programskom 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 24 

sadržaju za koji je vjerojatno da bi, prema članku 15. stavku 4. Zakona o elektroničkim 

medijima, mogao „ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika“, a takve sadržaje 

„nije dopušteno objavljivati“, također i prema članku 7. stavku 3. Zakona o potvrđivanju 

Europske konvencije o prekograničnoj televiziji, po kojemu „svi dijelovi programskih usluga 

koji očigledno štete fizičkom, duševnom ili moralnom razvoju djece ne smiju biti na 

rasporedu kada će ih oni zbog vremena prijenosa ili prihvata vjerojatno gledati“. Od strane 

nakladnika pritom nije osigurano „odabirom vremena emitiranja ili bilo kojom tehničkom 

mjerom, da maloljetnici u području prijenosa neće, u uobičajenim okolnostima, čuti ili vidjeti 

takve programe“. Nakladnik je programski sadržaj emitirao u nekodiranom obliku, a da nije 

osigurao „da im prethodi zvučno upozorenje ili da ih je moguće prepoznati pomoću 

vizualnih simbola za cijelo vrijeme njihova trajanja“. 

 

 

6) nakladnik televizijske djelatnosti – TV Sljeme  

 

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće je na 153. sjednici održanoj 

30. listopada 2007. godine donijelo odluku o izricanju opomene nakladniku TV Sljeme zato 

što je 14. listopada 2007. godine s početkom u 20.05 sati emitirao film pod nazivom „I tvoju 

mamu također“, a što je u suprotnosti s člankom 15. stavkom 4. Zakona o elektroničkim 

medijima. 

 

Vijeće za elektroničke medije provedbom nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i njihovom analizom, a 

po prijavi građana, neosporno je utvrdilo da je nakladnik TV Sljeme postupio suprotno 

odredbi članka 15. stavka 4. Zakona o elektroničkim medijima jer je u svom programu 

emitirao film – programski sadržaj za koji je vjerojatno da bi mogao ugroziti fizički, mentalni 

ili moralni razvoj maloljetnika, a od strane nakladnika nije osigurano, odabirom vremena 

emitiranja ili bilo kojom tehničkom mjerom, da maloljetnici u području prijenosa neće, u 

uobičajenim okolnostima, čuti ili vidjeti takve programe. 

 

Naime, riječ je o filmu „I tvoju mamu također“ redatelja Alfonsa Cuarona iz 2001. godine, 

žanrovski određenom kao drama.  

 

Ne ulazeći u umjetničke vrijednosti ovog filma, Vijeće je utvrdilo da je njegov sadržaj 

potpuno neprimjeren djeci i mladeži. Primjerice, na Internet Movie Databaseu kao ključne 

riječi za opis sadržaja filma navedeno je: seksualni odnosi koji uključuju tinejdžere, 

konzumaciju droga i „jezik“. 

 

Vijeće je također utvrdilo da je u velikom broju zemalja spomenuti film također službeno 

proglašen neprimjerenim za djecu i mladež. U Velikoj Britaniji dobio je oznaku „18“ 

(primjereno samo za odrasle; nitko mlađi od 18 godina ne smije gledati film) kao i u Poljskoj 

„18“ (primjereno samo za starije od 18 godina). U Australiji nosi oznaku „R“ (ograničeno 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 25 

samo na starije od 18 godina), a u Sjedinjenim Američkim Državama, zbog snažno uvjerljive 

zloporabe droga, psovke, seksualnog sadržaja i nasilja oznaku R (Restricted – mlađima od 17 

godina omogućeno samo uz pratnju roditelja ili odraslog pratitelja). U Portugalu nosi 

oznaku „M/16“ (za osobe starije od 16 godina; tako se označuju sadržaji s aspektima 

seksualnosti te fizičkog i psihičkog nasilja), a u Njemačkoj, Danskoj, Mađarskoj, Švicarskoj i 

Portugalu također ga ne smiju gledati mlađi od 16. godina.  

 

Utvrđeno je da je TV Sljeme, prikazavši spomenuti filmski sadržaj, potpuno neprimjeren 

dobi gledatelja koji se u nedjelju nakon animiranog filma očekivano nalaze pred ekranima. 

 
 

7) nakladnik televizijske djelatnosti – NOVA TV  

 

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 6. Zakona o elektroničkim medijima, a nakon 

provedenog postupka nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima i 

obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima, Vijeće za elektroničke medije je na 

svojoj 158. sjednici održanoj 28. studenoga 2007. godine donijelo Odluku o izricanju 

opomene nakladniku Nova TV zato što je 4. studenoga 2007. godine s početkom u 19.15 sati 

emitirao programski sadržaj pod nazivom DNEVNIK te kao sastavni dio toga programskog 

sadržaja prilog pod nazivom „Kamo s Vrdoljacima?“, a koji je u suprotnosti s člankom 15. 

stavkom 2. podstavkom 1. Zakona o elektroničkim medijima i člankom 16. stavkom 1. 

Zakona o medijima. 

 

Vijeće za elektroničke medije provedbom nadzora nad odredbama o programskim 

načelima i obvezama utvrđenim Zakonom o elektroničkim medijima i njihovom analizom, a 

po prijavi Pravobraniteljice za djecu, neosporno je utvrdilo da je nakladnik Nova TV 

postupila suprotno odredbi članka 15. stavka 2. podstavka 1. Zakona o elektroničkim 

medijima jer je u svom programu emitirao programski sadržaj koji može poticati, pogodovati 

poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju na temelju rase, spola, vjere ili nacionalnosti, 

antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih 

totalitarnih režima ili druge oblike mržnje utemeljene na netoleranciji prema pojedincima ili 

skupinama, zbog njihova podrijetla, političkog uvjerenja, svjetonazora, zdravstvenog stanja 

ili drugih određenja ili osobina te odredbi članka 16. stavka 1. Zakona o medijima prema 

kojem su mediji dužni poštovati privatnost, dostojanstvo, ugled i čast građana, a osobito 

djece, mladeži i obitelji bez obzira na spol i spolno opredjeljenje, a zabranjuje se objavljivanje 

informacija kojima se otkriva identitet djeteta, ukoliko se time ugrožava dobrobit djeteta. 

 

Riječ je o programskom sadržaju Dnevnik, a kao njegov sastavni dio emitiran je prilog 

pod nazivom „Kamo s Vrdoljacima?“. 

 

Pravobraniteljica za djecu obratila se Vijeću svojim dopisom u kojem navodi da joj se u 

listopadu obratila obitelj Vrdoljak tražeći pomoć u ostvarenju prava na obrazovanje 

djevojčice Gabrijele. U kontaktu s nadležnim djelima, pravobraniteljica je zatražila da se 

posebna pažnja posveti zaštiti prava na privatnost, kako Gabrijele Vrdoljak, tako i ostale 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 26 

djece, učenika OŠ Katarine Zrinski iz Krnjaka. U nedjelju, 4. studenoga 2007. godine, u 

središnjim vijestima Nove TV u 19.15 sati, emitiran je prilog o Gabrijeli Vrdoljak, koji 

eklatantno krši njezino, ali i prava druge djece, na privatnost, što je suprotno Konvenciji UN 

o pravima djeteta, ali i hrvatskom zakonodavstvu. Štoviše, cijeli prilog i fotografije objavljeni 

su i na web stranici. 

 

Vijeće je utvrđujući poštivanje odredaba Zakona o elektroničkim medijima neosporno 

utvrdilo da se u konkretnom slučaju radi o prilogu koji potiče na druge oblike mržnje 

utemeljene na netoleranciji prema pojedincima ili skupinama, zbog njihova podrijetla, 

političkog uvjerenja, svjetonazora, zdravstvenog stanja ili drugih određenja ili osobina, a što 

je u suprotnosti s člankom 15. stavkom 2. podstavkom 1. Zakona.  

 

Nadalje, Vijeće je utvrdilo da je nakladnik postupio i u suprotnosti s člankom 16. stavkom 

1. Zakona o medijima budući da ni na koji način nije poštovao privatnost, dostojanstvo, 

ugled i čast građana, a osobito djece, mladeži i obitelji bez obzira na spol i spolno 

opredjeljenje te je objavio informaciju kojom se otkriva identitet djeteta te time ugrozio 

dobrobit djeteta. 

 

Nakladnik pri objavi spomenutog priloga nije vodio računa ni o članku 16. stavku 1. 

Konvencije o pravima djeteta („Narodne novine – Međunarodni ugovori“ broj 12/93), a koju 

je Republika Hrvatska ratificirala 30. rujna 2003., koji propisuje da niti jedno dijete ne smije 

biti podvrgnuto samovoljnom ili nezakonitom miješanju u njegov privatan život, dom ili 

dopisivanje, niti nezakonitim napadima na njegovu čast i ugled.  

 

Stoga je Vijeće zaključilo da je nakladnik postupio suprotno odredbama Zakona o 

elektroničkim medijima, Zakona o medijima i Konvenciji o pravima djeteta na način da 

prilikom emitiranja priloga „Kamo s Vrdoljacima?“ niti na koji način nije zaštitio identitet 

djece, a osobito djevojčice Gabrijele Vrdoljak te na taj način ugrozio dobrobit djeteta. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 27 

 

 

7. FOND ZA POTICANJE PLURALIZMA I RAZNOVRSNOSTI ELEKTRONIČKIH 
MEDIJA 

 
Člankom 56. Zakona o elektroničkim medijima osnovan je Fond za poticanje pluralizma i 

raznovrsnosti elektroničkih medija kao proračunski fond čiji su izvori financijskih sredstava 

sredstva iz državnog proračuna, neutrošena sredstva po završnom računu Vijeća za 

elektroničke medije i sredstva koja uplati Hrvatska radiotelevizija (3% od mjesečno ukupno 

prikupljenih sredstava na ime pristojbe). Od osnutka Fonda je prihode ostvarivao od uplata 

Hrvatske radiotelevizije i neutrošenih sredstava Vijeća za elektroničke medije.  

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim medijima („Narodne 

novine“, broj 79/07) Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija osniva 

se i djeluje u okviru Agencije za elektroničke medije. Izvori financijskih sredstava Fonda su: 

neutrošena sredstva po završnom računu Agencije za elektroničke medije i sredstva koja 

uplati Hrvatska radiotelevizija (3% od mjesečno ukupno prikupljenih sredstava na ime 

pristojbe). 

 

Pravilnik o načinu i postupku provedbe javnog natječaja za raspodjelu sredstava Fonda 

za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija propisao je da se sredstvima 

Fonda potiče proizvodnja i objavljivanje programskih sadržaja elektroničkih medija na 

lokalnoj i regionalnoj razini koji su od javnog interesa, a osobito su važni za:  

- ostvarivanje prava građana na javno informiranje,  

- nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj,  

- poticanje posebnih programa na područjima od posebne državne skrbi, 

- poticanje kulturnog stvaralaštva,  

- razvoj obrazovanja, znanosti i umjetnosti, te 

- zapošljavanje visokoobrazovanih stručnih radnika u elektroničkim medijima 

na lokalnoj i regionalnoj razini. 

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim medijima propisano je da se 

sredstvima Fonda uz spomenute programske sadržaje potiče i: 

- stvaralaštvo na narječjima hrvatskog jezika, te 

- razvoj svijesti o ravnopravnosti spolova.  

 

Javni natječaj broj 01/07 za raspodjelu sredstava Fonda za poticanje pluralizma i 

raznovrsnosti elektroničkih medija raspisan je Odlukom Vijeća koja je donijeta na 120. 

sjednici održanoj 18. siječnja 2008. godine i objavljen u "Narodnim novinama" broj 10/07 od 

29. siječnja 2007. godine. 

 

Pravo sudjelovanja na natječaju imaju nakladnici elektroničkih medija na lokalnoj i 

regionalnoj razini  koncesije (dio grada – D, mjesna razina – M, lokalna razina – L, gradska 

razina – G, šire područje grada – ŠPG, županijska razina – ŽR, regionalna razina – RR) i 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 28 

drugim razinama nižima od državne razine za poticanje proizvodnje i objavljivanja 

programskih sadržaja. 

 

Nakladnici elektroničkih medija, radija i televizije, koji se natječu za raspodjelu sredstava 

za poticanje pluralizma i raznolikosti elektroničkih medija trebali su sastaviti prijavu na 

Javni natječaj koja se sastoji od općeg i posebnog dijela. 

 

Opći dio prijave sastojao se od naziva nakladnika, sjedišta i adrese nakladnika, djelatnosti 

– radio ili televizija, razine koncesije, vlasničke strukture, izvatka iz sudskog registra, broja 

zaposlenih sa stupnjem obrazovanja. 

 

Uz prijavu na Javni natječaj nakladnici su bili dužni za pojedine programske sadržaje 

priložiti: pisani elaborat s detaljnim opisom programskog sadržaja, programsku osnovu iz 

koje su vidljivi programski sadržaji koji se mogu sufinancirati sredstvima Fonda, očevidnik o 

objavljenom programu, snimke objavljenoga programskog sadržaja, iskaz troškova 

proizvodnje programskih sadržaja (ako se radilo o programskim sadržajima koji se 

objavljuju). 

 

Ako je nakladnik podnosio prijavu za programske sadržaje koji se planiraju proizvesti i 

objaviti bio je dužan priložiti: pisani elaborat s detaljnim opisom programskog sadržaja, 

prijedlog izmjena i dopuna programske osnove sukladno odredbama Zakona o 

elektroničkim medijima, iskaz troškova proizvodnje programskih sadržaja. 

 

Prijava na natječaj za poticanje zapošljavanja visokoobrazovanih stručnih djelatnika u 

elektroničkim medijima, radijima i televizijama, na lokalnoj i regionalnoj razini trebala je 

sadržavati: imena i prezimena zaposlenih visokoobrazovanih stručnih djelatnika kao i 

dokaze o stručnoj spremi i zvanju, broj visokoobrazovanih stručnih djelatnika koje se 

namjerava zaposliti, poslovi na kojima rade odnosno na kojima će raditi. 

 

Prilikom dodjele sredstava Vijeće je dužno s nakladnikom sklopiti Ugovor o korištenju 

sredstava te se u Ugovoru navode programski sadržaji na temelju kojih nakladnik pravda 

dobivena sredstva. No prilikom ocjenjivanja ponuda vrednuju se svi programski sadržaji 

prijavljeni na javni natječaj.  

