5. Dani medijske pismenosti
5. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su od 2. do 8. svibnja pod sloganom „Misli svojom glavom u medijskom labirintu”. U okviru Dana medijske pismenosti 2022. održalo se više od 540 događanja u 155 gradova i mjesta diljem Hrvatske, na kojima su građani dobili priliku obrazovati se u području medijske pismenosti. To je od izuzetne važnosti jer je istraživanje provedenom za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF pokazalo da postoji velika potreba za takvom vrstom obrazovanja, kao i snažna svijest građana o tome da je obrazovanje o medijima važno. Važnost stvaranje uvjeta za medijsko obrazovanje pokazuje podatak da je svega 20 % građana imalo priliku učiti o medijima. Također, 81 % učenika i studenata smatra da bi obrazovanje iz područja medijske pismenosti trebalo značajnije biti uključeno u školske kurikule. Pitali smo roditelje i koje ih platforme najviše brinu i odgovor je bio društvene mreže i platforme za razmjenu video zapisa, a kod medijskih utjecaja – roditelje i mlade najviše brinu online nasilje i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje, dok roditelje brinu i seksualizirani sadržaji, a mlade mogućnost stvaranja ovisnosti o internetu. Utjecaj na mentalno zdravlje društvenih mreža pokazuje i podatak iz istraživanja da jedno od troje djece i mladih od 15 do 25 godina kaže da je osjećalo stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama.
Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti bila je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.
Glavni ciljevi Dana medijske pismenosti su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.
Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, dostupan je 31 obrazovni materijal i 19 video lekcija, koji su od objave prvih materijala 2018. do sada preuzeti više od 600 tisuća puta.