Analiza gledanosti televizijskog programa
Agencija za elektroničke medije prošle je godine pozvala sve tvrtke koje se bave mjerenjem televizijskog programa na suradnju. Cilj AEM-a je omogućiti uvid u trendove gledanosti unutar cjelokupnog televizijskog tržišta, na raznovrsnim distribucijskim platformama, a što uključuje i dio naplatnih televizijskih usluga. Prva analiza koja se objavljuje je analiza gledanosti televizijskih programa za razdoblje od srpnja do prosinca 2019. U suradnji s agencijom AdScanner, HT-om i A1, ubuduće ćemo redovito objavljivati mjesečne analize gledanosti TV programa kao i dodatne stručne analize i istraživanja gledanosti i trendova na području audiovizualnih medijskih usluga.
Priložena analiza, koja uključuje sve zemaljske i nezemaljske kanale dostupne AdScanneru, daje popis petnaest najgledanijih televizijskih kanala i emisija. Promatramo li sve kanale najgledaniji su nacionalni zemaljski kanali. Na prvoj poziciji nalazi se Nova TV, slijede je HRT1 i RTL.
Na vrhu ljestvice najgledanijih nezemaljskih televizijskih kanala su dječji kanal (Nickelodeon), informativni kanal (N1) i sportski kanal (Sport Klub 1). Kao i obično, najgledaniji televizijski sadržaj u Republici Hrvatskoj su sportska događanja, nogometne utakmice.
Metodologija istraživanja gledanosti televizijskih programa uključuje sustav istraživanja koji se sastoji od šest koraka: bazično ispitivanje na reprezentativnom uzorku od 4800 kućanstava, panel TV gledatelja, mjerenje gledanosti, prijenos i obrada podataka, sustav monitoringa i čuvanja realiziranog programskog sadržaja, najava i oglašavanje te programski alat za analizu televizijske gledanosti. U istraživanje televizijske gledanosti uključena su kućanstva koja su pomno odabrana u suradnji sa specijaliziranom agencijom kako bi statistički predstavljala IPTV i kabelsku populaciju na temelju rezultata zadnjeg popisa stanovništva, te podataka Državnog zavoda za statistiku o procjeni broja stanovnika Republike Hrvatske 2017., kao i podataka bazičnog istraživanja. Televizijska gledanost mjeri se na kontinuiranom uzorku od minimalno sto tisuća set top boxova (STB) na IPTV i kabelskoj platformi, a izolirani uzorak čini 900 kućanstava koja čine statistički reprezentativan uzorak prema regiji, veličini mjesta, veličini obitelji, te predstavlja IPTV i kabelsku populaciju Republike Hrvatske.