 

Sredstva Fonda u jednakom se omjeru raspoređuju za poticanje pluralizma i 

raznovrsnosti radijskih i televizijskih programa.  

 

Vijeće je Odluku o raspodjeli sredstava donijelo na 134. sjednici održanoj 14. svibnja 2007. 

godine. 

 

Ukupno je podijeljeno =28.272.515,00 kuna. Nakladnicima radijske djelatnosti podijeljeno 

je =14.036.967,00 kn, a nakladnicima televizijske djelatnosti =13.886.250,00 kn. Hrvatskoj 

udruzi radija i novina (HURIN) dodijeljeno je =349.298,00 kn.  



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 29 

 

 

Nakladnici radijske djelatnosti, prema kvaliteti programskih sadržaja, podijeljeni su u pet 

kategorija sa novčanim iznosima: 

1. kategorija =201.015,00 kn 

2. kategorija =120.371,00 kn 

3. kategorija = 70.988,00 kn 

4. kategorija = 50.314,00 kn 

5. kategorija = 34.755,00 kn 

 

Nakladnici televizijske djelatnosti, prema kvaliteti programskih sadržaja, podijeljeni su u 

četiri kategorije sa novčanim iznosima: 

1. kategorija =899.945,00 kn 

2. kategorija =650.307,00 kn 

3. kategorija =486.952,00 kn 

4. kategorija =358.118,00 kn 

 

Sredstva Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija za 2007. 

godinu dodjeljuju se sljedećim nakladnicima radijske djelatnosti: 

 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

1. 

Arena radio 

 

50.314,00 

Dogodilo se na današnji dan 

i U eteru zajedno 

2. 

Arting d.o.o. - Radio Rovinj 

 

 

201.015,00 

Zajedno (emisija za 

nacionalnu manjine), Rovinj 

pjeva i Gradske minute 

3. 

Bosco d.o.o. - Primorski radio 

 

201.015,00 

Primorska trilogija, Primorje 

doznaje i Gromača 

4. 

CIK dr. Božo Milanović - Radio 

Istra 

 

 

201.015,00 

Microfono aperto (emisija za 

nacionalnu manjinu), Draga 

nam je Istra i Aktualno 

5. Croata d.o.o. - Radio Biograd na 

Moru 

 

50.314,00 

 

Vijesti i BnM INFO 

6. 

Difuzija d.o.o. - Radio Dunav 

 

70.988,00 

emisije za nacionale 

manjinama Etnos i Iskon 

7. 

DTR d.o.o. – Radio Zona Buzet 

 

 

120.371,00 

Domaće u 3 (emisija za 

nacionalne manjine), Iz zone 

u zonu 

8. Fakultet političkih znanosti - 

Radio Student 

 

50.314,00 

Homo politicus i KULTura 

9. Glas Podravine - Radio Glas 

Podravine 

 

70.988,00 

Koprivnička svakidašnjica i 

Kulturna scena 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 30 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

10. 

Glas Slavonije d.d. – Slavonski 

radio 

 

 

 

201.015,00 

Dnevni analitičar, Radio 

ordinacija i Blago ravnice 

(emisija za područje od 

posebne državne skrbi) 

11. 

Gradski radio Đurđevac 

 

70.988,00 

Dnevne vijesti i Kronika 

tjedna 

12. 

Gradski radio Osijek 

 

201.015,00 

Dnevnik, Osječke navjestice i 

Rodne i spolne manjine 

13. 

Hilaris d.o.o. - Radio Imotski 

 

 

120.371,00 

Zajedno (emisija za 

nacionalne manjine), Matan i 

Jaranen i Reporteri javljaju 

14. Hrvatska radio postaja Čazma 50.314,00 emisije iz kulture 

15. Hrvatski radio Bljesak 70.988,00 I mi smo tu 

16. 

Hrvatski radio Čakovec 

 

 

120.371,00 

Parlafon, Međimurska 

kronika i Međimurski minuli 

cajti 

17. 

Hrvatski radio Gospić 

 

 

120.371,00 

Povratak i obnova (emisija za 

nacionalne manjine), Učimo 

za Europu 

18. 

Hrvatski radio Karlovac 

 

 

201.015,00 

Manjinski forum (emisija za 

nacionalne manjine), Izvan 

protokola i Zeleni kutak 

19. 

Hrvatski radio Otočac 

 

 

120.371,00 

Sastanak s razlogom (emisija 

za nacionalne manjine) te 

Radio o radiju 

20. 

Hrvatski radio Valpovština 

 

 

 

120.371,00 

Različitosti – most 

povezivanja (emisija za 

nacionalne manjine), Snagom 

argumenta 

21. 

Hrvatski radio Vukovar 

 

 

201.015,00 

emisije za nacionalne 

manjine – Domovina u srcu i 

Povratnički radio 

22. 

Hrvatski radio Županja  

 

120.371,00 

Aktualne teme i Priče iz 

Slavonije 

23. 

Infantinfo d.o.o. – Radio Maestral 

 

 

70.988,00 

U manjini (emisija za 

nacionalne manjine), 

Navigator 

24. Informativni centar Bjelovar - 

Bjelovarsko-bilogorski radio 

 

201.015,00 

Selo sve hrani, Jesen života i 

Pitaonica 

25. Informativni centar Virovitica - 

Županijski radio Virovitica 

 

70.988,00 

Aktualni sat, Treća dob i 

Županijski dnevnik 

26. Informativni centar Zaprešić - 

Radio Zaprešić 

 

201.015,00 

Glas iz pustinje, Zaprešićka 

kronika i tema dana 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 31 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

27. 

Jadranka d.d. - Radio Mali Lošinj 

 

 

70.988,00 

Emisija zajednice Talijana (za 

nacionalne manjine) i 

Frižimenula 

28. 

Janus d.o.o. - Radio Plus 

 

201.015,00 

Kulturomanija, Sedmi 

element i Kantina 

29. 

Krugoval Garešnica 

50.314,00 Konac (emisija za nacionalne 

manjine) i Berečka minute 

30. Kvarnerski radio - Radio D.J. 

Crikvenica 

34.755,00 Govor od zlata 

31. Lekenik d.o.o. - RTL radio 70.988,00 Bisernica i Život na selu 

32. 

Matis d.o.o. - Radio Samobor 

 

70.988,00 

Epicentar i Kronika 

Zagrebačke županije 

33. Mea media d.o.o. - Radio Aktiv 201.015,00 Aktivator, Kapitalac i Lupa 

34. 

Media-mix - Radio 105 

 

50.314,00 

Što mi se to događa i S druge 

strane Mure 

35. Medijska zadruga Dinara - 

Gradski radio Dinara 

120.371,00 Otrgnimo zaboravu 

36. Međimurje Donat d.o.o. - Radio 

Međimurje 

70.988,00 Treća dob i Odmornik 

37. Megamix d.o.o. - Radio Hvar 34.755,00 Hvar danas, Hvar nekad 

38. 

Miaro d.o.o. - Radio Din-Don 

 

120.371,00 

Podnevnik, Reporterski đir i 

Dnevne novosti 

39. Miroslav Kraljević d.o.o. - 

Županijski radio Požega 

 

70.988,00 

Zlatna brazda i Europske 

integracije 

40. 

Morski zvuk d.o.o. - Radio Riva 

 

70.988,00 

Govorimo po splitski i 

Kanoćal 

41. Moslavački list - Radio 

Moslavina 

 

70.988,00 

Radio Parlament i Stranački 

klub 

42. 

MT Eter d.o.o. - Radio Martin 

 

120.371,00 

Igračka vjetrova, Županijska 

kronika i Profesija žena 

43. Nautički centar Komiža - Nautic 

radio 

50.314,00 Priča se priča i Aktualno 

44. 

Nika Šibenik d.o.o. - Radio Ritam 

 

120.371,00 

Gradsko uho, Intervju tjedna 

i Kronika dana 

45. 

Novi radio Đakovo 

 

 

120.371,00 

Most (emisija za nacionalne 

manjine), Novi za novi posao 

46. 

Novi radio Zadar 

 

201.015,00 

Središnje vijesti i Macchiatto 

na Kalelargi 

47. Novosti d.o.o. - Radio Vinkovci 120.371,00 Zajedno i Dnevnik 

48. 

Obiteljski radio  

 

201.015,00 

Zagrebački dnevnik, Total 

specijal i Europske veze 

49. Obiteljski radio Ivanić 34.755,00 Svijet oko nas i u nama 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 32 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

50. 

Oroprom 3 d.o.o. - Radio 049 

 

120.371,00 

Iz prve ruke, Glas srca i 

Danas u gradu 

51. 

Osnovna škola S. Cvrkovića - 

Radio Cvrčak  

 

 

50.314,00 

Eko zov i Emisija o prevenciji 

zlouporabe droge i drugih 

opijata 

52. 

Otočni radio Kornati 

 

120.371,00 

Radio Trajekt, Građanski sat 

i Zoon civilis 

53. 

Petrinjski radio 

 

 

70.988,00 

Zajedno (emisija za 

nacionalne manjine) i 

Petrinjska šetnjica 

54. Poma d.o.o. - Radio 047 34.755,00 INFO 047 

55. Prahin Inc d.o.o. - Radio Sveta 

Nedjelja 

50.314,00 Svetonedjeljski dnevnik 

56. Pro-radio d.o.o. - Radio Laus 34.755,00 Središnji dnevnik 

57. PUO Sinj - HIT Radio 

 

70.988,00 Tema dana i HIT report 

58. 

Radio 052 

 

50.314,00 

emisija na nacionalnu 

manjinu - Vlak iz Pazina 

59. 

Radio 101 

 

201.015,00 

Aktualni 101, Radio ring i 

Parlament show 

60. 

Radio Banovina 

 

120.371,00 

Tu je moj dom (emisija za 

nacionalne manjine) i Presica 

61. 

Radio Baranja 

 

 

 

70.988,00 

emisija za nacionalnu 

manjinu na mađarskom 

jeziku, Lokal i 

Poljoprivredna emisija 

62. 

Radio Blato 

 

70.988,00 

Festival klapa i Šaljiva 

šansona 

63. 

Radio Brod 

 

50.314,00 

Malo kure protiv nekulture i 

CRO Tour 

64. 

Radio Dalmacija 

 

201.015,00 

Splitu s ljubavlju, Naglasnik i 

Štoperica 

65. 

Radio Daruvar 

 

120.371,00 

Domovnica, Europskom i 

emisije na češkom jeziku 

66. Radio Delta 34.755,00 Građanski servis 

67. 

Radio Drava 

 

120.371,00 

Koprivnica na kraju dana i 

Drava report 

68. 

Radio Đakovo 

 

120.371,00 

Radioopozicija, 

ABCDEurope i Dnevnik 

69. 

Radio Gorski kotar 

 

120.371,00 

Goranska brazda, Intervju 

tjedna i Radio Žeravica 

70. 

Radio Grubišno Polje 

 

34.755,00 

Češka reč (emisija za 

nacionalnu manjinu) 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 33 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

71. 

Radio Hrvatsko zagorje 

201.015,00 Po dragom kraju, Oči u oči i 

Po lepom našem Zagorju 

72. 

Radio Ivanec 

120.371,00 Tema dana, A što ti misliš i 

Nedjeljna kronika 

73. 

Radio Jaska 

 

120.371,00 

Središnjica, Ljudi i običaji 

našeg kraja 

74. 

Radio Kaj 

 

201.015,00 

Kaj vu duši, Kaj je aktualno i 

Od kaja do fale 

75. Radio Kaštela 50.314,00 Okrugli stol 

76. 

Radio Koprivnica 

120.371,00 Županijski razgovori i 

Kulturometar 

77. Radio Korčula 34.755,00 Gost s razlogom 

78. 

Radio Križevci 

 

50.314,00 

Bolja strana humanosti i Ne 

dirajte mi krugove 

79. 

Radio Labin 

 

 

120.371,00 

Settimanale alboneze 

(emisija za nacionalne 

manjine), Mikrofon u sredini 

80. 

Radio Ludbreg 

 

 

120.371,00 

Moja Podravina, Tjedne 

novosti i Emisija za 

poljoprivrednike 

81. 

Radio Makarska rivijera 

 

201.015,00 

Tema dana, Tragovi kulture i 

Reporteri Makarske rivijere 

82. 

Radio Marija Bistrica 

 

50.314,00 

Ispod površine i Recital 

kajkavskog pjesništva 

83. 

Radio Mrežnica 

 

 

 

201.015,00 

RM Report, Manjinski 

dnevnik i Otvoreno o 

manjinama (emisije za 

nacionalne manjine)  

84. Radio Našice 70.988,00 Iz baštine, Gost u studiju 

85. Radio Novi Marof 

 

50.314,00 Mir i dobro, Gradske teme 

86. 

Radio Ogulin 

 

120.371,00 

Tjedna kronika i OG radio 

kontakt 

87. 

Radio otok Krk 

 

70.988,00 

Kartulina z našeg kraja i 

VOK 

88. 

Radio Pitomača 

 

 

70.988,00 

Etničke skupine i mi (emisija 

za nacionalne manjine), Bi te 

nekaj pital 

89. 

Radio Plavi 9 

 

201.015,00 

Skener, Radio referendum, 

Tamna strana grada 

90. 

Radio postaja Drniš 

 

 

120.371,00 

Kod kuće (emisija za 

nacionalne manjine), Studio 

100, Težačka rič 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 34 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

91. 

Radio postaja Grada Kraljevice - 

Porto RE 

 

 

201.015,00 

Utorkom politika, Udruga 

slijepih i Emisija o 

braniteljima 

92. 

Radio postaja Nedelišće 

 

70.988,00 

Međimurski pinklec i Radio 

parlament 

93. 

Radio postaja Nova Gradiška 

34.755,00 Mostovi povjerena (emisija 

za nacionalne manjine) 

94. 

Radio postaja Novska 

 

 

70.988,00 

Otvoreni studio (emisija za 

nacionalne manjine), Na 

tragu kulture i Gradski eter 

95. 

Radio postaja Ploče 

 

50.314,00 

Pitajte grad, Svjesno i 

savjesno ekološki 

96. Radio Ragusa 

 

201.015,00 Konovoski vez i Kulturogled 

97. Radio Senj 70.988,00 Aktualno i Jutarnji đir 

98. 

