Logo Logo

Obilježavanje Svjetskog dana radija – 13. veljače 2016.

Prigodom ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana radija, Udruga
europskih radija (AER), s više od 4.500 članica-radija, iz cijele
Europe, podsjeća da je radio odličan model za povezivanje ljudi,
što dokazuje i nedavno objavljeno (10. veljače o.g.) istraživanje
provedeno u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji.

Istraživanje Radioplayer pokazuje, primjerice, da;

– 82% kupaca automobila nikada ne bi razmotrili kupnju automobila
bez radija,

– 84% kupaca automobila “uvijek” ili “uglavnom” slušaju radio na
svakom putovanju,

– unatoč alternativnim audio mogućnostima 74% od svih ispitanika
u automobilu sluša radio.

Ključne poveznice ovog istraživanja su da;

– 80% stanovništva EU-a sluša radio najmanje 2 do 3 sata dnevno,
uglavnom lokalne ili regionalne programe,

– radio Free-To-Air je jednostavan za korištenje,

– u izvanrednim situacijama (prirodne ili neke druge katastrofe)
radio je prvi medij za informiranje javnosti,

– prema istraživanju Eurobarometra (EB82), provedenom u jesen
2014., radio je medij kojem se najviše vjeruje.

Španjolska radijska akademija 2010. godine pokrenula je
inicijativu za obilježavanje Svjetskog dana radija. UNESCO je na 36.
Općoj skupštini, u studenom 2011. godine, ovaj prijedlog i
prihvatio te usvojio odluku da se 13. veljače proglasi Svjetskim
danom radija. Iza ovog projekta stoji uvjerenje svih dionika,
globalno, da je neophodno poticati intenzivnije umrežavanje i
međunarodnu suradnju među radio postajama te podizanja svijesti o
radiju kao mediju.