Logo Logo

Projekti medijske pismenosti

Internetski portal medijskapismenost.hr

Internetski portal medijskapismenost.hr, namijenjen je informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika, učitelja, nastavnika i odgojitelja o medijskoj pismenosti i medijskom obrazovanju. Cilj mu je na jednom mjestu omogućiti sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijskoj pismenosti i medijima, kao i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece i mladih. Pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija i žanrova na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, problem dezinformacija, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života, ali informira i o znanstvenim radovima i politikama s područja medijske pismenosti.

Portal su u lipnju 2016. pokrenuli Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s Fakultetom političkih znanosti u Zagrebu, Akademijom dramske umjetnosti, Hrvatskim audiovizualnim centrom i Hrvatskim filmskim savezom. U lipnju 2019. pridružili su im se i Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Odsjek za komunikologiju Hrvatskih studija, Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Veleučilište VERN’ i Visoka škola Edward Bernays.

Važnost internetskog portala medijskapismenost.hr prepoznao je Europski audiovizualni opservatorij koji ga je, u svom opsežnom izvješću „Mapiranje praksi i aktivnosti medijske pismenosti u Europskoj uniji”, uvrstio među najznačajnije projekte medijske pismenosti u Europskoj uniji, te među pet najznačajnijih u Hrvatskoj u razdoblju 2010. – 2016.

Dani medijske pismenosti

Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokrenuli su projekt Dani medijske pismenosti da bi se stvorila  platforma za okupljanje i suradnju raznovrsnih društvenih dionika, za poticanje i organiziranje održivih projekata, kao i za osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana vještinama medijske pismenosti, te podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

Dani medijske pismenosti održavaju se od 2018., svake godine u proljeće, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U sklopu 7. Dana medijske pismenosti u travnju 2024. u 185 gradova i mjesta u svim hrvatskim županijama održano je više od 700 događanja s više od 1550 aktivnosti. Više od 37 tisuće sudionika, prvenstveno djece i mladih, sudjelovalo je na predavanjima, radionicama, filmskim projekcijama, predstavama i drugim događanjima u vrtićima, školama, fakultetima, knjižnicama, kinima, medijima i udrugama. Većina aktivnosti održana je na temelju obrazovnih materijala pripremljenih u suradnji sa stručnjacima u sklopu dosadašnjih Dana medijske pismenosti. Više od 70 obrazovnih materijala (34 priručnika, 31 videolekcija i 6 digitalnih kvizova) dostupno je za preuzimanje na portalu medijskapismenost.hr te su preuzeti ukupno više od milijun puta.

Svake godine u sklopu Dana medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom organiziraju i filmski natječaj za djecu i mlade. Na radionicama “Djeca upoznaju medije”, organiziranima u sklopu nekoliko prvih izdanja Dana medijske pismenosti u vodećim medijskim kućama u Hrvatskoj, sudjelovalo je gotovo 2000 učenika osnovnih i srednjih škola, a u međuvremenu su objavljeni videovodiči kroz medije kako bi se učenici i iz svojih učionica mogli upoznati s načinom funkcioniranja medija i nastankom medijskih sadržaja.