Radio Sisak 

 

 

 

201.015,00 

Manjinski parlamentarac 

(emisija za nacionalne 

manjine), Učimo za Europu i 

Sisački dnevnik 

99. Radio Sjeverozapad 

 

50.314,00 TNT, Kažiprst 

100. 

Radio Slunj 

 

50.314,00 

Vrijeme tambure i Veliki 

odmor 

101. 

Radio Star TV d.o.o. – Radio 

Eurostar 

 

 

201.015,00 

Senza confini (emisija za 

nacionalne manjine), 

Javljanja iz grada i općina 

102. Radio Stubica 70.988,00 Zagorski dnevnik, Panorama 

103. 

Radio Sveti Ivan Zelina 

 

50.314,00 

Zakaj ne – kaj, Dobro jutro 

Prigorje 

104. 

Radio Šibenik 

 

120.371,00 

Središnje vijesti, Otvorena 

linija, Retroglednica 

105. 

Radio Terezija 

 

120.371,00 

Gol u gostima, Gradski eter, 

Za Europu preporučeno 

106. Radio Trogir 50.314,00 Glas narod, Kultura živi 

107. Radio Trsat 201.015,00 Trsatski dnevnik, Maranatha 

108. 

Radio Val 

 

50.314,00 

Riba i more, Velolučani u 

svijetu 

109. 

Radio Vallis Aurea 

 

50.314,00 

Zlatne žice, Vijesti iz Požege 

i županije 

110. 

Radio Varaždin 

 

201.015,00 

Zlatna žica, Po dragom kraju, 

Tjedni radio žurnal 

111. 

Radio Velika Gorica 

 

201.015,00 

Narodni vez, Zvuci moga 

kraja, Sve nježne riječi svijeta 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 35 

Redni broj Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

112. Radio Vrbovec 50.314,00 Tjedna kronika, Za naše selo 

113. 

Radio Zabok 

 

120.371,00 

Aktualno u 13, Vura z 

pajdaši, Gosti dolaze 

114. 

Radio Zlatar 

 

70.988,00 

Pajdaško sprehajanje, 

Aktualnosti 

115. 

Ragan d.o.o. - Radio Pag 

 

50.314,00 

Otkucaj srca za čipku, S 

okusom soli 

116. Rapsodija d.o.o. – Radio Borovo 34.755,00 Dnevnik 

117. RB Best d.o.o. - Radio Biokovo 120.371,00 Poljanica, Duga, Tema dana 

118. 

Reful radio d.o.o. - Radio Svid 

120.371,00 Danas aktualno, Dobro jutro 

zaljeve, Labirint 

119. 

Slavonska posavina d.o.o. - Radio 

Slavonija 

 

 

201.015,00 

emisije za nacionalne 

manjine Moj dom i 

Općinarnica, Slavonska oaza 

120. SMC d.o.o. - Radio Maximum 34.755,00 Što radi lokalna samouprava 

121. 

Studio M - D. Kraljevec 

 

34.755,00 

Kre Mure i Drave, Zdravlje i 

mi 

122. 

Studio Minsk d.o.o. – Radio Stella 

Maris 

 

 

70.988,00 

Svojezične obavijesti (emisija 

za nacionalne manjine), 

Umaška kronika 

123. 

Supetar d.d. - Radio Brač 

 

50.314,00 

Otočne teme, Vrijeme za 

terapiju 

124. Športski radio - Radio Cibona 201.015,00 Žarište, Sportivo i Paralele 

125. Tri-D-Media d.o.o. – Radio 

Salona 

 

120.371,00 

Sve u petnaest, Pozivnica, 

Riječ života 

126. 

Ultravox d.o.o. - Gradski radio 

Čakovec 

 

 

120.371,00 

Kako žele živjeti Romi 

(emisija za nacionalne 

manjine), Europska unija 

127. Vanga d.o.o. - Radio Giardini 70.988,00 Kronika grada, Usta istine 

128. 

VFM radio 

 

50.314,00 

Oko nas (emisija za 

nacionalne manjine), Mozaik 

129. 

Fjaka d.o.o. - Radio 1 

 

50.314,00 

Sportom u glavu, Lokalne 

vijesti 

130. 

Zagrebački radio 

 

201.015,00 

Helga četvrtkom, Analiza, 

naš grad 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 36 

 

 

Sredstva Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija za 2007. godinu 

dodjeljuju se sljedećim nakladnicima televizijske djelatnosti: 

 

Redni 

broj 

Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

1. 

Dubrovačka televizija 

 

 

650.307,00 

Umjetnik u gradu, TV 

ordinacija, Tjednik, Ura iz 

povijesti 

2. Gradska televizija Zadar 358.118,00 Zadar report, Akvarel 

3. 

Kanal RI 

 

 

899.945,00 

Mozaik (emisija za 

nacionalne manjine), Tjedni 

pregled, Orlando, Gromača 

4. 

KA-Vision d.o.o. - TV 4 rijeke 

 

 

358.118,00 

Iver (emisija za nacionalne 

manjine), KA aktual, 

Karlovački TV tjedan 

5. 

Mijor d.o.o. - Čakovečka televizija 

 

 

486.952,00 

Od Mure do Drave, 

Međimurska kronika, 100 

posto Međimursko 

6. 

Nezavisna istarska televizija 

 

486.952,00 

Kolajna od kvadri, NIT 

Istrom, Zlatna ribica 

7. 

Nezavisna televizija, Kutina 

 

 

650.307,00 

Zbivalica (emisija za 

nacionalne manjine), Elini 

klinci, Radar 

8. 

Otvorena televizija 

 

899.945,00 

Otvorena televizija, Pečat 

vremena, Povećalo 

9. Slavonsko-brodska televizija 899.945,00 Dnevnik, SB sport, Klopka 

10. 

Televizija Jadran 

 

899.945,00 

Sedmica, Vidljivi tragovi, 

Vijesti, Pitaj samo pitaj 

11. 

Televizija Primorja i Gorskog kotara 

 

 

899.945,00 

U eteru, Barufe pod urun, 

Mali veliki sport, Naši 

užanci 

12. 

TV Dalmacija 

 

650.307,00 

Otvoreni studio, TV užanca,  

Natječaj za gradonačelnika 

13. 

TV Nova Pula 

 

 

 

899.945,00 

Comunità (emisija za 

nacionalne manjine), 

Dvojnometar, Puna je Pula, 

Forum 

14. TV Plus 358.118,00 Plus i minus, Vijesti plus 

15. 

TV Slavonije i Baranje 

 

650.307,00 

Tema dana, Poticaj, Ritam 

grada 

16. 

TV Sljeme - Z1 

 

 

899.945,00 

Gradski TVskop, ZIP, 

Izvidnica, Mirovinski 

odrezak 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 37 

Redni 

broj 

Ime nakladnika Iznos 

sredstava 

Naziv programskog sadržaja 

17. 

TV Šibenik 

650.307,00 Aktualnosti iz grada, Tema 

dana, 1 na 1 

18. 

Varaždinska televizija 

 

899.945,00 

Otvoreni studio, Vu srcu te 

nosim, TV ordinacija, Vijesti 

19. 

Vinkovačka televizija 

 

 

899.945,00 

Suživot (emisija za 

nacionalne manjine), VTV 

dijalog, Pressica, Gori lampa 

20. 

Vox televizija 

 

486.952,00 

Središnje vijesti, Fortunal, 

Potencijal 

 

 

Hrvatskoj udruzi radija i novina (HURIN-u) za Međunarodni znanstveni skup „Društvo i 

tehnologija“ dodjeljuje se iznos od 209.579,00 kuna, a za projekt Obrazovanje tonskih 

realizatora dodjeljuje se iznos od 139.719,00 kuna, a što ukupno za oba projekta iznosi 

=349.298,00 kn. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 38 

 

 

8. PROMJENA – DOPUNA PROGRAMSKE OSNOVE 

 

Sukladno članku 11. stavku 4. Zakona o elektroničkim medijima, za promjenu, odnosno 

dopunu programske osnove koja se odnosi na više od 10% programske sheme na temelju 

koje je dodijeljena koncesija, nakladnik mora pribaviti prethodnu suglasnost Vijeća za 

elektroničke medije. Uz zahtjev za prethodnu suglasnost nakladnik prilaže prethodno 

mišljenje uredništva. 

 

Vijeće je dalo prethodnu suglasnost sljedećim nakladnicima: 

 

- Radio Max d.o.o., Maruševec 

- Poma d.o.o. – Radio 047, Karlovac 

- Radio Sisak d.o.o., Sisak 

- Radio Drava d.o.o., Koprivnica 

- Vanga d.o.o. – Radio Giardini,  

- Radio Ragusa d.o.o., Dubrovnik 

- Obiteljski radio d.o.o., Zagreb 

- Tri-D-Media d.o.o. – Radio Salona, Solin 

- Slavonska posavina d.o.o. – Radio Slavonija, Slavonski Brod 

- Otočni radio Kornati d.o.o., Murter 

- Hrvatski radio Gospić d.o.o., Gospić 

- CIK „Dr. Božo Milanović“ d.o.o. – Radio Istra, Pazin 

- Radio Zlatar d.o.o., Zlatar 

- Radio Ivanec d.o.o., Ivanec 

- Nezavisna televizija d.o.o., Voloder, 

- Kanal RI d.o.o., Rijeka 

- Televizija Slavonije i Baranje d.o.o., Osijek 

- Otvorena televizija d.o.o., Zagreb 

- Nezavisna istarska televizija d.o.o., Pazin 

- Mijor d.o.o. – Čakovečka televizija, Čakovec 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 39 

 

 

9. OSIGURANJE NADZORA NAD PROVEDBOM ODREDABA O 

PROGRAMSKIM NAČELIMA I OBVEZAMA (MONITORING) 

 

Vijeće za elektroničke medije osigurava nadzor nad provedbom odredbi o programskim 

načelima i obvezama (monitoring). Monitoring se obavlja na dva načina: 

- neposredni monitoring – obavljaju članovi Vijeća i Stručne službe na način da 

odlaze na teren kako bi utvrdili pravo stanje stvari; 

- posredni monitoring – obavlja se putem snimanja emitiranog programskog 

sadržaja, a za potpuno obavljanje ove vrste monitoringa Vijeće angažira ovlaštene 

tvrtke.  

 

 

A) NEPOSREDNI NADZOR (MONITORING) 
 

Sukladno odredbama Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim 

medijima obveza je Agencije za elektroničke medije da u okviru svoje stručne službe ustroji i 

jedinicu za neposredni nadzor (monitoring) poštivanja odredaba Zakona. 

 

Neposredni nadzor obavljen je kod sljedećih nakladnika: 

 

 

a) TELEVIZIJA ŠIBENIK – lipanj 2007. godine 
 

Povodom dopisa gospođe Ane Bilić, bivše glavne urednice Televizije Šibenik, kao i 

očitovanja vlasnika i direktora Televizije Šibenik, gospodina Stjepana Grcića na navode 

gospođe Bilić; obavljen je nadzor u Šibeniku. Uvidom na licu mjesta, utvrđene su sljedeće 

činjenice:  

 
OPĆENITO 
 

Televizija Šibenik mijenja lokaciju, te se seli iz centra grada Šibenika u prostor na ulazu u 

sam grad koji je veći od sadašnjih 60m2. Posjeduje vrhunsku opremu, a traži i mogućnosti za 

proširenje vidljivosti kako bi se pokrilo cijeli grad Šibenik. U tijeku su pregovori za 

postavljanje novog odašiljača na Šubićevcu u tu svrhu.  

 

U želji da se nametnu gradu i gledateljima, Televizija Šibenik je ove godine pokrovitelj 

Dječjeg festivala, Šibenskog ljeta i Festivala dalmatinske šansone. 

 

Glede navoda o netočnostima vezanima za troškove produkcije i plaće zaposlenih, 

direktor navodi da nije imao uvid u tadašnje financije, pa ni točnost podataka iz njihove 

aplikacije za sredstva Fonda. Očekuje da će sljedeći nadzor pokazati ozbiljnost njegovih 

nastojanja da TV Šibenik u cijelosti ispuni obveze prema Fondu.  

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 40 

 
 
PROGRAM 
 

TV Šibenik dnevno emitira vlastiti program u trajanju od 2 sata, u terminu od 16,00 do 

24,00 sati. Dnevno se emitira emisija „Aktualnosti“, koje uređuje glavna urednica gospođa 

Dijana Ferić. 2 puta tjedno, gospođa Marina Jurković uređuje emisiju „Teme dana“ koja 

obrađuje teme iz grada Šibenika i Šibensko-kninske županije. Dva puta mjesečno izmjenjuju 

se emisije „O sigurnosti“ i „Zdravstvo“, a obje uređuje gospodin Nikola Urukalo.  

 

Emisiju „Kontranapad“ o sportu, 1 tjedno uređuje i vodi gospodin Luka Škugor. Jednom 

tjedno ide i emisija „Kutak za kulturu“, a uređuje je gospođa Irena Jurleka. „Oj šibenska 

pismo mila“ je glazbena emisija koju uređuje i vodi 1 tjedno gospodin Marin Dragičević. 

Jednom tjedno emitira se i politički talk show „Jedan na jedan“, a uređuje ga gospođa Dijana 

Ferić.  

 

Pokrenuta je i dječja emisija koju vodi gospođa Irena Jurleka, ujedno i urednica emisije.  

 

U planu je nastavak rada na emisiji Turističke razglednice, koju će TV Šibenik raditi u 

dogovoru s TZ Šibenik, i to kao dokumentarni program. Očekivanja su vlasnika i glavne 

urednice da bi ova vrsta emisije mogla zainteresirati i druge TV kuće. Uz urednika Luku 

Škugora, TV Šibenik traži i nove suradnike za ovu emisiju.  

 
KADROVI 
 

TV Šibenik zapošljava 14 ljudi, od kojih su u stalnom radnom odnosu: gospođa Dijana 

Ferić, gospodin Nikola Urukalo, gospođa Irena Jurleka, gospodin Luka Škugor, gospođa 

Ivana Spahija. U honorarnom su odnosu: gospođa Marina Jurković, gospođa Daša Berić, 

gospođa Ana Bebić, gospodin Marin Dragičević, gospođa Maja Gradac, te tehničko osoblje.  

 

Novi kadrovi su: Ferić, Urukalo, Gradac, Bebić – svi sa VSS-om; a ostalo su zatečeni 

kadrovi. 

 

Gospodin Grcić je isplatio svim zaposlenima (uključujući i gore navedenu gospođu Anu 

Bilić) 4 mjesečne plaće, koje im nije isplatio bivši suvlasnik i direktor TV Šibenik.  

 

Gospođa Ana Bilić je odbila ponudu da ostane raditi na TV Šibenik u novim vlasničkim 

odnosima, na novim poslovima. Zbog zauzetosti, suradnju su otkazali i gospodin Ivo 

Mikuličin, gospođa Darija Matić i gospođa Jadranka Zoričić.  

 
 

b) TELEVIZIJA ŠIBENIK – studeni 2007. godina 
 

Sukladno zaključku Vijeća iz lipnja 2007. godine da se obavi dodatni nadzor nad radom 

Televizije Šibenik i provjeri što je nova uprava pokrenula, obavljen je neposredni nadzor u 

Šibeniku 3. studenoga 2007. godine. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 41 

 
 

Televizija Šibenik radi na dvije lokacije: studio i montaža nalaze se u Radićevoj ulici, a 

redakcija na ulazu u grad. TV Šibenik, uz vrhunsku opremu, ima i novi odašiljač na 

Šubićevcu, čime je osigurana puna pokrivenost cijeloga grada, u Radićevoj ulici ima 

opremljeni studio veličine 30 m2 te poseban prostor za montažu i prateće prostore; redakcija 

je još uvijek smještena u neadekvatnom i premalom prostoru, ni na jednoj od dvije lokacije 

nije istaknuta oznaka da se tu nalazi TV Šibenik, za potrebe terenskog rada ima dva vozila i 

dvije kamere. TV Šibenik trenutno ima 18 zaposlenih, od čega je 7 djelatnika sa VSS-om. 

 
 
PROGRAM 
 

TV Šibenik dnevno emitira vlastiti program između 16 i 24 sata, a ostalo vrijeme se 

emitiraju preuzeti programi drugih koncesionara, reemitiraju vlastite emisije, emitiraju se 

glazbeni spotovi te marketinške poruke. 

 

Prema Ugovoru o namjeni dodijeljenih sredstava Fonda za poticanje pluralizma i 

raznovrsnosti elektroničkih medija (u svibnju 2007. godine dodijeljeno je TV Šibeniku 

650.307,00 kn) TV Šibenik ispunjava svoje obveze. 

 

Dnevno se emitiraju „Aktualnosti“ kao informativna emisija u trajanju od 20 minuta u 

kojoj se izmjenjuju dvije urednice, ovisno o temi. Dva puta tjedno ide polusatna emisija 

„Teme dana“ koju uređuje troje urednika, ovisno o problematici koja se obrađuje. Nova 

emisija „Jedan na jedan“ traje 60 minuta, a uređuje je i vodi glavna urednica Dijana Ferić, te 

uz razgovor daje i aktualne informacije, ankete. 

 

Također, jednom tjedno emitira se emisija iz kulture „Kutak za kulturni trenutak“ u 

trajanju od 15 minuta, kao i polusatna sportska emisija „Kontranapad“, a dva puta mjesečno 

ide kontakt emisija o zdravstvu, „Puls“. U suradnji s Turističkom zajednicom Šibenik 

nastavlja se povremena emisija „Turističke razglednice“. 

 

Od najavljenih novih emisija, nisu realizirane sljedeće emisije: 

„Zajedno“, namijenjena nacionalnim manjinama, „Povratak“, o problemima područja od 

posebne državne skrbi, „Patent“, namijenjena studentskoj populaciji, „Misao života“, vjerska 

emisija, „O šibenska klapo mila“. 

 

Glede programa, može se zaključiti da Televizija Šibenik unaprjeđuje vlastiti program 

kvalitetom i kvantitetom. Ohrabruje činjenica da uz mlade djelatnike (Luka Škugor) stalno 

rade iskusni šibenski novinarski kadrovi (D. Ferić, N. Urukalo, M. Jurković), a podizanju 

profesionalne razine sigurno će pridonijeti i angažman nekadašnjeg urednika na HRT-u, 

Gradimira Agbabe te najava povratka pred kamere šibenskog novinarskog barda Ive 

Mikuličina. 

 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 42 

 
 

c) RADIO SLOBODNI HVAR I NAUTIC RADIO – kolovoza 2007. godine 
 
 

Od 24. do 26.08.2007., a na temelju zaprimljene pritužbe odvjetnice Jelene Dulčić po 

nalogu njezine stranke gospodina Stjepana Barišića zvanog „Gego“, obavljen je izravni 

nadzor nad djelatnošću radija koncesionara Slobodni Hvar d.o.o. i Nautic radio Komiža 

d.o.o. 

 

Utvrđeno je sljedeće: 

 

O prigovoru vezanom uz emisiju Gego gre na reagoo održan je razgovor s direktorom 

tvrtke Slobodni Hvar d.o.o., koja je nakladnik Radija Slobodni For. Argumentirano je 

pojašnjeno kako navedena emisija nema nikakve veze s glazbenikom gosp. Stjepanom 

Barišićem zvanim „Gego“, koji je i naložio prigovor građana odnosno zahtjev za 

dokumentaciju od strane odvjetnice Jelene Dulčić. No, kada bi to i bilo tako, odnosno, kako 

tvrdi gosp. Barišić, naime da je njegovo ime u ponudi na natječaj korišteno bez njegova 

znanja, ta tema ne bi bila u nadležnosti Vijeća. 

 

Provjerom ponude na natječaj, nije zamijećeno izravno spominjanje imena gosp. Stjepana 

Barišića (gosp. Brajović tvrdi da je Gego ime njegova kanarinca koji voli pjevati uz reagge 

glazbu). 

 
 

Stoga se predlaže sljedeće:  

- da se pozitivno odgovori na zahtjev odvjetnice Jelene Dulčić tj. da joj se dostavi 

tražena dokumentacija iz ponude na natječaj (programska osnova s obrazloženom 

programskom orijentacijom) s napomenom da je ova tema izuzeta od nadležnosti, pa 

tako i od mišljenja Vijeća za elektroničke medije. 

 
Iako nije bilo drugih pritužbi na njegov program, valja napomenuti kako se intenzivnim 

povremenim slušanjem stekao dojam da se Radio Slobodni For pridržava programskih 

načela i obveza propisanih Zakonom te da isti nakladnik ostvaruje zanimljive emisije. 

 

Vezano uz prigovor odvjetnice Jelene Dulčić po nalogu gosp. Stjepana Barišića zvanog 

„Gego“ da Nautic radio – Radio Vis, kojega je nakladnik Nautički centar Komiža d.o.o., 

reemitira program Radija Slobodni For, utvrđeno je da je ovaj prigovor (barem u trenutku 

nadzora) u osnovi opravdan. 

 

Intenzivnim povremenim slušanjem programa  utvrđeno je da Nautic radio - Radio Vis 

ne emitira više od 2 sata vlastitog programa, a da u preostalom dnevnom vremenu reemitira 

program Radija Slobodni For. To je (samoinicijativno) potvrdio i direktor Radija Slobodni 

For. Po njegovim saznanjima, riječ je o prijelaznim teškoćama u djelatnosti (konkretno u 

financijskom stanju) Nautic radija – Radija Vis koje bi mogle biti razriješene uskoro. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 43 

 

Predloženo je i prihvaćeno da se na prigovor odvjetnice Jelene Dulčić odgovori sljedeće: 

- obavljen je izravni nadzor nad djelatnošću Radija Slobodni For i Nautic radija 

– Radija Vis te je utvrđeno kršenje članka 22. stavka 3. ZEM-a od strane Nautic 

radija – Radija Vis tj. njegova nakladnika Nautičkog centra Komiža d.o.o. 

- nakladniku Nautičkom centru Komiža d.o.o. upućuje se žuran zahtjev za 

usklađivanjem programskih sadržaja s odredbama Zakona, s obrazloženjem 

da će u suprotnom biti proveden postupak primjene mjere iz čl. 70 st. 11. 

ZEM-a 

- zbog postupka utvrđivanja je li Nautic radio uskladio programske sadržaje sa 

zakonskim odredbama obavljat će se adekvatan tehnički nadzor (snimanje i/ili 

provjera snimki) programa.  

 
U međuvremenu na adresu Vijeća stigla Zamolba za davanje prethodne suglasnosti za 

programsko povezivanje Radija Slobodni For i Nautic radija – Radija Vis. Vijeću se predlaže 

da postupi pozitivno jer je Zamolba izrađena sukladno zakonskim odredbama.  

 
 

d) OAR d.o.o. – OSJEČKA TELEVIZIJA – rujna 2007. godine 
 

Sukladno zaključku 147. sjednice Vijeća za elektroničke medije, a na temelju pritužbi i 

tužbi, službeni boravak izaslanstva Vijeća u Osijeku bio je ponajprije usmjeren na izravni 

nadzor nad djelatnošću Osječke televizije odnosno njenog nakladnika OAR d.o.o., koji je 

obavljen 1.09.2007. godine. 

 

Izravan nadzor obavljen je uvidom u nove prostorije nakladnika u Ulici sv. Leopolda 

Bogdana Mandića bb (te je prostorije nakladnik nedavno unajmio) te razgovorom s novom 

direktoricom tvrtke. Prethodno je utvrđeno da Osječka televizija emitira eksperimentalni 

program koji se temelji na glazbenim spotovima i najavama vlastitog programa, dok je 

emitiranje punog programa najavljeno za 10. rujna, za kada je najavljena i konferencija za 

novinare. 

 

Direktorica tvrtke se pritom osvrnula na poteškoće koje je tvrtka OAR imala nakon 

dobivanja koncesije, a koje su u međuvremenu rezultirale kašnjenjem u započinjanju 

emitiranja programa. U međuvremenu je te poteškoće i okolnosti opisala u očitovanju Vijeću. 

Ukratko, pritom je naglasak stavljen na kašnjenje građevinskih radova koji su rezultirali 

promjenom poslovnog prostora te uz to vezanu formalnu problematiku s dozvolama koje 

izdaje Hrvatska agencija za telekomunikacije. Direktorica se pritom osvrnula i na 

„kontinuiranu medijsku kampanju“ koja je, po njenom mišljenju, rezultirala posebnim 

subjektivnim okolnostima koje su usporile razvoj nakladnika. 

 

Prije izravnog nadzora Vijeće je uredno zaprimilo obavijest o promjeni vlasničke 

strukture nakladnika, što je problematizirano u dijelu medija, ali po našem mišljenju takva 

promjena je sukladna Zakonu, pri čemu valja znati da konačni sud o tome ne daje Vijeće 

(takve obavijesti samo prima na znanje) nego Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 44 

 

 

Izravnim nadzorom zamijećen je velik napredak u prostornim, kadrovskim, pa i 

tehničkim uvjetima. Nedvojbeno je utvrđeno da su viđeni prostorni uvjeti na iznimnoj razini, 

kakvom se ne može pohvaliti nijedna lokalna televizija od mnogih koje su 

članovi/zaposlenici Vijeća imali prilike posjetiti. Također je, što se navodi u očitovanju, 

utvrđeno da nakladnik već sada zapošljava čak 17 osoba, većinom visokoobrazovanih 

djelatnika. 

 

Imajući u vidu i posebne, u medijima razglašene (umnogome i začudne, već zbog toga 

što ne slijede proceduru pravnoga lijeka) poteze koje je poduzeo gosp. Oto Živčić - upravni 

spor, dvije tužbe protiv predsjednika Vijeća i neimenovanih (?!) članova Vijeća te (najnoviju) 

prijavu USKOK-u – članovi nadzorne skupine mišljenja su da je nakladnik uspio razviti sve 

uvjete za normalno obavljanje djelatnosti televizije. S druge strane, nedvojbena je činjenica da 

je – zbog objektivnih ili subjektivnih čimbenika – došlo do stvarnog kašnjenja u poštivanju 

ugovornih rokova. Dvojba, zasigurno, postoji: no, bilo kakav restriktivni potez Vijeća 

predstavljao bi neuvažavanje napora u financijsko i svako drugo ostvareno ulaganje 

nakladnika, a koje je neupitno. Više od toga, takav  bi restriktivan potez ugrozio egzistenciju 

čak 17 zaposlenih djelatnika. 

 
Stoga je Vijeću predložen zaključak, a prihvaćeno je sljedeće: 

- Vijeće će započeti s tehničkim monitoringom (snimanje programa i/ili provjera 

snimki) u najkraćem roku kako bi se provjerili navodi o (današnjem) započinjanju 

emitiranja programa 

- Vijeće će prihvatiti očitovanje nakladnika, ali će predloženu programsku shemu 

primiti na znanje kao dio očitovanja te uputiti nakladnika na potrebu službenog 

zahtjeva za prethodnu suglasnost o istoj, a sačinjenu sukladno Zakonu 

- Imajući u vidu evidentirani napredak i najavljen početak emitiranja programa, 

kao i egzistencijalne razloge vezane uz čak 17 zaposlenika, Vijeće zasad neće 

donositi restriktivne odluke, osim ako se daljnjim okolnostima, zbog kojih se i 

pokreće tehnički monitoring, ne utvrde drugačije okolnosti 

- Vijeće će, po potrebi, prihvatiti poziv nakladnika za ponovnim uvidom u 

ostvarivanje ugovornih obveza i/ili će ostvariti ponovni izravni nadzor, te 

djelovati sukladno utvrđenim činjenicama. 

 
 
 

e) OROPROM 3 d.o.o. – RADIO 049 – listopada 2007. 
 

Povodom anonimnog dopisa o Radiju 049 obavljen je izvanredni nadzor u Krapini.  

Uvidom na licu mjesta utvrđene su slijedeće činjenice: 

- prostor Radija 049 u Krapini, A. Mihanovića 4  je zatvoren. Svi pozivi na fiksne i 

mobilne telefonske brojeve Radija 049 i direktora ostali su bez odgovora, kao i pismeni dopis 

Vijeća putem faksa. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 45 

 

U međuvremenu, 22. listopada 2007. godine, u Vijeću je urudžbiran dopis o promjeni 

imena tvrtke i sjedišta «Radio fjake d.o.o.» u «Zagorski radio d.o.o.» sa sjedištem u Zagorju. 

Direktorica novog radija, u privitku dostavlja rješenje Trgovačkog suda u Zagrebu te stalnu 

tjednu shemu umreženih programa dvaju radija. Podsjećam da je Radio fjaka u lipnju 2007. 

godine preuzeo sva prava i obveze nakladnika Zagorje 89 d.o.o. Radija 1 u Oroslavlju, stoga 

su od Naslova zatražili i prijenos sredstava Fonda u iznosu od 50.314,00 kn. 

 

U rujnu 2007. godine zatražili su i prethodnu suglasnost Vijeća za umrežavanje Radija 

049 i Radija 1. U dostavljenom izvatku iz sudskog registra vidljivo je da je poslovanje 

Oroproma (nakladnika Radija 049) preuzela Zagorska sportska mreža d.o.o. sa sjedištem u 

Draškovićevoj 30 u Zagrebu. 

 

Uvidom na lice mjesta 24. listopada 2007. godine utvrđeno je da na navedenoj adresi ne 

postoji Zagorska radio mreža. 

 

Prema povijesnom izvatku iz sudskog registra koje je Vijeće naknadno nabavilo, vidljivo 

je «spajanje» Oroproma i Zagorske sportske mreže te Radio fjake i Zagorskog radija. Ti su 

poslovi obavljeni u svibnju, odnosno kolovozu 2007. godine te uneseni u sudski registar u 

srpnju i rujnu 2007. godine. 

 

U dostavljenoj shemi Zagorskog radija uredno su navedene tri emisije Radija 049 i dvije 

emisije Radija 1 za koje su dobili sredstva iz Fonda za pluralizam, i to: 

 

Radio 049 za emisije „Iz prve ruke“, „Danas u gradu“ i „Glas srca“ dobio 120.371,00 kn; 

Radio 1 za emisije „Sportom u glavu“ i „Lokalne vijesti“ dobio je 50.314,00 kn, također, 

pažljivo su navedeni udjeli vlastitih programa obaju radija sukladno odredbama Zakona o 

elektroničkim medijima. 

 

No, izvještaj trgovačkog društva Media metra d.o.o. koji je po nalogu Vijeća pratio 

program Radija 049 od 18. do 20. listopada 2007. godine shema nema nikakvih dodirnih 

točaka sa stvarnim programom koji se emitira. U izvještaju se doslovno navodi da «analiza 

udjela vlastite proizvodnje nakladnika zapravo nije moguća jer ne emitira sadržaje vlastite 

proizvodnje, a ukoliko to i čini ono je neprepoznatljivo ili pak zastupljeno u vrlo malom 

obimu». Cjelokupni program uglavnom je posvećen domaćoj glazbi, a informativni program 

traje ukupno 13 minuta dnevno, pa se u izvještaju zaključuje da se nakladnik ne pridržava 

zakonskih odredbi o udjelu vlastitog programa i udjelu informativnog programa. 

 

Iz cjelokupnog nadzora obavljenog osobnim uvidom, izvanrednim praćenjem radijskih 

sadržaja, uvidom u dokumentaciju – vidljivo je da nakladnik krši odredbu članka 10., 35. i 

49. Zakona o elektroničkim medijima, te članka 5. i 6. Ugovora o korištenju sredstava Fonda. 

 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 46 

 
 
B) POSREDNI NADZOR PUTEM OVLAŠTENIH TVRTKI 
 

Nadzor i analiza programskih sadržaja nakladnika obavljana je kako slijedi: 

 

1) Hrvatska radio televizija  

 

 a) 4. studenoga 2006. 

Analiza je utvrdila: 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 prekršio članak 19. stavka 6. Zakona jer je emitirao 

reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta u 15 slučajeva. 

 

 b) 13. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 prekršio članak 24. stavak 1. Zakona jer je udio vlastite 

proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio manje od 60% (udio vlastite 

proizvodnje bio je 44,2%). 

 

 c) 18. studenoga  2006.  

Analizom je utvrđeno da nakladnik HRT – HTV 2 toga dana nije kršio odredbe Zakona. 

 
 d) 27. studeni 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je emitirao 

reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta u 25 slučajeva. 

 
 
 e) od 27. studenoga do 6. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 u 48 slučaja prekršio odredbu članka 19. stavak 6. 

Zakona jer je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 u 9 dana prekršio članak 24. stavak 1. Zakona jer udio 

vlastite proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio manje od 60%; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 u 5 slučaja prekršio odredbu članka 19. stavak 6. 

Zakona jer je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta. 

 
 
 f) od 20. do 25. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 u 3 dana prekršio članak 24. stavak 1. Zakona jer je udio 

vlastite proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio manje od 60%; 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 u 53 slučaja prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je 

emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 u 2 slučaja prekršio članak 12. stavak 1. Zakona o 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 47 

Hrvatskoj radioteleviziji te dana 21. prosinca u periodu od 23,00 do 24,00 sata ukupno 

emitirao 9:26 minuta reklama, a dana 22. prosinca od 20,00 do 21,00 sat emitirao 

ukupno 9:15 minuta reklama; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 u svim promatranim danima prekršio članak 24. stavak 

1. Zakona jer udio vlastite proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio 

manje od 60%; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 u 6 slučajeva prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je 

emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta. 

 
 
 g) 1. kolovoza 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 prekršio članak 24. stavak 1. Zakona jer udio vlastite 

proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio manje od 60%; 

- da je nakladnik HRT – HTV 1 u 1 slučaja prekršio članak 12. stavak 1. Zakona o 

Hrvatskoj radioteleviziji te je u periodu od 22,00 do 23,00 sata ukupno emitirao 9:31 

minuta reklama; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 prekršio članak 24. stavak 1. Zakona jer je udio vlastite 

proizvodnje u vremenu od 18.00 do 22.00 sata iznosio manje od 60%; 

- da je nakladnik HRT – HTV 2 u 3 slučajeva prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je 

emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta. 

 
 
2) RTL Televizija 
 
 a) 11. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 39 slučajeva slučaja prekršio članak 17. stavak 1 jer nije jasno 

odvojio reklamne blokove od drugih dijelova programskog sadržaja; 

- da je u filmovima „Kraljica prokletih“ (prikazan od 00:34:34 do 02:15:54, ukupnog 

trajanja 101 minutu emitirao 2 reklamna bloka, ukupnog trajanja 4:32 minuta), „Rat 

okruga Johnson 1“ (prikazan od 13:55:33 do 15:34:30, ukupnog trajanja 99 minuta 

emitirao 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 11:57 minuta) čime je prekršen članak 

zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi se mogao prekidati u dva 

navrata; 

- da je nakladnik prekršio članak 24. Zakona koji propisuje da udio vlastite 

proizvodnje mora iznositi najmanje 20% dnevnog vremena objavljivanja svakoga 

televizijskog programa nakladnika televizije a od toga najmanje 60% između 18 i 22 

sata jer je u vremenu od 18 do 20 sati emitirao samo 1:14:57 programa. 

 
 
 b) od 27. studenoga do 06. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik prekršio članak 19. stavak 1. Zakona u 2 slučaja jer je 29. studenoga u 

vremenu od 20:00:00 do 20:59:59 emitirao reklame u ukupnom vremenu od 14,13 

minuta, a 30. studenoga u vremenu od 23:00:00 do 23:59:59 reklame u ukupnom 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 48 

vremenu od 13,49 minuta; 

- da je u analiziranom razdoblju u 409 slučaja prekršen članak 17. stavak 1 jer 

nakladnik nije jasno odvojio reklamne blokove od drugih dijelova programskog 

sadržaja; 

- da je 27. studenoga u filmovima „Mala noćna muzika“ (prikazan od 02:10:51 do 

03:47:14, ukupnog trajanja 94:22 minute emitirao 2 reklamna bloka, ukupnog trajanja 

2,01 minuta), „Opasnost u dubini“ (prikazan od 22:01:43 do 23:41:55, ukupnog 

trajanja 91:05 minuta emitirao 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 5,47 minuta) čime je 

prekršen članak Zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi se mogao 

prekidati u dva navrata; 

- dana 28. studenoga u filmu „Moj dečko se ženi“, prikazan od 21:10:08 do 23:00:47, 

ukupnog trajanja 99:59 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 6,04 

minute čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 30. studenoga u filmu „Krvavi zločin“, prikazan od 21:11:51 do 22:53:21, 

ukupnog trajanja 102 minute, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 11,09 

minuta čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 1. prosinca u filmu „Gimnazija za divljake“, prikazan od 22:41:31 do 00:12:51, 

ukupnog trajanja 91 minute, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 8,08 

minuta, čime je prekršen članak Zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da 

bi se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 02. prosinca u filmovima „Prijevara“, prikazan od 00:41:54 do 02:19:44, ukupnog 

trajanja 98 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 3,45 minuta; 

„Kleopatra – 1 dio“, prikazan od 13:56:58 do 15:37:59, ukupnog trajanja 101 minutu, 

emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 11,08 minuta; „Tri kralja“, prikazan 

od 20:03:03 do 22:00:10, ukupnog trajanja 108 minuta, emitirana su 3 reklamna bloka 

ukupnog trajanja 8,53 minuta; „Momentum“, prikazan od 23:02:42 do 00:34:12, 

ukupnog trajanja 92 minute, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 3,55 

minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 3. prosinca u filmovima „Playboy – Ljepota zadovoljstva“, prikazan od 00:45:49 

do 02:19:10, ukupnog trajanja 93 minute, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog 

trajanja 1,32 minute; „Kleopatra – 2 dio“, prikazan od 13:18:19 do 14:56:55, ukupnog 

trajanja 99 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 8,52 minuta, čime 

je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta), da bi se mogao 

prekidati u dva navrata; 

- dana 5. prosinca u filmu „Krivi čovjek“, prikazanom od 21:44:10 do 23:22:10, 

ukupnog trajanja 98 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 7,29 

minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 6. prosinca u filmu „Gusarsko blago“, prikazanom od 10:13:21 do 11:55:06, 

ukupnog trajanja 102 minute, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 7,41 

minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 49 

- da je nakladnik u ovom razdoblju u 19 slučajeva prekršio članak 19. stavak 6. Zakona 

jer je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je nakladnik dana 3. prosinca ukupno emitirao 24,30 minuta informativnog 

programa te pri tome prekršio članak 22. stavak 7. Zakona koji propisuje da 

nakladnik na državnoj razini mora dnevno emitirati najmanje 30 minuta 

informativnog programa; 

- dana 5. prosinca nakladnik je ukupno emitirao 28,33 minute informativnog programa 

te prekršio članak 22. stavak 7. Zakona. 

 
 
 c) od 20. do 25. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je 20. prosinca u vremenu od 23:00:00 do 23:58:59 prekršena odredba o ukupno 

dozvoljenom trajanju oglašavanja u satu programa te je u vremenu između 14 i 15 

sati trajanje reklamnih poruka bilo je duže od dozvoljenih 12 minuta u jednom satu 

programa (13,50 minuta); 

- da je u analiziranom razdoblju nakladnik 247 puta prekršio članak 17. stavak 1. jer 

nije oglašavanje nedvojbeno odvojio od drugog programskog sadržaja; 

- dana 21. prosinca u filmu „Analiziraj ovo!“, prikazanom od 00:05:33 do 01:40:51, 

ukupnog trajanja 95 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 4,04 

minute te je prekršen članak 19. stavak 5. Zakona koji propisuje minimalno 110 

minuta trajanja filma da bi se isti mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 22. prosinca u filmu „Miris love“ prikazan od 20:05:29 do 21:43:34, ukupnog 

trajanja 98 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 7,45 minuta, čime 

je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi se mogao 

prekidati u dva navrata; 

- dana 23. prosinca u filmovima „Bingo“, prikazan od 14:28:08 do 16:02:41, ukupnog 

trajanja 95 minuta, emitiranja su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 8,32 minuta; 

„Bljesak“, prikazan od 20:02:46 do 21:43:01, ukupnog trajanja 99 minuta, emitiranja su 

2 reklamna bloka ukupnog trajanja 10,26 minuta; „Usamljeni zaštitnik“, prikazan od 

21:43:48 do 23:20:55, ukupnog trajanja 97 minuta, emitiranja su 2 reklamna bloka 

ukupnog trajanja 5,04 minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja 

filma (110 minuta) da bi se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 24. prosinca u filmovima „Zovite me Djed Mraz“, prikazan od 14:43:08 do 

16:17:39, ukupnog trajanja 95 minuta, emitiranja su 2 reklamna bloka ukupnog 

trajanja 6,15 minuta; „Sile prirode“, prikazan od 16:18:35 do 18:05:25, ukupnog 

trajanja 107 minuta, emitiranja su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 5,34 minuta; 

„Princ od Egipta“, prikazan od 20:02:48 do 21:45:17, ukupnog trajanja 102 minuta, 

emitiranja su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 7,29 minuta; „Batler Bob“, prikazan 

od 21:45:30 do 23:18:52, ukupnog trajanja 93 minuta, emitiranja su 2 reklamna bloka 

ukupnog trajanja 5,10 minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja 

filma (110 minuta) da bi se mogao prekidati u dva navrata; 

- da je nakladnik prekršio članak 24. Zakona koji propisuje da udio vlastite 

proizvodnje mora iznositi najmanje 20% dnevnog vremena objavljivanja, a on je 24. 

prosinca emitirao 13,82% i 25. prosinca udio je bio 13,24%. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 50 

 
 
 d) od 3. i 4. studenoga 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je 3. studenoga prekršena odredba o ukupno dozvoljenom trajanju oglašavanja u 

satu programa te je u vremenu između 14 i 15 sati trajanje reklamnih poruka bilo je 

duže od dozvoljenih 12 minuta u jednom satu programa (13,01 minuta); 

- dana 3. studenoga u filmu „Osmijeh poput tvog“ prikazanom od 13:30:09 do 15:16:30, 

ukupnog trajanja 106 minuta, emitirana su 2 reklamna bloka, ukupnog trajanja 13,01 

minuta, čime je prekršen članak zakona o minimumu trajanja filma (110 minuta) da bi 

se mogao prekidati u dva navrata; 

- dana 4. studenoga u filmovima „Porno film“ (prikazan od 00:39:48 do 02:23:23 

ukupnog trajanja 104 minute emitirana su 2 reklamna bloka u ukupnom trajanju od 

7,44 minuta); „Dio kolača“ (prikazan od 11:59:39 do 13:34:33 ukupnog trajanja 95 

minuta emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 8,53 minuta); „Tko je Harry 

Crumb?“ (prikazan od 13:50:12 do 15:22:07 ukupnog trajanja 92 minute emitirana su 2 

reklamna bloka u ukupnom trajanju od 7,33 minuta); „Provalnici diletanti“ (prikazan 

od 15:22:38 do 17:04:06 ukupnog trajanja 102 minute emitirana su 2 bloka reklama 

ukupnog trajanja 15,40 minuta); „Plava laguna“ (prikazan od 21:53:49 do 23:41:12 

ukupnog trajanja 108 minuta emitirana su 2 reklamna bloka ukupnog trajanja 5,37 

minuta) prekršen je članak zakona o minimalnom trajanju filma (110 minuta) da bi se 

mogao prekidati u dva navrata. 

 
 
 e) 16. studenoga 2007. 
 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik prekršio odredbu o ukupnom trajanju oglašavanja u jednom satu 

programa jer je u razdoblju od 0 do 1 sat, od 18 do 19 sati, te od 19 do 20 sati 

emitirano više od dozvoljenih 12 minuta oglasa u jednom satu programa; 

- da nisu kršene odredbe o prikrivenom oglašavanju na način propisan Zakonom no 

prikazivanje kupovine proizvoda (isto sponzora emisije) u dućanu koji simulira 

prodajno mjesto sponzora emisije (Konzuma) s jasnim isticanjem kupljenog 

proizvoda i njegove cijene može se smatrati poticanjem na korištenje sponzorovog 

proizvoda ili usluge te se takva situacija možemo smatrati komercijalizacijom 

pokroviteljstva na način propisan Zakonom. 

 
 
 
3) NOVA TV 
 
 a) od 27. studenoga do 6. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je u analiziranom razdoblju nakladnik 5 puta prekršio članak 17. stavak 1. jer nije 

oglašavanje nedvojbeno odvojio od drugog programskog sadržaja; 

- da je nakladnik u ovom razdoblju u 154 slučaja prekršio članak članak 19. stavak 6. 

Zakona jer je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 51 

- da je nakladnik 1. (u 2 slučaja), 2. (u 4 slučaja) i 3. prosinca (u 2 slučaja) prekršio 

članak 19. stavak 1. i emitirao više od dozvoljenih 12 minuta reklama u jednom satu 

programa. 

 
 
 b) od 20. do 25. prosinca 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 66 slučaja kršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je emitirao reklamne 

blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je u 3 slučaja kršen članak 17. stavak 1. jer nije oglašavanje nedvojbeno odvojio od 

drugog programskog sadržaja; 

- da je u 2 slučaja (20. prosinca i 24. prosinca) prekršen članak 19. stavak 1. jer je 

emitirano više od dozvoljenih 12 minuta reklama u jednom satu programa. 

 
 
 c) od 22. do 24. lipnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- kršenje odredbe članka 17. stavak 1. u jednom slučaju kada je u programskom 

sadržaju „Bumerang“ emitirana reklama, a pri tome nije bila jasno odvojena od 

drugih dijelova programskog sadržaja. 

 
 
 d) 6. studenoga 2007. 
Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u ovom razdoblju u 14 slučaja prekršio članak 19. stavak 6. 
Zakona jer je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta. 

 
 
 
4) Varaždinska televizija 
 
 a) 15. studenoga 2006.  

Analizom je utvrđeno da je nakladnik u 1 slučaju prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer 

je emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta. 

 
 
 
5) Nezavisna televizija 
 
 a) od 6. do 19. travnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

 

- da je nakladnik prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je emitirao reklamne blokove 

u razmacima manjim od 20 minuta u 47 slučajeva; 

- da nakladnik nije najmanje 10% ukupnog tjednog programa posvetio priopćavanju 

vijesti i obavijesti na području koncesije te je time prekršio članak 22. stavak 5. 

Zakona. 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 52 

 
 
6) Osječka televizija 
 
 a) od 12. do 14. rujna 2007. 

Analizom je utvrđeno da Osječka televizija (OSTV) emitira program s emisijama od 

17:00h do 22:00h. Nakon 22:00h televizija prikazuje glazbene spotove do sljedećeg emitiranja. 

U programskom sadržaju zastupljene su emisije vlastite proizvodnje; informativne, 

mozaične, dokumentarne i glazbene emisije. Oglašavanje trenutno nije zastupljeno. Sve 

navedene emisije vlastite proizvodnje obraduju tematiku vezanu za Osječku-baranjsku 

županiju. 

 
 
 b) od 8. do 14. listopada 2007. 
Analizom je utvrđeno: 

- da nakladnik niti jednom nije prekršio zakonom propisanu obvezu koja kaže da 

trajanje oglašavanja ne smije preci 15 posto ukupnog dnevnog trajanja programa; 

- da nakladnik nije prekršio zakonsku obvezu koja propisuje da trajanje spotova za 

oglašavanje i spotova za teletrgovinu unutar pojedinog sata ne smije prijeći 12 

minuta; 

- nakladnik nije prekršio zakonom propisanu obvezu o odvajanju reklamnog od 

ostalog programskog sadržaja; 

- nije zabilježena situaciju da programski sadržaji potiču prodaju, kupnju ili najam 

proizvoda ili usluga pokrovitelja ili sponzora navedenih emisija; 

- nakladnik u prosjeku emitira 5 sati 3 minute i 37 sekundi programa i to okvirno u 

vremenskom periodu između 17 i 22 sata te ta činjenica dovodi do zaključka da 

Osječka televizija niti jednom nije prekršila zakonom propisanu obvezu o udjelu 

programa vlastite proizvodnje od 20 posto; 

- nakladnik je ispunio zakonom propisanu obvezu o udjelu programa vlastite 

proizvodnje između 18 i 22 sata svakoga analiziranoga dana. 

 
 
7) Šibenska televizija  
 
 a) od 17. do 21. listopada 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da nakladnik niti jednom nije prekršio zakonom propisanu obvezu koja kaže da 

trajanje oglašavanja ne smije preci 15 posto ukupnog dnevnog trajanja programa; 

- da nakladnik nije prekršio zakonsku obvezu koja propisuje da trajanje spotova za 

oglašavanje i spotova za teletrgovinu unutar pojedinog sata ne smije prijeći 12 

minuta; 

- nakladnik nije prekršio zakonom propisanu obvezu o odvajanju reklamnog od 

ostalog programskog sadržaja; 

- nakladnik je u analiziranom periodu priopćavanju lokalnih vijesti i obavijesti ukupno 

posvetio 5 sati 1 minutu i 19 sekundi programa, a u periodu od 17. do 21. listopada 

2007. godine to ukupno iznosi 52 sata 5 minuta i 32 sekunde iz čega proizlazi da je 

lokalnim vijestima i obavijestima sveukupno posvećeno samo 9,64 posto ukupno 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 53 

emitiranog programa; 

- nakladnik je ispunio zakonom propisanu obvezu o udjelu programa vlastite 

proizvodnje između 18 i 22 sata svakoga analiziranoga dana. 

 
 
 
8) Radio Megaton Planex , Vidovec 
 
 a) 2. studenoga 2006.  

Analiza je utvrdila da nakladnik nije kršio odredbe Zakona. 

 
 
 
9) Radio Sjeverozapad 
 
 a) 6. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 4 slučajeva prekršio članak 17. stavak 1. te nije reklamne blokove 

jasno odvojio od drugih dijelova programskih sadržaja; 

- da je nakladnik emitirao 12,45% domaće glazbe te nije ispunio obvezu iz članka 25. 

stavka 1. koji propisuje da hrvatska glazba mora činiti najmanje 20% dnevno 

objavljenog glazbenog programa. 

 
 
 
10) Radio Max 
 
 a) 9. studenoga 2006.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je u 11 slučajeva prekršen članak 17. stavak 1. jer nakladnik nije reklamne blokove 

jasno odvojio od drugih dijelova programskih sadržaja. 

 
 
 
11) Radio Varaždin 
 
 a) 13. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u vremenu od 10:00:00 do 10:59:59 emitirao 20,11 minuta reklama te 

prekršio članak 19. stavak 1.  

 
 
 
 
12) Radio Ivanec 
 
 a) 16. studenoga 2006. 
 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik prekršio članak 24. stavak 2. jer je emitirao 12% vlastitog radijskog 

programa umjesto 30% propisanog. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 54 

 
13) Radio Novi Marof 
 
 a) 23. studenoga 2006.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik prekršio članak 24. stavak 2. jer je emitirao manje od 30% vlastitog 

radijskog programa. 

 
 
14) Radio Ludbreg 
 
 a) 27. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik prekršio članak 24. stavak 2. jer je emitirao manje od 30% vlastitog 

radijskog programa. 

 
 
15) Kult radio  
 
 a) 30. studenoga 2006. 

Analizom je utvrđeno da nakladnik nije kršio odredbe Zakona. 

 
 
16) RTL radio 
 
 a) od 28. ožujka do 12. travnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 28 slučajeva prekršio odredbu članka 19. stavka 6. Zakona jer je 

emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je u 34 slučajeva prekršio članak 17. stavak 1. te nije reklamne blokove jasno 

odvojio od drugih dijelova programskih sadržaja; 

- da je nakladnik vijestima i obavijestima na području koncesije posvetio samo 2,3% 

udjela informativnog programa u ukupnom programu nakladnika te time prekršio 

članak 22. stavak 5. Zakona. 

 
 
17) Radio Sljeme 
 
 a) 21. lipnja 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 3 slučaja prekršio članak 17. stavak 1. te nije reklamne blokove jasno 

odvojio od drugih dijelova programskih sadržaja. 

 
 
18) Radio Student  
 
 a) 21. lipnja 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik emitirao 1,07% domaće glazbe te je time prekršio članak 25. stavak 1. 

Zakona. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 55 

 
19) Radio 101  
 
 a) 21. lipnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 2 slučaja prekršio članak 19. stavak 1. Zakona jer je emitirao više od 

18 minuta reklamnih poruka (od 07 do 08 sati emitirano je 19 minuta te od 09 do 10 

sati kada je emitirano 20 minuta i 45 sekundi reklama); 

- da je nakladnik u 38 slučajeva prekršio odredbu članka 19. stavka 6. Zakona jer je 

emitirao reklamne blokove u razmacima manjim od 20 minuta; 

- da je nakladnik emitirao 4,57% domaće glazbe te nije ispunio obvezu iz članka 25. 

stavka 1. koji propisuje da hrvatska glazba mora činiti najmanje 20% dnevno 

objavljenog glazbenog programa. 

 
 
20) Zagrebački radio  
 
 a) 21. lipnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 5 slučajeva prekršio članak 17. stavak 1. te nije reklamne blokove 

jasno odvojio od drugih dijelova programskih sadržaja. 

 
 
21) Obiteljski radio 
 
 a) 21. lipnja 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u analiziranom danu emitirao reklamne poruka u ukupnom vremenu 

od 1 sat, 48 minuta i 52 sekunde te nije prekršio zakonsku obvezu koja propisuje da 

udio reklamnih poruka smije iznositi najviše 25 % dnevnog emitiranja programa, a 

nije prekršio ni zakonom propisanu obvezu koja propisuje da u jednom satu smije 

emitirati najviše 18 minuta reklamnih poruka; 

 

- nakladnik je 21. lipnja 2007.. godine ukupno emitirao 247 reklamnih poruka, a od tog 

broja u njih 15 je propustio emitirati audio znak kojim bi se propagandni sadržaj 

odvojio od ostalog programa; 

- nakladnik je ukupno emitirao 17 sati 52 minute i 5 sekundi programa vlastite 

proizvodnje što iznosi ukupno 74,45% dnevnog trajanja programa te je ispunio 

zakonom propisanu obvezu koja propisuje dnevno objavljivanje najmanje 30% 

vlastite proizvodnje informativnih, kulturnih, obrazovnih i zabavnih sadržaja; 

- udio domaće glazbe iznosi 27,48% te je nakladnik ispunio zakonom propisanu 

obvezu o udjelu hrvatske glazbe unutar dnevnog objavljivanja glazbenog programa. 

 
 
22) Radio Plavi 9 
 
 a) 21. lipnja 2007. 

Analizom je utvrđeno: 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 56 

- da je nakladnik u jednom slučaju prekršio članak 19. stavak 6. Zakona jer je razmak 

između dva reklamna bloka bio manji od 20 minuta; 

- da je u 11 slučajeva emitirao reklamne blokove bez odvajanja od drugih dijelova 

programskog sadržaja te prekršio članak 17. stavak 1. Zakona.  

 
 
23) Radio Cibona 
 
 a) 21. lipnja 2007.  

Analizom je utvrđeno: 

- da je nakladnik u 11 slučajeva emitirao reklamne blokove bez da ih je odvojio od 

drugih dijelova programskog sadržaja te time prekršio članak 17. stavak 1. Zakona. 

 
 
24) Nautic radio 
 
 a) od 18. do 23. rujna 2007. 

Analizom je utvrđeno: 

- da nakladnik emitira vlastiti program svakodnevno u vremenskom terminu od 22.00 

do 24.00 sata, a tijekom ostalog dana reemitira program nakladnika Slobodni Hvar 

d.o.o. i to kao regionalna mreža radijskih programa, a time je prekršio članak 35. 

stavak 1. Zakona jer nije zatražio suglasnost Vijeća za povezivanjem u regionalnu 

mrežu radijskih programa.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 57 

 
 
SPECIFIČAN NADZOR U PROGRAMIMA RADIJA I TELEVIZIJA (nove tehnike 
oglašavanja) 
 

U razdoblju od 1. travnja do 11. svibnja 2007. godine proveden je nadzor nad 

programskim sadržajima HRT-a „Bitange i princeze“ i Nove TV „Večernja škola – praksa“. 

Ovaj je nadzor imao specifičnu zadaću da utvrdi infiltraciju promidžbenih poruka u ostali 

programski sadržaj. Utvrđeno je da se u ovim slučajevima radi o novom trendu televizijskog 

oglašavanja no kako su svi proizvođači navedeni kao pokrovitelji programskih sadržaja 

nema osnova za pokretanje zakonskim postupaka.  

 

Vijeće se u svome radu inače susreće s problemom emitiranja promidžbenih poruka za 

održavanje konferencija i događaja čiji su sponzori pojedine političke stranke, a u vrijeme 

kada nije izborna promidžba. Kao primjer navodimo programski sadržaj koji poziva na 

međunarodnu konferenciju pod nazivom Mediji i praćenje izbora, a čiji su sponzori bili 

gospodarski subjekti poput Podravke, INE-e, Ericsson Nikole Tesle itd., a navedena je i jedna 

politička stranka koja djeluje u Hrvatskoj.  

 
 
 
NADZOR NAD UDJELOM EUROPSKIH AUDIOVIZUALNH DIJELA 
 

Sukladno odredbama Zakona o elektroničkim medijima i prioritetima europske 

regulatorne prakse nadzora nad nakladnicima televizijske djelatnosti, Vijeće za elektroničke 

medije je u jednogodišnjem razdoblju od 1.07.2006. do 30.06.2007. godine obavilo nadzor nad 

udjelom europskih audiovizualnih djela u programima  

 

nakladnika televizijske djelatnosti: Hrvatska televizija – Prvi program, Hrvatska televizija 

– Drugi program, Nova TV i RTL Televizija. Nadzor (snimanje i analiza) proveden je prema 

tada važećim odredbama članka 29. Zakona o elektroničkim medijima, prema kojima je 

nakladnik televizijskog programa morao osigurati da od stranog programa najmanje 51% 

čine europska audiovizualna djela (pri čemu se u godišnje vrijeme objavljivanja ne ubraja 

vrijeme namijenjeno vijestima, sportskim događajima, igrama, oglašavanju, teletekstu i 

teletrgovini).  

 

Godišnje izvješće o udjelu europskih audiovizualnih djela oblikovano je sukladno 

Preporučenim smjernicama Europske komisije, stoga je pridodan i postotak novijih djela 

(europska audiovizualna djela proizvedena u posljednjih pet godina). Iz zbirnog je izvješća 

vidljivo da se niti jedan od nakladnika nije pridržavao tada važećih zakonskih odredaba. S 

obzirom na to da je u međuvremenu na snagu stupio Zakon o izmjenama i dopunama 

Zakona o elektroničkim medijima („Narodne novine“, 79/07), u kojemu su odredbe o 

europskim audiovizualnim djelima znatno izmijenjene, Vijeće neće donositi mjere protiv 

spomenutih nakladnika zbog nedostatnog udjela europskih audiovizualnih djela u 

nadziranom razdoblju. 

 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 58 

 
 

U promatranom razdoblju udjeli europskih audiovizualnih djela kod nakladnika 
televizijske djelatnosti na nacionalnoj razini iznosili su: 
 

- HTV 1 – 34,9% 
- HTV 2 – 36,8% 
- NOVA TV – 12,9% 
- RTL televizija – 33,2% 

 
 

U promatranom razdoblju udjeli novijih dijela kod nakladnika televizijske djelatnosti na 
nacionalnoj razini iznosili su: 
 

- HTV 1 – 34,9% 
- HTV 2 – 36,8% 
- NOVA TV – 12,9% 
- RTL televizija – 33,2% 

 
 
 
Udio EU dijela u razdoblju od 
1. srpnja 2006. do 30. lipnja 2007. godine 
 
 

0,00%

5,00%

10,00%

15,00%

20,00%

25,00%

30,00%

35,00%

40,00%

HTV 1 HTV 2 NOVA TV RTL

EU AUDIOVIZUALNA

DJELA

NOVIJA DJELA

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 59 

 
 
10. OČEVIDNIK NAKLADNIKA ELEKTRONIČKIH PUBLIKACIJA 
 

Na temelju članka 38. stavka 3. Zakona o elektroničkim medijima Vijeće vodi očevidnika 

nakladnika elektroničkih publikacija.  

 

Pod elektroničkim publikacijama razumijevaju se programski sadržaji koje fizičke ili 

pravne osobe prenose putem informacijsko-komunikacijskih veza na način da su dostupni 

širokoj javnosti bez obzira na njihov opseg.  

 

Posebna je svrha očevidnika evidentiranje onih elektroničkih publikacija koje, bez obzira 

na platformu odnosno podlogu, u potpunosti ili u bilo kojem svom dijelu, imaju karakter 

audiovizualnih medijskih usluga, tj. pokretnih slika čiji je cilj informirati, educirati ili zabaviti 

šire gledateljstvo odnosno korisnike.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 60 

 

 

11. UPRAVNI SPOROVI 
 

Kako su odluke Vijeća o dodjeli koncesija za obavljanje djelatnosti radija i/ili televizije 

konačne i protiv njih nije moguće ulagati žalbe, jedino pravno sredstvo je pokretanje 

upravnog postupka pred Upravnim sudom Republike Hrvatske. Protiv odluka Vijeća 

pokrenuti su sporovi: 

 
- trgovačko društvo Nezavisna Televizija – protiv Odluke o izricanju opomene zbog 

kršenja odredaba Zakona o elektroničkim medijima – emitiranje programskog 

sadržaja pod nazivom Taboo; 

- trgovačko društvo Auto Dali – protiv Odluke o dodjeli koncesije za obavljanje 

djelatnosti radija na području Grada Virovitice. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 61 

 

 

12. PODZAKONSKI AKTI 
 

Sukladno ovlastima iz Zakona o elektroničkim medijima donijeti su sljedeći podzakonski 

akti: 

 

- Pravila o sadržaju i postupku javnog natječaja za davanje koncesija za obavljanje 

djelatnosti radija i/ili televizije („Narodne novine“, broj 98/07 i 105/07) 

- Pravilnik o posebnim tehničkim, prostornim, financijskim i kadrovskim uvjetima za 

obavljanje djelatnosti radija i televizije („Narodne novine“, broj 111/07). 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 62 

 

 

13. SURADNJA S DRŽAVNIM TIJELIMA 
 

U svom radu Vijeće surađuje s državnim tijelima: 

 

- Ministarstvo kulture – s ovim ministarstvom Vijeće surađuje u pitanjima provedbe 

pojedinih odredaba Zakona o elektroničkim medijima; 

 

- Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture – suradnja na projektu DVB-T; 

 

- Ministarstvo financija – potpisane ugovore o korištenju koncesija za obavljanje 

djelatnosti radija i/ili televizije Vijeće dostavlja Upravi za gospodarstvo Ministarstva 

financija kao nadležnoj za vođenje registra koncesija; 

 

- Hrvatska agencija za telekomunikacije – dostavlja Vijeću popise slobodnih 

frekvencija i tehničke parametre na temelju kojih Vijeće raspisuje javne natječaje, te 

obavlja i tehničke preglede nakladnika kao temelj za potpisivanje Ugovora o 

korištenju koncesija; 

 

- Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja – svaku promjenu vlasništva nakladnik radija 

i televizije dužan je prijaviti ovome tijelu, a sve dodatne podatke o nakladnicima 

Vijeće dostavlja na temelju zahtjeva Agencije; 

 

- Pravobraniteljica za djecu – na temelju zakonskih ovlasti Pravobraniteljica za djecu, 

a u interesu zaštite prava djeteta, podnijela je zahtjeve za pokretanje postupka 

utvrđivanja povreda odredaba Zakona o elektroničkim medijima. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 63 

 

 

14. MEĐUNARODNA SURADNJA  
 

 

14. 1. London, Telecom Academy, 10. – 14. ožujak 2007. 

 
Od 10. do 14. ožujka 2007. godine predstavnik Vijeća za elektroničke medije sudjelovao je 

u radu seminara na Telecoms Academy u Londonu, u okviru petodnevnog programa 

Telecoms mini MBA (MBA – Master of Bussines Administration). Seminar je bio podijeljen u 

tri glavna bloka: telekomunikacije, elektronički mediji i regulacija, financijska pitanja i 

managment/leadership.  

 

 

14. 2. Bruxelles, Konferencija, 12. ožujka 2007. 

 
Predstavnici Vijeća sudjelovali su na konferenciji Europske komisije vezanoj za uvođenje 

digitalne tehnologije pri emitiranju televizijskih programa.  

 

 

14.3. Beograd, Konferencija, od 15.  do 14. travnja 2007. 

 
Članovi Vijeća za elektroničke medije sudjelovali su na konferenciji Mediji i izbori – 

Europska i regionalna iskustva. 

 

 

14.4. Bruxelles, International media forum, 22. travnja 2007. 

 
Na International media forumu iznijete su novosti vezane za rad regulatornih tijela 

sukladno europskoj praksi. 

 

 

14.5. 25. Sastanak EPRA-e u Pragu, od 16. do 18. svibnja 2007.  

 
Od 16. do 18. svibnja izaslanstvo Vijeća za elektroničke medije sudjelovalo je u radu 25. 

sastanka EPRA-e u Pragu, Češka. Na ovom skupu, uz regulatore iz cijele Europe, sudjelovali 

su i predstavnici Europske komisije i Vijeća Europe. Raspravljalo se o iskustvima u uvođenju 

digitalne televizije te o obavljanju nadzora nad provedbom odredbi o programskim načelima 

i obvezama (monitoring). 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 64 

 

 

14.6. Skopje, Konferencija, od 1. do 02. listopada 2007. 

 
Predstavnici Vijeća sudjelovali su na konferenciji Mediji u konvergenciji – konvergirani 

regulatori koji se održao u Skopju pod pokroviteljstvo OSCE-a, na kojoj su predstavljena 

konvergirana tijela te je istaknuto da važeći dokumenti Europske unije ne preferiraju vrstu 

regulatornog tijela i na isti se način uvažavaju i konvergirani i jednoobrazni regulatori. 

 

 

14.8. 26. Sastanak EPRA-e u Sofiji, od 3. do 05. listopada 2007.  

 
Od 3. do 5. listopada izaslanstvo Vijeća sudjelovalo je na sastanku Europske platforme 

regulatornih vlasti. Na sastanku se razgovaralo na plenarnoj sjednici o onovoj Direktivi o 

audiovizualnim medijskim uslugama kao svojevrsnom izazovu za regulatare, a na 

radionicama tehničkim i praktičkim vidovima nadzora (monitoringa), uvođenju novih 

pravila Product Placementa, dakako iz iskustava pojedinih regulatora te, dakako, izazovima 

koje za regulatore donosi digitalna budućnost, nova digitalno doba. 

 

 

14.9. Berlin, Konferencija, od 21. do 22. studenoga 2007. 

 
Predstavnici Vijeća za elektroničke medije sudjelovali su na Konferenciji  Europski TV 

dijalog. 

 

 

14.10. London, Konferencija, od 27. do 28. studenoga 2007. 

 
Predstavnici Vijeća sudjelovali su na konferenciji Europian Media Leaders Summit, na 

kojem su iznijeti podaci o udjelu marketinga u prihodima, problemima uvođenja 

digitalizacije te na koji način gledatelji razvijaju „osjećaje“ za emitirane programe.  

 

 

  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 65 

 
 
15. OSTALE STRUČNE AKTIVNOSTI 
 
 

 

15.1.  DVB-T Forum pri Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka 
Vijeće za elektroničke medije sudjeluje u radu ovoga tijela u okviru svoje nadležnosti –

objavljivanja specijaliziranih programa (informativnih, filmskih, sportskih, kulturnih i 

drugih) nakon uvođenju digitalne tehnologije.  

 

 

15.2. Nacionalna udruga televizija 
Predstavnici Vijeća za elektroničke medije sudjelovali su u radu konferencije Nacionalne 

udruge televizija koja se održala 2. ožujka 2007. godine u Donjoj Stubici. 

 

 

15.3. Hrvatska udruga radija i novina 
Predstavnici Vijeća sudjelovali su na sastanku Središnjeg odbora HURIN-a koji se održao 

u Trogiru 17. svibnja 2007. godine, na kojem se raspravljalo o prijedlozima izmjena i dopuna 

Zakona o elektroničkim medijima, prijedlozima i preporukama za praćenje izbora te o 

drugim pitanjima važnim za rad nakladnika radijske djelatnosti.  

 

Članovi Vijeća sudjelovali su i na 14. Međunarodnom znanstvenom skupu Društvo i 

tehnologija – Položaj i uloga elektroničkih medija – Konvergencija medija koji je održan od 

28. do 30. lipnja 2007. godine u Splitu u suorganizaciji HURIN-a. 

 

Članovi Vijeća sudjelovali su na 13. Danima radija i obilježavanju 45. godišnjice HURIN-a 

koja se održala na Hvaru u lipnju 2007. godine. 

 
 
15.4. Dani Istarskih radijskih nakladnika 
 

Članovi Vijeća sudjelovali su u radu 2. dana Istarskih radijskih nakladnika koji su se 

održali u Buzetu 9. studenoga 2007. godine 

 

 
15.5. Tribina Izvještavanje o djeci – inicijativa za zaštitu privatnosti djece u 

medijima 

 
Na tribini se raspravljalo o ulozi medija u senzibiliziranju javnosti za teme promocije i 

zaštite prava i interesa djece te o poštovanju njihova prava na privatnost na način koji im štiti 

identitet 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 66 

 

 

15.6. Konferencije 

 
Članovi Vijeća sudjelovali su na: 

- međunarodnoj konferenciji s područja informacijske i telekomunikacijske tehnologije, 

Opatija, 23. svibanja 2007.; 

- međunarodnoj konferenciji Information tehnology and journalisam, Dubrovnik, 21. – 

23. svibnja 2007;  

- pripremama međunarodne konferencije o dostignućima digitalne TV, Dubrovnik, 11. 

– 16. lipanja 2007.; 

- međunarodnoj konferenciji ELMAR-a, Zadar, 12. – 14. rujna 2007. godine; 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 67 

 
 
16. FINANCIJSKO IZVJEŠĆE VIJEĆA ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
PRIHODI 
 

Sredstava za rad i obavljanje djelatnosti Vijeća za elektroničke medije osigurana se u 

skladu s člankom 58., stavak 6., Zakona o elektroničkim medijima koji glasi: „Sredstva za rad 

Vijeća, uključujući i sredstava za plaće  članova Vijeća, osiguravaju se u skladu s godišnjim 

financijskim planom iz iznosa od 0,5% od ukupnog godišnjeg bruto prihoda koji su u 

prethodnoj godini obavljanjem djelatnosti radija i televizije ostvarili nakladnici elektroničkih 

medija“.  

 

Po Zakonu o elektroničkim medijima Vijeće ne ostvaruje prihode iz proračuna. 

 

Prema Pravilniku o knjigovodstvu i računskom planu neprofitnih organizacija, članak 

34., stavak 2., prihodi su prikazani prema modificiranom načelu novčanog iskazivanja. 

Iskazani su prihodi koji su postali raspoloživi (naplaćeni) u obračunskom razdoblju.  

 

Ostvareni prihodi Vijeća za elektroničke medije u 2007. godini iznose 9.068.829,51 kn.  

 

Prihod od iznosa 0,5% od ukupnog godišnjeg bruto prihoda koji su u prethodnoj godini 

obavljanjem djelatnosti radija i televizija ostvarili nakladnici elektroničkih medija ima udjel u 

ukupnom prihodu 99.93% i iznosi  9.062.092,13 kn., a ostali prihodi (kamata) ima udio 0,07 % 

i iznosi 6.737,38 kn.  

 

Prihodi Vijeća za elektroničke medije  manji su za jedanaest indeksnih poena u odnosu na 

prošlu godinu  ili 1.097.552,47 kn.    

 

 

 
RASHODI 
 

Prema Pravilniku o knjigovodstvu i računskom planu neprofitnih organizacija, članak. 

34., stavak 2., izdatci su prikazani prema modificiranom načelu novčanog iskazivanja, 

odnosno iskazani su izdatci koji su nastali (plaćeni) u obračunskom razdoblju.   

 

U 2007. godini ukupno ostvareni izdatci iznose 8.523.416,42 kn. što je trinaest indeksnih 

poena manje nego prošle godine ili 1.293.665,88 kn.  

 

Izvršeni izdatci u 2007. godini odnose se na materijalne izdatke u iznosu od 136.346,70 

kn, izdatke za vanjske usluge u iznosu od 1.380.640,51 kn., izdatke za zaposlene u iznosu od 

3.764.168,56 kn., nematerijalne izdatke poslovanja u iznosu od 1.120.586,68 kn., ostale izdatke 

poslovanja u iznosu od 465.889,97 kn., i izdatke za monitoring u iznosu od 1.655.784,00 kn. 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 68 

 

 

Struktura troškova 2007

Materijalni 

izdatci

2%
Vanjski izdatci

16%

Izdatci za 

zaposlene

45%

Nematerijalni 

izdatci

13%

Ostali izdatci 

poslovanja

5%

Monitoring

19% Materijalni izdatci

Vanjski izdatci

Izdatci za zaposlene

Nematerijalni izdatci

Ostali izdatci poslovanja

Monitoring

 
Sl. 1. STRUKTURA RASHODA  2007. 

 
 

Materijalni izdatci u 2007. godini izvršeni su u iznosu od 136.346,70 kn. i manji su u 

odnosu na prošlu godinu za pedeset osam indeksnih poena ili 206.481,41 kn.  

 

Materijalni rashodi u ukupnim troškovima imaju udio 1,60% , a sastoje se od  troškova 

uredskog materijala u iznosu od 105.568,15 kn., stručne literature u iznosu od  11.164,50 kn., 

sitnog inventara u iznosu od 4.674,29 kn., i potrošene energije i iznosu od 14.939,79 kn. 

Pad materijalnih izdataka zabilježen je zbog krajnje racionalnog poslovanja. U odnosu na 

prošlu godinu Vijeće nije organiziralo međunarodne skupove i nema povećanih troškova za 

materijalne izdatke.   

 
 

MATERIJALNI IZDATCI

0,00

50.000,00

100.000,00

150.000,00

200.000,00

250.000,00

300.000,00

350.000,00

Utrošeno

2006

Plan 2007 Utrošeno

2007

Uredski materijal

Stručna literatura

Sitni inventar

Potrošena energija

 
Sl. 2. MATERIJALNI IZDATCI  

 
 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 69 

 
 

Izdatci za vanjske usluge u 2007. godini izvršeni su u iznosu od 1.380.640,51 kn., i manji 

su u odnosu na prošlu godinu za četrdeset šest indeksnih poena ili 1.194.117,26 kn. 

 

Izdatci za vanjske usluge u ukupnim troškovima imaju udio 16,20% , a sastoje se od 

troškova poštarine u iznosu od 41.455,99 kn., telefonskih izdataka u iznosu od 198.518,35 kn., 

prijevoz osoba  u iznosu od 26.120,03 kn., izračun stvarnog područja pokrivenosti u iznosu 

od 71.150,40 kn., održavanje opreme u iznosu od 137.316,07 kn., (odnosi se na održavanje 

uredske opreme, odnosno dugotrajne imovine) usluga čišćenja u iznosu od  95.460,00 kn., 

najam prostora u iznosu od 136.993,99 kn., (najam uredskog prostora u kojem se nalazi 

sjedište Vijeća) kreiranje i održavanje web stranice u iznosu od  75.402,00 kn., izdaci za 

intelektualne i osobne usluge u iznosu od 577.618,75 kn., (zbog malog broja zaposlenih u 

Stručnoj službi Vijeća nužno je koristiti vanjske usluge) ostali izdatci u iznosu od 20.604,93 

kn.,  (usluge oglašavanja, HRT pretplate).  

 
 

VANJSKI IZDATCI

0,00

100.000,00

200.000,00

300.000,00

400.000,00

500.000,00

600.000,00

700.000,00

800.000,00

UTROŠENO 2006 PLAN 2007 UTROŠENO 2007

POŠTARINA 

TELEFONSKI IZDATAK 

STUDENT SERVIS

PRIJEVOZ OSOBA

IZRAČ.STVAR.POD.POKR.

ODRŽAVANJE OPREME

TEK.ODRŽ.GRAĐ.OBJ.

SOFTWEAR S MREŽOM 

USLUGE ČIŠĆENJA 

NAJAMNINA 

WEB

OSOBNE I INT.USLUGE

USLUGE POSRED.EPRA

OSTALI IZDATCI
 

Sl. 3.IZDATCI ZA VANJSKE USLUGE  

 
 

Izdatci za zaposlene u 2007. godini izvršeni su u iznosu od 3.764.168,56 kn., i veći su za 

20,93 % u odnosu na prošlu godinu ili 651.470,19 kn. Povećanje izdataka za zaposlene je u 

skladu s  Odlukom Vlade Republike Hrvatske  o visini osnovice za izračun plaća državnih 

službenika i namještenika i službenika i namještenika u javnim službama i povećanja broja 

zaposlenih.  

 
 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 70 

IZDATCI ZA ZAPOSLENE

0,00

500.000,00

1.000.000,00

1.500.000,00

2.000.000,00

2.500.000,00

3.000.000,00

3.500.000,00

4.000.000,00

4.500.000,00

Utrošeno

2006

Plan 2007 Utrošeno

2007

Plaće djelatnika

Regres-Bož.Uskr.

Dar djetetu radnika

 
Sl. 4.IZDATCI ZA ZAPOSLENE  

 
 

Nematerijalni izdatci u 2007. godini izvršeni su u iznosu od 1.120.586,68 kn., i povećani 

su za 7,32 % u odnosu na prošlu godinu ili 76.464,93 kn. Izdatci za nematerijalne troškove u 

ukupnim troškovima imaju udio 13,15 %, a sastoje se od  troškova službenih putovanja u 

zemlji i inozemstvu u iznosu od 498.546,75 kn.,  prijevoz na posao i s posla u iznosu od 

164.857,40 kn., (tri člana Vijeća sa mjestom stanovanja su izvan sjedišta Vijeća , Varaždin, 

Karlovac, Rijeka)., ostale naknade u iznosu od 95.868,43 kn., reprezentacija u iznosu od  

212.120,90 kn., bankovne usluge u iznosu od 7.846,23 kn., usluge platnog prometa u iznosu 

od 2.501,00 kn., članarine, kotizacija, dodatno zdravstveno osiguranje u iznosu od 138.845,97 

kn. 

 

 

NEMATERIJALNI IZDATCI

0,00

100.000,00

200.000,00

300.000,00

400.000,00

500.000,00

600.000,00

UTROŠENO

2006

PLAN 2007 URTOŠENO

2007

SLUŽBENI PUT

PRIJEVOZ NA RAD I S RADA

OSTALE NAKNADE

REPREZENTACIJA

BANKOVNE USLUGE

USLUGE PLATNOG PROMETA

ČLAN.UT.KOTIZ.DOD.ZDRAV.

 
Sl. 5. NEMATERIJALNI IZDATCI  

 
 

Ostali izdatci poslovanja u 2007. godini izvršeni su  u iznosu od 465.889,97 kn. i manji su 

u odnosu na prošlu godinu za dvadeset sedam indeksnih poena ili 173.938,33 kn. Ostali 

izdatci u ukupnim troškovima imaju udio 5,47 %, a sastoje se od stručnog obrazovanja u 

iznosu od 48.339,00 kn., novina, literature u iznosu od  51.332,08 kn., korištenja privatnog 

automobila u službene svrhe  u iznosu od 18.425,00 kn., uredske opreme u iznosu od  

326.098,91 kn., suorganizacije u iznosu od 21.694,98 kn. 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 71 

 
 

OSTALI IZDATCI POSLOVANJA 

0,00

50.000,00

100.000,00

150.000,00

200.000,00

250.000,00

300.000,00

350.000,00

400.000,00

450.000,00

500.000,00

UTROŠENO

2006

 PLAN 2007  UTROŠENO

2007

STRUČNO OBRAZ.

NOVINE, OSTALO

KORIŠPRIV.AUT.U SL.SVR.

AMORTIZACIJA 

UREDSKA OPREMA 

SUORGANIZ.OSTALO

 
Sl. 6. OSTALI IZDATCI POSLOVANJA 

 
 

Troškovi monitoringa u 2007. godini izvršeni su u iznosu od 1.655.784,00  kn. i manji su u 

odnosu na prošlu godinu za dvadeset dva indeksna poena ili 465.064,00 kn. Troškovi 

monitoringa u ukupnim troškovima imaju udio 19,42 % .  

 

Višak prihoda nad rashodima za 2007. godinu iznosi 545.413,09 kn. i po Zakonu o 

elektroničkim medijima po završnom računu postaje prihod Fonda za poticanje pluralizma i 

raznovrsnosti elektroničkih medija. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 72 

 

17. ZAKLJUČAK 
 

Tijekom izvještajnog razdoblja Vijeće je, kao neovisno regulatorno tijelo u području 

elektroničkih medija, obavljalo svoju dužnost sukladno zakonskim obvezama nastojeći to 

činiti na najbolji način u okviru raspoloživih mogućnosti. U tom smislu Vijeće kao svoj 

prioritetni zadatak, realizacija kojeg je tijeku, ističe nužnost preseljenja u odgovarajući 

prostor za rad s obzirom na ograničavajuće mogućnosti postojećeg. To se, prije svega, odnosi 

na žurno potpuno ekipiranje stručnih službi kako bi se mogao što kvalitetnije obavljati 

vlastiti nadzor (monitoring) nad provedbom odredbi o programskim načelima i obvezama 

nakladnika elektroničkih medija a što je jedna od osnovnih zadaća Vijeća. 

 

Suradnja Vijeća za elektroničke medije s drugim državnim institucijama i organizacijama, 

na koje je Vijeće nužno upućeno u svome radu, je vrlo dobra a posebice želimo istaknuti 

suradnju s Uredom pravobraniteljice za djecu u pitanjima zaštite djece i maloljetnika od  

štetnih programskih sadržaja koji su se na žalost često objavljivali u elektroničkim medijima. 

Takvu suradnju nastavit ćemo i ubuduće kako bi zajedničkim djelovanjem smanjili 

objavljivanje programskih sadržaja  koji mogu ugroziti fizički, mentalni ili moralni razvoj 

maloljetnika.  

 

Također, u okviru daljnje suradnje s nadležnim državnim institucijama i tijelima te 

drugim organizacijama, Vijeće će uskoro organizirati stručni skup uz sudjelovanje 

predstavnika pravosuđa, odnosno prekršajnih sudova. Njima, naime, Vijeće podnosi 

prekršajne prijave protiv nakladnika zbog kršenja Zakona pa očekujemo da će takvom 

suradnjom biti povećana učinkovitost a rezultati tih postupaka biti na višoj razini i u skladu 

s europskim iskustvima.  

 

Vijeće ističe i dobru suradnju s Hrvatskom agencijom za telekomunikacije na koju je 

Vijeće i zakonski upućeno. Naime, prema zakonskim odredbama Vijeće raspisuje javni 

natječaj za svaku slobodnu frekvenciju koju utvrdi Hrvatska agencija za telekomunikacije a 

za neka područja, za koja nije bilo zainteresiranih, javni natječaj je raspisivan i po nekoliko 

puta. Na temelju dosadašnjeg iskustva u primjeni ove odredbe Zakona, Vijeće je mišljenja da 

kod dodjele koncesija u narednom razdoblju valja voditi računa i o drugim, ponajprije 

gospodarskim uvjetima i mogućnostima koji obilježavaju određenu koncesijsku razinu, kako 

ne bi došlo do pretjeranog usitnjavanja tržišta i dovođenja u pitanje opstanka mnogih 

nakladnika na tržišnim gospodarskim osnovama.  

 

Kao još jedan od bitnih narednih zadataka, Vijeće ističe nadležnost nad programskim 

sadržajima koji se objavljuju na internetu ili drugim informacijsko-komunikacijskim vezama 

a na koje se također primjenjuju odredbe Zakona o elektroničkim medijima o programskim 

načelima i obvezama. S obzirom na značajnu količinu takvih sadržaja a i poznatog problema 

o saznavanju njihova izvora, Vijeće očekuje da veći dio tih problema bude olakšan 

dosljednom primjenom Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama. Tim više, što će se 

najavljene izmjene Zakona o elektroničkim medijima dijelom odnositi upravo na 

usklađivanja s tom Direktivom.  



Vijeće za elektroničke medije 

Izvješće Hrvatskom saboru 

 

 73 

 

Na kraju valja još naglasiti kako brzi tehnološki razvoj svih oblika elektroničkih medija, 

koje Viječe uočava u svakodnevnom radu, upućuje na nužnost aktivnog sudjelovanja i samih 

nakladnika u tom procesu, i to  jačanjem njihove samoregulacije i koregulacije surađujući pri 

tom s Vijećem s obzirom da  zakonska rješenja neće sama po sebi  moći u potpunosti pratiti 

brzinu promjena u tom području.  

 

 

 

 

 

 
 

         PREDSJEDNIK VIJEĆA 

 

         mr. sc. Zdravko Kedžo 


